CarpatAir, foarte aproape sa-si ia zborul de la Timisoara

Compania CarpatAir va părăsi Aeroportul Internațional „Traian Vuia” în perioada următoare, deoarece nu mai face față, se pare, problemelor financiare. Decizia vine după ce oficialii moldoveni au amenințat cu plecarea încă de astă vară.

Surse din interiorul companiei spun că, de la 1 octombrie, 70% din personal va fi disponibilizat. Oamenii nu au fost însă anunțați oficial până acum unde se va muta compania. Surse din rândul competitorilor CarpatAir afirmă că, foarte probabil, compania își va muta hub-ul la Chișinău sau la Sibiu. Ultima opțiune pare însă destul de puțin probabilă, din rațiuni legate de administrația instituției respective.

Pe de altă parte, compania aeriană CarpatAir a dat în judecată aeroportul din Timişoara, pe care îl acuză că, prin grila de tarife aprobată anul trecut, s-au acordat companiei Wizz Air mai multe discounturi, care ar reprezenta ajutor de stat. CarpatAir a solicitat Tribunalului Timiş să suspende punctul din grila de tarife prin care se acordă discounturile pentru Wizz Air.

„Prin grila de tarife din iunie 2011 (n.r. punctul 7.3), pârâta (n.r. Aeroportul Timişoara) a adaptat inter alia o schemă de discounturi (variind de la 8 până la 73%), oferită operatorilor pe bază de pasageri îmbarcaţi lunar. Această schemă de discounturi constituie un ajutor de stat nelegal acordat de Aeroportul Internaţional Timişoara operatorului de transport Wizz Air”, arată directorul general al CarpatAir, Nicolae Petrov, în cererea de chemare în judecată.

Judecătorii de la Tribunalul Timiş au decis că nu este de competenţa lor să se pronunţe asupra acordării ilegale a unor ajutoare de stat, această sarcină revenindu-i Comisiei Europene. CarpatAir a declarat recurs, iar magistraţii Curţii de Apel l-au admis, retrimiţând cauza spre judecare la Tribunalul Timiş, unde procesul este în curs de desfăşurare în această perioadă.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

Nicolae Petrov a spus: (September 27th, 2012 at 11:30 )

Sa-i multumim cu totii dlui Daniel Idolu, inca manager al Aeroportului Timisoara. Atata a pompat in wizzair, incat noi acum am intrat aproape in faliment si ne pierdem slujbele in prag de iarna. Asta da protectie sociala pentru un pesedist ca Idolu…

pepe a spus: (September 27th, 2012 at 12:36 )

Dupa un contract de marketing de 2.500.000 eur dat la wizz ca ajutor de stat nelegal nici nu e de mirare ca acest superman de idolu(oare ce comision a incasat de la wizz) nu poate carpatair sa mai reziste

Un u.s.l.-ist a spus: (September 28th, 2012 at 12:32 )

Falimentul companiei carpatair este iminent ,asta datorita unei proastre administrati din aeroport care nu mai alimenteaza cu bani carpatair.NE da afara pe capete sivom merge la Bojin sa ne dea de mancare.Somajul ne paste pemulti daca se falimenteaza o industrie adevarata cum este compania Carpatair

maximus a spus: (October 4th, 2012 at 22:11 )

stimata redactie, nu stiu de pe ce susre va luati informatiile dar le cam bulibasiti. In ce priveste plecarea Carpatair e totul numai utopie , cert este insa ca Austricul spala putina. Dupa 20 de ani se inchide zborul Timisoara-Viena primul zbor international de pe Aeroportul Timisoara. Zborurile sunt deja anulate, incepand cu 1 nov si nu se mai pot face rezervari. Ba am primit si un Newslleter de la o agentie de turism prin care ma anuntau ca zborul a fost anulat DEFINITIV. MARE PACAT Bravo D-le Idolu ati reusit o mare performanta

Banii vorbesc a spus: (May 16th, 2013 at 22:33 )

Cel mai bogat basarabean din România
E vorba de Nicolae Petrov , care ocupă locul 226 din top, cu o avere estimată la 35 mil. euro.
Potrivit topului, Nicolae Petrov, în vârstă de 46 de ani, este fondatorul şi acţionarul majoritar al companiilor Moldavian Airilines din Republica Moldova, Carpatair SA, Air Service şi firma de trainning Carpatair Flight Trainning din România. A intrat în businessul aviatic la mijlocul anilor 90 ai sec XX, dar a reuşit să extindă afacerea după ce, în anul 1999, a creat în România două companii.
Baza businessului este operatorul aviatic Carpatair, unde între altele este acţionar şi fondatorul IKEA, miliardarul suedez Ingvar Kamprad.
Anul trecut operatorul aviatic Carpatair (17 aeronave) a avut o cifră de afaceri de 91 mil. euro. Însă tot în 2008 compania a anunţat pierderi de 1,75 mil. euro.
De notat că faţă de topul din anul trecut, Nicolae Petrov a coborât 44 de locuri.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare
Vineri, 15 decembrie 2017, ora 12:00, în cadrul manifestărilor prilejuite de aniversarea Revoluției de la Timișoara, Lucian-Vasile Szabo va lansa volumul Mass-media timișoreană în revoluție și după. Volumul apare la editura Memorialul Revoluției 1989. „Scopul acestui volum este de a evidenția modul cum mișcările revoluționare declanșate la Timișoara în decembrie 1989, răspândite apoi în alte câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucian-Vasile Szabo, lansare de carte la Orizont
Timișoara e mai aproape de un bulevard care să poarte numele Regelui Mihai I. Solicitarea lui Flavius Boncea a devenit oficial expunere de motive pentru un proiect de HCL, fiind depusă de consilierul local Sorin Gabriel Ionescu. O puteți susține, trimițând mesaje către primărie, pentru ca schimbarea să intre cât mai repede pe ordinea de zi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sustineti propunerea ca Bd. Republicii sa devina Bd. Regele Mihai I. Motivatia a fost inregistrata oficial la PMT
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top