Bulevard SF in locul liniilor de tren: sase benzi de circulatie si tot atatea randuri de pomi!

Două miliarde de euro – atât costă îngroparea în subteran a liniilor de cale ferată care traversează Timișoara. În locul acestora ar urma să fie construit un bulevard de peste șapte kilometri, cu șase benzi pe sens, cu piste de biciclete, de alergare și trotuar. Primarul Nicolae Robu nu știe însă nici de unde ar putea proveni banii și nici când ar putea fi realizată o astfel de lucrare.

linii de tren

Planul Urbanistic General al Timișoarei, la care se lucrează de câțiva ani și nu se știe când va fi gata, include o operațiune care costă nu mai puțin de două miliarde de euro. Este vorba despre îngroparea liniilor de cale ferată, care ar face apoi loc unui bulevard de vreo șapte kilometri, care va străbate Timișoara. Primarul Nicolae Robu e convins că acest proiect va fi pus în practică, deși suma pe care o presupune este fabuloasă. „Sunt șapte kilometri aproximativ lungime, aproape ca «Diagonala» Barcelonei. Şanse de genul acesta nu au multe oraşe. Pentru Timişoara este o şansă. În Bucureşti să se facă un bulevard de dimensiuni apreciabile a fost nevoie să se facă demolări, mutări de biserici, să se distrugă monumente. Timişoara are de-a gata, are pe tavă o astfel de şansă. N-ar fi păcat ca ea să fie irosită? Eu m-am tot dus şi m-am frământat şi am făcut exerciţii de imaginaţie de la un capăt până la altul, devine chiar foarte incitantă această idee… Costurile vor fi recuperate cu vârf şi îndesat, o spun toţi specialiştii”, a declarat, luni, edilul.

Robu recunoaște însă că banii pentru o astfel de operațiune vor fi obținute foarte greu. „Nu se pune problema decât cu fonduri speciale, europene, nu are România bani pentru aşa ceva (…) fonduri de tipul acesta de alocă direct la Bruxelles (…) Eu am făcut o estimare plecând de la nişte sume care au apărut în presă de la metroul din Bucureşti şi am vorbit şi unele persoane şi atunci am spus că între 1,5 şi 2 miliarde de euro ar însemna complet, pe toată lungimea, inclusiv în subteran, dacă tot se face amenajarea, pentru a avea transportul feroviar, astfel încât să foloseşti liniile, toată acea infrastructură, pentru transport public urban”, explică primarul. Nivelul de costuri va crește însă spectaculos, spre o sumă pe care Robu nu o cunoaște, întrucât realizarea propriu-zisă a bulevardului pe care îl vrea acesta presupune alți bani.

Șoseaua ar urma să aibă nu mai puțin de șase benzi și chiar mai mult decât atât! „Câte trei benzi pe sens, pistă de biciclete, pistă de alergare, pistă pietonală, trei rânduri de arbori pe fiecare parte, deci este un bulevard superb, e făcută schiţa, să ştiţi. Toate sunt cuprinse în noul Plan Urbanistic General, inclusiv calea ferată îngropată (…) Costurile de realizare şi a trei sau patru staţii nu sunt mari în comparaţie cu costurile globale. Chiar este o soluţie raţională”, a explicat primarul. Acum două luni, Robu spunea că vede realizată această lucrare SF în cel mult zece ani.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Seby a spus: (April 28th, 2014 at 18:15 )

Ca sa-l citez chiar pe Robu: “un exercitiu de imaginatie”. Sigur, ar fi chiar frumos sa avem un asemenea bulevard in Timisoara, dar nimeni nu-ti da peste 2 miliarde de euro pentru asa ceva. Asa ca Robu poate sa se gandeasca la asta imnca 1000 de ani, dupa ce iese la pensie. La fel ca si proiectele sale fantasmagorice, imposibil de realizat, in primul rand financiar, cum ar fi metroul care-i strabate creierii, si acesta este destinat a fi doar SF-ului.

 
Claudiu a spus: (April 28th, 2014 at 20:01 )

Asta viseaza sau e…. ? El stie ce inseamna sa treci 7 kilometri de cale ferata in subteran ? Noi ne chinuim sa terminam un amarat de pasaj Michelangelo cand el trebuia sa fie gata de mult, la ce tehnologie exista astazi si el viseaza la cai ferate in subteran ? Nu a fost in stare ca rector de Poli sa le faca o parcare civilizata celor de la Electro…Treci catre Uvt si te stergi de toate portierele masinilor parcate acolo, ca nu mai ai loc de ele si el viseaza cai ferate in subteran ? Doamne fereste-ne de cei neintregi la minte si de cei din consiliul local care ii aproba initiativele !!!

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

ovidiu sîrbu

Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi

Numit joi secretar de stat în Ministerul Tranporturilor, timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE) încurcă borcanele, atacând Primăria Timișoara fiindcă... n-are șosea de centură, iar infrastructura rutieră este la pământ. Acum câteva luni, același Sîrbu afirma că a demisionat dintr-o funcție avută în primărie, fiindcă municipalitatea punea prea mare accent pe... infrastructura rutieră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

poli

Politehnica va juca la rand cu Ripensia, ACS Poli si UTA / PROGRAM LIGA a II-a

La sediul Federatiei Romane de Fotbal a avut loc, joi dimineata, tragerea la sorti pentru viitorul sezon competitional al Ligii a II-a Dupa decenii, Timisoara va avea trei echipe in acest esalon, iar suporterii sunt impartiti. Cel mai greu program il va avea Politehnica, echipa suporterilor.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Politehnica va juca la rand cu Ripensia, ACS Poli si UTA / PROGRAM LIGA a II-a
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Numit joi secretar de stat în Ministerul Tranporturilor, timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE) încurcă borcanele, atacând Primăria Timișoara fiindcă... n-are șosea de centură, iar infrastructura rutieră este la pământ. Acum câteva luni, același Sîrbu afirma că a demisionat dintr-o funcție avută în primărie, fiindcă municipalitatea punea prea mare accent pe... infrastructura rutieră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi
Primăria Timișoara doar se laudă cu deschiderea către specialiștii în turism. În realitate, totul e de fațadă, să nu se spună că administrația locală nu e transparentă. Totul se face după cum vor cei din PMT, așa că, în aceste condiții, membrii Comisiei Operative de Turism (COT) au decis să se retragă, dar nu înainte de a trage un semnal de alarmă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Specialiștii în turism îi bat obrazul lui Robu: Dacă nu se iau măsuri, Timișoara va primi un stigmat, nu un renume
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com