Transalpina va fi reparata de CNADNR, dar nu se stie daca va fi deschisa oficial

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale preia, în sfârșit, Transalpina de la compania Romstrade. CNADNR are o ordonanță președințială care permite  transferul provizoriu, în vederea demarării unor lucrări de consolidare. Încă nu se știe dacă traficul va fi deschis oficial în această vară.

transalp

Lucrările de reabilitare a uneia dintre cele mai spectaculoase șosele din lume nu sunt finalizate, fiind abandonate pe o porţiune, după ce constructorul Romstrade a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu a reușit, până acum, să rezilieze contractul. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, dar au fost oprite după ce Romstrade a intrat în insolvenţă. Contractul avea o valoare de peste 350 de milioane de euro. „Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă (…) în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea (…) În consecinţă, nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere”, declara, în iulie 2014, Narcis Neaga, directorul CNADNR. Practic, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, dar şoseaua nu are parapete de protecţie, indicatoare rutiere și nici marcaje.

Compania de drumuri a reușit, în cele din urmă, să obțină o ordonanță președințială care îi permite să preia, cu titlu provizoriu, șoseaua. „Drumul național DN 67C se află într-o stare de degradare avansată, fiind astfel pusă în pericol viața conducătorilor auto. Se înregistrează degradări ale structurii de rezistență, provocate de scurgerea necontrolată a apei provenite din precipitații și din topirea zăpezilor. Acestea pot constitui un potențial pericol de cedare a drumului sub acțiunea traficului. CNADNR va demara, imediat ce condițiile meteorologice vor permite, executarea unor lucrări la poduri, podețe, ziduri de sprijin, rigole, șanțuri și parapete”, a declarat Narcis Neaga.

CNADNR înceacă, în continuare, să rezilieze în justiție contractual cu Romstrade SRL, companie deținută de Nelu Iordache. Până acum, șoferii care au trecut pe Transalpina au făcut-o pe riscul propriu, șoseaua nefiind deschisă oficial traficului. Acest lucru a afectat grav pensiunile și hotelurile din zonă, numărul turiștilor înregistrând scăderi dramatice.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Cum sa pierzi un joc pe care l-ai dominat, in doar 13 secunde?!

SCM Timişoara - CSBT Alexandria se anunţa un meci obişnuit din campionatul primei ligi de baschet feminin, cu două echipe de valori apropiate, în care orice se poate întâmpla. Chiar aşa a fost, s-a întâmplat de toate pe un final nebun de joc, cu un arbitraj incredibil de slab, dar şi cu nervi de necontrolat din partea oficialilor echipei gazdă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum sa pierzi un joc pe care l-ai dominat, in doar 13 secunde?!
Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Orasul din oras: Openville, proiectul de 220 de milioane de euro din inima Timisoarei, inaugurat in 2018

Cel mai mare parc suspendat și cea mai înaltă clădire din România: doar două dintre componentele ansamblului de 220 de milioane de euro care va fi inaugurat la Timișoara. În ianuarie 2018, tot ca parte a Openville, va porni și construirea pasajului subteran din Piața Consiliul Europei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Orasul din oras: Openville, proiectul de 220 de milioane de euro din inima Timisoarei, inaugurat in 2018

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top