In guvernarea USL, Autostrada Vestului a ramas in aer

Timișorenii ar fi trebuit să meargă azi până la Viena pe autostradă. N-a fost însă să se întâmple, fiindcă din mai 2012, de când USL a venit la guvernare, pe Coridorul IV paneuropean, lucrările aproape au fost aproape sistate. Iar interesul pentru acest subiect al guvernanților nu pare să-l depășească pe cel al lui Gigi Becali pentru Biblioteca din Alexandria.

Site-ul finantistii.ro a făcut o amplă analiză a stadiului în care se află lucrările Autostrăzii Vestului sau Culoarul IV paneuropean. Concluzia a fost devastatoare: constructorii au redus drastic lucrările, de multe ori fiind împiedicați chiar de beneficiar. În aprilie 2013, pe Autostrada Vestului trebuia să se circule de la Nădlac până la Sibiu, cu excepția a două tronsoane. Respectiv, e vorba de Izvin – Lugoj și Dumbrava – Deva, totalizând 97 de kilometri. La finalul lunii aprile 2012, Ministerul Transporturilor a realizat mai multe filmări deasupra tuturor lucrărilor pe autostradă. Concluzia era atunci că toate investițiile vor fi finalizate la termen.

În mai 2012, USL a ajuns la guvernare, iar ministerul n-a mai făcut nicio filmare asupra lucrărilor, părând că nu-l mai interesează subiectul. Nesupravegheați, nici constructorii nu s-au mai omorât cu firea, mai ales că banii de la guvern veneau cu întârzieri tot mai mari. Atunci când veneau. În acest moment, mai multe tronsoane din autostradă nici măcar nu sunt adjudecate. De exemplu, lucrările la un lot de pe tronsonul Arad – Nădlac au fot stopate după rezilierea contractului cu firma Romstrade, patronal acesteia, Nelu Iordache, ajungând în pușcărie.

Poțiunea dintre Izvin și Lugoj a fost licitată, câștigată de o firmă, contestată, dată altei firme, din nou contestată și totul a fost aruncat în aer. Pentru trei sectoare de pe tronsonul Lugoj – Deva, temenul limită de depunere a ofertelor a fost august 2012. Au trecut de atunci opt luni, dar nu se știe nimic. Guvernul a făcut totuși ceva: a anulat un act normativ potrivit căruia adjudecarea lucrărilor se face în maximum 20 de zile de la termenul limită de depunere a ofertelor.

Încă o dovadă a dezinteresului total al autorităților. Pentru această nepăsare, reprezentanții guvernului au tot felul de explicații, care de care mai aiuritoare: ba că au apărut probleme tehnice neprevăzute, ba că vremea a fost rea, ba că firmele de construcții au pretenții financiare mai mari. Nici viitorul nu sună tocmai bine. Ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, care administrează și lucrările de autostrăzi, a dat de înțeles, în câteva rânduri, că, pe moment, nu prea ar mai fi bani pentru continuarea lucrărilor. Așa că timișorenii mai trebuie să aștepte ceva vreme până vor merge numai pe autostradă până la Viena.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

GM a spus: (April 26th, 2013 at 11:42 )

tipic romanesc !!!!!!!!!!!!!!!!!!
fara cuvinte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gunoaie au fost la guvernare, gunoaie sunt !!!!!!!!

mda a spus: (April 26th, 2013 at 14:50 )

eu m-am uitat aseara la TV unde a fost invitat Dan Sova si nu am regasit nimic din ce spuneti aici. Daca si statul este vinovat ca romstrade a facut ce a facut pe nadlac-arad atunic sunteti penibili. Daca USL este vinovat pt lotul 2 Timisoara – Lugoj, atunci din nou sunteti penibili…di cate stiu instanta s-a pronuntat acu vreo saptamana pe acest tronson, repet INSTANTA. in rest, spor la treaba si “basit”

BlodyMary a spus: (April 26th, 2013 at 21:08 )

Ptr noi nu-i stres sa ajungem la Viena pe autostrada, bineinteles ca pe autostrada ungurilor. Glont pana la Maco prin Cenad. Miticii au insa o problema intradevar….hi, hi, hi !

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Etapa a treia din prima ligă de baschet masculin a adus a doua înfrângere pentru „urşi”, care nu au avut replică pe terenul Craiovei. Timba a condus o singură dată, 6-5, apoi gazdele au avut un parţial de 15-0 şi au marcat 33 de puncte în primele 10 minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timba nu a avut nicio sansa in Banie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top