Studiu de fezandabilitate

Dacă ar avea avea ceva urât de ascuns, aș crede că tema de discuție cu metroul a fost lansată de primarul Robu ca să „deturneze atenția de la adevăratele probleme” ale orașului. Dar nu cred așa ceva și mă gândesc, pur și simplu, că primarului Robu îi place să se joace de-a constructorul, ctitorul, făuritorul celei mai moderne Timișoare dntre toate Timișoarele pământului. Subscriu și eu la ideea că metroul nu trebuie făcut înainte de alte obiective care, însumate ca și costuri, nu depășesc valoarea megalomanicului proiect. Altfel, mi-ar plăcea să avem metrou. După ce avem de toate și ne plictisim cu ridicarea de fântâni arteziene și statui ecvestre în cartierul Plopi, atunci cu mare drag m-aș prezenta la o dezbatere pe tema trenului subteran care să deservească capitala Banatului, o metropolă de peste un milion de locuritori. Până atunci însă aș depăși faza de oportunitate a discuției și l-aș întreba pe primarul Robu chestiuni mai concrete, să le zicem tehnice.

Se vorbește de o linie de metrou cu traseu Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Gradina Zoologică (???), Aeroport. Înainte să mă apuc de planuri mărețe, m-aș întreba pentru cine se face aiastă lucrare. Câți timișeni mai fac naveta cu trenul, ca de la Gara de Nord să-i ducem la mall sau la grădina zoologică? Câți turiști ne calcă orașul pe zi, pe lună, pe an? Poate că presa a înțeles greșit și primarul vrea să facă mult mai multe stații intermediare între reperele amintite mai sus. Dar cum Timișoara nu este București, Budapesta, Londra sau Moscova, metroul nici n-apucă să pornească la gară, că trebuie să se și oprească la Kaufland, de exemplu. Iar de acolo, și împins de călători tot ajunge la mall. De unde e lesne să constanți că prin această lucrare Timișoara ar avea de câștigat mai degrabă prin îngroparea linilor de tren ce străbat orașul, decât prin ideea de metrou.

Dincolo de costuri, cineva se întreba cât timp i-ar trebui primarului Robu să termine lucrarea, un tunel de 8 km, dacă, la pasajul Michelangelo, 200 metri au fost terminați în doi ani. Bun, vor fi mai mulți contractori, subcontractori ș.a.m.d, dar tot merită să ne imaginăm cam în al câtelea mandat ar fi Nicolae Robu când taie panglica la celălalt capăt al tunelului. Apoi, se mai pune întrebarea naivă cât de lat trebuie să fie tunelul dacă va deservi și metroul, și CFR. N-o mai fi triajul de la Gara de Nord funcțional în integralitate, dar tot stai și te întrebi câte linii subterane trebuie planificate ca pe acolo să treacă dus-întors trenurile locale, dar și o grămadă de curse ale căilor ferate naționale. Marfarele vor trece și ele prin metrou? Sau le trimitem pe la Buziaș și Arad? Bun, dar ce facem cu trenurile personal de Topolovăț sau Recaș? Să zicem că mâine primarul Robu prinde peștișorul de aur și îi cere miliardul pentru măiastra investiție. Va reuși în următorii zece ani edilul liberal să convingă CFR să renunțe la liniile de suprafață, dacă dumnealui n-a reușit în trei ani de mandat să lămurească ministerul Transporturilor că trebuie să-și ia tribunele și gazonul de stadionul CFR?

Aș mai continua cu întrebările, dar mi-e că ne prostim degeaba. Totuși, mă îngrijorează gândul că terminăm tunelul subteran de la gară la aeroport, îl inaugurăm cu mare fast, pentru ca apoi să mai stăm opt ani să facem rost de bani pentru garniturile de metrou. Cum le vom lua pe alea? De noi sau ducem niște tramvaie la Gruia Stoica să le modernizeze în trenuri? Clar, poate primarul mai apucă vremurile astea, dar noi nu!

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

dsops a spus: (ianuarie 15th, 2015 at 09:40 )

El saracu’ n-are nicio vina. Atata il duce mintea. Vinovati suntem noi, care l-am votat.La asa votanti, asa primar. Si tot nu o sa ne invatam minte!

Dubyn a spus: (ianuarie 15th, 2015 at 17:15 )

Robu este prapastios rau de tot. Viseaza numai proiecte megalomanice, visandu-se, psemne, vreun baron Hausmann al Timisoarei, dar nu este in stare sa faca nimic mai de Doamne ajuta. Se vede din dezastrul provocat in Piata Libertatii, pe care a defrisat-o, a distrus-o, practic, la fel a facut si in Balcescu, iar din Piata Sf. Gheorghe a rams doar o groapa hidoasa. In rest, mai asfalteaza si el cate ceva, mai da cu bidineaua, dar nimic semnificativ. A, si taie copaci ori de cate ori are ocazia, ca altceva nu pare sa stie sa faca. Omul nu trebuia votat prima al Timisoarei, insa oamenii erau satui pana la scarba de Ciuhandu, asa ca l-au ales pe el. Sa speram ca vom putea alege un candidat potrivit pentru orasul nostru in 2016, iar pe Robu sa-l trimitem acasa, unde-i este locul. Cat despre costuri, ce sa spun: nimeni nu i-ar da astuia pe mana peste 2 miliarde de euro sa faca el un metrou prin Timisoara.Din pacate, nu-l poate impiedica nimeni sa faca studii de fezabilitate aiurea, pe banii nostrii.

gigi a spus: (ianuarie 18th, 2015 at 18:02 )

complexat de propriul nume si kitch in idei, robu cand nu stie ce sau cum sa faca o da cu zidaritul. de ce credeti ca psd, la momentul usl, l-au dorit foarte tare pe idiot?
da, si pt ca se pupa cu cristestii in bot, dar si pentru ca-i botanist la toate prostiile construite pe orgoliul lui.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare

Subprefectul PNL de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, îl acuză pe primarul Dominic Fritz, că dezinformează, realizând prezentări false despre strada Cezar, cea despre care primarul spune că a recuperat-o pentru oraș de la clanuri imobiliare. Nu e niciun clan, actuala configurație există din anii 50 și a fost făcută de Miliție, care deținea imobilele în administrare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Victorie dramatică, dar atât de necesară. Lugojul, la un pas de cupele europene

Prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj a câştigat dramatic prima partidă pentru locul 5 în fața celor de la CSM București. S-a păstrat tradiția scorului din meciurile disputate în sezonul regulat: 3-2! CSM București a trecut peste o mare șansă. A condus cu 1-0 și 2-1 la seturi, iar apoi în decisiv a avut 10-5...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Victorie dramatică, dar atât de necesară. Lugojul, la un pas de cupele europene
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

La Timișoara se va desfășura o nouă ediție a Salonului Industrie Ușoare, una dedicată sărbătorilor pascale. Organizatorii au decis susținerea acestei ediții având în vedere succesul de care se bucură evenimentul în rândul publicului timișorean și la solicitarea expozanților tradiționali, urmând să aibă loc în perioada 24 – 28 aprilie, în organizarea Camerei de Comerț,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Piața muncii este una dinamică, noi meserii apărând și dispărând periodic. Progresul tehnologic este cel mai mare generator de job-uri care nu existau la începutul anilor 2000, gambling-ul este unul dintre domeniile în care influența noului este ușor detectabilă. Din 1996, atunci când a fost lansat primul cazinou online, și până în 2024, lumea distracției...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dealer la Live Casino: Una dintre cele mai bine cotate noi meserii din România
Pentru prima dată în istorie, Primăria Dumbrăviţa a accesat un proiect european destinat drumurilor. Este vorba de un milion de euro cu care se vor asfalta primii cinci kilometri de străzi cu bani europeni.  “Unii știu să vorbească despre fonduri europene. Eu și echipa mea ne pricepem să le atragem și să implementăm proiecte. Proiecte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primul proiect european pentru drumuri la Dumbrăviţa. Vor fi asfaltaţi primii 5 kilometri cu bani europeni
Iepurașul de Paște a început pregătirile din timp, iar în Iulius Town deja și-a instalat tradiționalul Labirint și îi așteaptă pe cei mici la cel mai dulce egg-hunt, dar și la sesiuni foto. După întâlnirea cu Iepurașul, sunteți invitați la o plimbare prin era Paleolitică, la expoziția cu dinozauri gigant și monștri marini uriași. Surprizele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Iulius Town îi invită pe cei mici la egg-hunt cu premii dulci, întâlniri cu Iepurașul de Paște, dar și să descopere alte surprize la expoziția cu dinozauri gigant/Foto
Subprefectul PNL de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, îl acuză pe primarul Dominic Fritz, că dezinformează, realizând prezentări false despre strada Cezar, cea despre care primarul spune că a recuperat-o pentru oraș de la clanuri imobiliare. Nu e niciun clan, actuala configurație există din anii 50 și a fost făcută de Miliție, care deținea imobilele în administrare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare
Proiectul de realizare a studiului de fezabilitate pentru campusul de învățământ dual care se va ridica la Timișoara a fost semnat de primărie cu societatea timișoreană care a câștigat contractul. Investiția este făcută cu finanțare prin PNRR. Primăria pune la dispoziție un teren de trei hectare în Calea Buziașului, va realiza construcția și va asigura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat contractul de proiectare faza SF pentru viitorul campus pentru învățământ dual Timișoara
Preşedintele CJ Timiş, Alin Nica, a decis să-i retragă lui Cristian Moş toate atribuțiile pe care le are în funcția de vicepreședinte al Consiliului Judeţean. Reacţia vine după ce Moş a anunţat că va candida la Primăria Timişoara, atacând totodată tandemul Aliana Dreapta Unită, Dominic Fritz – Alin Nica. Candidat pentru un nou mandat la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica i-a retras lui Cristian Moş toate atribuțiile pe care le are în funcția de vicepreședinte al CJ Timiş
Viitorul stadion care ar urma să fie ridicat la Timișoara, de Compania Națională de Investiții (CNI), ar urma să aibă indicatorii tehnico-economici aprobați în următoarea ședință de guvern. Mai mult, dorința liderilor locali politici este ca această ședință să aibă loc chiar la Timișoara, într-un gest simbolic. Conform celor de la PSD Timiș, Hotărârea de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ședința guvernului, susținută la Timișoara? Se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru noul stadion al Timișoarei
Top