Cu bunurile gajate la Fisc, fabrica de la Pascani reabiliteaza in ritm de melc tramvaiul de la Timisoara

Lucrările la reabilitarea primelor două tramvaie ale RATT nu avansează prea repede. În niciun caz garniturile alb-violete nu vor apărea pe traseu în Timișoara mai devreme de luna aprilie, dar măcar s-au stabilit materialele care vor fi folosite în interior. Între timp, o parte din bunurile uneia dintre fabricile în care se face reabilitare au fost gajate la Fisc, pentru o datorie.

tramvai

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația organizată de Primăria Timișoara pentru reabilitarea tramvaielor. În luna iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către uzinele din Arad, respectiv Pașcani. Lucrările erau estimate să dureze cam patru luni, dar, după cum se vede în momentul de față, primarul Nicolae Robu a fost mult prea optimist. „Firmele sunt întârziate cu anumite componente care trebuie obținute de la marii furnizori. Acestea nu se fabrică la Arad sau Pașcani. Unele vor veni abia la finele lunii martie”, spunea, acum trei săptămâni, edilul.

Între timp, lucrurile nu au evoluat prea mult, după cum a putut constata și Ioan Goia, directorul RATT, care a mers și la Pașcani, să vadă tramvaiul în fabrică. „Stadiul este tot cam la fel. Am ales, pe mostre, nu pe mailuri, mi-au adus și tabla vopsită, pentru exterior, dar și bucăți de material de care se va pune pe scaune. Am semnat pe fiecare ce să rămână. Va fi alb-violet, exact ceea ce am prezentat. Până acum nu mi-au plăcut mostrele prezentate, materialul în sine. Dar acum mi-au adus exact ca în imaginea pe care am prezentat-o”, a declarat edilul.

tramvai in curs de reabilitare

Între timp, compania Electroputere VFU Paşcani, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a gajat în favoarea Fiscului mai multe bunuri, pentru a obţine o eşalonare la plată a unei datorii de 2,78 milioane de lei la bugetul de stat. În total, peste 70 de bunuri sunt la dispoziţia Fiscului, care le poate valorifica dacă Electroputere VFU nu respectă calendarul de plată al datoriilor. Alte utilaje şi mijloace fixe sunt deja ipotecate la bănci pentru credite, astfel încât, practic, compania deţinută de Stoica nu mai este stăpână pe propriile utilaje. Pentru reabilitarea unei garnituri de tramvai, Primăria Timișoara va plăti 480.000 de euro. Contractul se întinde pe patru ani și vizează reabilitarea a 30 de garnituri.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

dan a spus: (March 2nd, 2015 at 15:05 )

Domnilor, este ultima sansa sa reziliati contractele cu aceste firme falimentare. Decat niste rable ferchezuite (table vechi chituite si revopsite, tapiserii facute de cine stie ce coop din Pascani, echipamente la nivelul anilor 90 din Europa etc , etc …. fiindca de sisteme de silentiozitate la tramvaie sau de urcare pentru handicapati sau batrani in tramvai – probabil nu se pune in Pascani sau Craiova) mai bine strangeti cureaua, mai intarziati metroul cu cativa ani dar asigurati-ne cu tramvaie de generatia pe care o dorim cu totii!

 
Bobby a spus: (March 2nd, 2015 at 19:48 )

E vina lui Robu ca a incredintat comenzile unor firme falimentare. Probabil, l-au ademenit cu tot felul de pliante colorate si imagini fumos “desenate” pe calculator, si-a pus botul. Ma indoiesc ca astora de la Pascani sau Craiova le pasa de respectarea termenilor comenzii de la Timisoara. Banii sa iasa, ca in rest, totul se rezilva la sfantul Asteapta. Nu cred nici o secunda ca acolo vor fi in stare sa reabiliteze 30 de garnituri de tramvai. Probabil, le vor face in 100 de ani.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Teleormanul, județul care l-a dat pe adevăratul conducător al României, continuă să se afle, alături de Vaslui și Mehedinți, în topul celor mai sărace județe din țară. Teleormanul se află în top și în ceea ce privește șomajul și numărul de persoane abonate la ajutoare sociale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sărăcia vine din Teleorman
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com