Probleme la pasajul din Victoriei: proiectantii nu-s de gasit, Inelul I n-are studiu geo

Pasajul rutier subteran din Piața Victoriei are șanse aproape nule de a fi realizat în viitorul foarte apropiat. Documentația nu e gata nici acum, deoarece proiectanții bucureșteni au plecat în străinătate, sursa de finanțare e incertă și, în plus, șantierul din Cetate e departe de a fi terminat. Nicolae Robu spune însă că proiectul rămâne de importanță majoră.

piata operei profi3

În februarie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru „Reorganizarea circulației pe Inelul 1 și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport în comun” a fost încredințat, prin licitație, unei firme din București. Exe Company.Ro SRL și-a adjudecat lucrarea cu aproape 25.000 de euro. „Inelul 1 de circulația va avea ca puncte cheie Bastionul, fântâna Punctelor Cardinale, Piața Mărăști, Piața 700. Din Piața 700 va fi o ramificare, pe tronsonul interior, de pe strada Sf. Ioan până la operă, apoi prin subpasaj se va trece prin fața operei până la colțul dinspre parc al Liceului MIU și se va continua pe Bd. Brătianu, până la intersecția cu Bd. Michelangelo, Banca Națională și Bastion, unde se încheie”, explica, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu.

piata operei subpasaj

Aproape un an și jumătate mai târziu, la primărie n-a ajuns încă întreaga documentație. Robu dă vina pe… lipsa de comunicare! „Pentru Piaţa Victoriei, Inelul I, nu am primit încă studiul geo care era conex studiului de fezabilitate. S-a reuşit luarea legăturii cu proiectantul, din păcate de săptămâni bune nu a mai existat comunicare, din cauză că au fost proiectanţii în străinătate. Am înţeles că s-au angajat să predea şi studiul geo. Dacă nu, vom rezilia contractul efectiv şi vom contracta alţi proiectanţi pentru studiile respective, vom prelua doar studiul de fezabilitate de la proiectantul cu pricina. Este un proiect extrem de important pentru noi”, susține acum edilul.

Robu estima, anul trecut, lucrarea efectivă la cinci sau șase milioane de euro și își dorea ca șantierul să fie deschis chiar în 2015. Acest lucru e aproape sigur că nu se va întâmpla, și nu neapărat pentru că încă nu există încă documentație completă și, evident, nici executant desemnat prin licitație. „Obstacolul” este altul. „Nu apucăm să dăm drumul la pasaj până nu terminăm reabilitarea centrului istoric (…) În 2015, cu certitudine vom începe și acolo”, spunea, în noiembrie 2014, primarul Timișoarei. În condițiile în care termenul pentru închiderea șantierului din Cetate este decembrie 2015, pasajul subteran din Piața Victoriei mai are ceva de așteptat…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Badea Lae a spus: (June 25th, 2015 at 11:05 )

Poate s-au dus si astia la coasa, numai Lae insista sa faca pe primarul de la oras iar la Bocsig rugineste sapa.

Bobby a spus: (June 25th, 2015 at 15:11 )

Sper ca acest pasaj, născocire din mintea sulfuroasă a Robului, nici să nu se realizeze vreodată. Oricum, este interesant că s-a recurs la o firmă din București pentru proiect. Tot o firmă din București anvelopează și blocurile din Timișoara, un proiect baban, pe bani europeni, iar miticii care lucrează la anvelopare și la îmbrăcarea balcoanelor în termopane umblă după tot felul de peșcheșuri, cerând bani în plus ca să-și facă treaba. Foarte interesantă și în acest caz alegerea Primăriei Timișoara.

ION DE LA RAION a spus: (June 25th, 2015 at 15:33 )

Cum dracu s-au dus in strainatate??? Ce firma e asta?? Iarasi e vreo nascocire a marelui director Chis Culita?? Cum adica se plateste o parte si restul se incredinteaza la alti?? Nu exista un contract?? nu a existat un caiet de sarcini la licitatie?? Domunule primar exista penalitati de aplicat!!!! Mai puneti-va angajatii, super specialisti in drumuri sa invete sa faca documentatii pentru licitati daca nu vreti sa ajungeti in situati de genul asta. Cum se poate face un proiect cu 25000 Euro faza SF si Pt si doc avize si tot??? Doar cate drumuri trebuie sa faca onor proiectantul de la Bucuresti pana la Timisoara si il costa mai mult. Plus ce sa mai vorbim de proiectele de specialitate: apa, canal, gaz, electrice, studii topo, studii geo, etc. NU VA INTREBATI DE CE NICIO O FIRMA DIN TIMISOARA NU CASTIGA SAU MAI RAU NICI NU PARTICIPA LA ASEMENEA GOLANIADA!!!! Chiar sunt slabi, prosti sau nu sunt la fel de smecheri ca cei din Bucuresti sau Iasi?????

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Mai mulți profesori de la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” au mers miercuri seară la Inspectoratul Școlar Timiș, pentru a vedea ce șanse au ca școala lor să nu fie desființată. Decizia a fost luată în plenul CL Timișoara, însă cei de la „Mincu” o consideră nedreaptă și acuză o anumită discriminare din partea primăriei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Profesorii de la „Mincu” acuza Primaria Timisoara:  Ne cerem scuze ca scoala noastra este in centru
Există speranță pentru vaporașe! Ministerul Transporturilor pare să fi găsit, în sfârșit, soluția pentru ca transportul în comun pe Bega să poată porni. La o săptămână după ce primarul Nicolae Robu a anunțat că se va adresa Comisiei Europene, MT a oferit, spune edilul, o variantă pertinentă de deblocare a situației. Primul pas a fost făcut în plenul CL.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pornesc vaporasele? Ministerul Transporturilor a gasit solutia pentru deblocarea Canalului Bega
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top