Probleme la pasajul din Victoriei: proiectantii nu-s de gasit, Inelul I n-are studiu geo

Pasajul rutier subteran din Piața Victoriei are șanse aproape nule de a fi realizat în viitorul foarte apropiat. Documentația nu e gata nici acum, deoarece proiectanții bucureșteni au plecat în străinătate, sursa de finanțare e incertă și, în plus, șantierul din Cetate e departe de a fi terminat. Nicolae Robu spune însă că proiectul rămâne de importanță majoră.

piata operei profi3

În februarie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru „Reorganizarea circulației pe Inelul 1 și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport în comun” a fost încredințat, prin licitație, unei firme din București. Exe Company.Ro SRL și-a adjudecat lucrarea cu aproape 25.000 de euro. „Inelul 1 de circulația va avea ca puncte cheie Bastionul, fântâna Punctelor Cardinale, Piața Mărăști, Piața 700. Din Piața 700 va fi o ramificare, pe tronsonul interior, de pe strada Sf. Ioan până la operă, apoi prin subpasaj se va trece prin fața operei până la colțul dinspre parc al Liceului MIU și se va continua pe Bd. Brătianu, până la intersecția cu Bd. Michelangelo, Banca Națională și Bastion, unde se încheie”, explica, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu.

piata operei subpasaj

Aproape un an și jumătate mai târziu, la primărie n-a ajuns încă întreaga documentație. Robu dă vina pe… lipsa de comunicare! „Pentru Piaţa Victoriei, Inelul I, nu am primit încă studiul geo care era conex studiului de fezabilitate. S-a reuşit luarea legăturii cu proiectantul, din păcate de săptămâni bune nu a mai existat comunicare, din cauză că au fost proiectanţii în străinătate. Am înţeles că s-au angajat să predea şi studiul geo. Dacă nu, vom rezilia contractul efectiv şi vom contracta alţi proiectanţi pentru studiile respective, vom prelua doar studiul de fezabilitate de la proiectantul cu pricina. Este un proiect extrem de important pentru noi”, susține acum edilul.

Robu estima, anul trecut, lucrarea efectivă la cinci sau șase milioane de euro și își dorea ca șantierul să fie deschis chiar în 2015. Acest lucru e aproape sigur că nu se va întâmpla, și nu neapărat pentru că încă nu există încă documentație completă și, evident, nici executant desemnat prin licitație. „Obstacolul” este altul. „Nu apucăm să dăm drumul la pasaj până nu terminăm reabilitarea centrului istoric (…) În 2015, cu certitudine vom începe și acolo”, spunea, în noiembrie 2014, primarul Timișoarei. În condițiile în care termenul pentru închiderea șantierului din Cetate este decembrie 2015, pasajul subteran din Piața Victoriei mai are ceva de așteptat…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Badea Lae a spus: (June 25th, 2015 at 11:05 )

Poate s-au dus si astia la coasa, numai Lae insista sa faca pe primarul de la oras iar la Bocsig rugineste sapa.

Bobby a spus: (June 25th, 2015 at 15:11 )

Sper ca acest pasaj, născocire din mintea sulfuroasă a Robului, nici să nu se realizeze vreodată. Oricum, este interesant că s-a recurs la o firmă din București pentru proiect. Tot o firmă din București anvelopează și blocurile din Timișoara, un proiect baban, pe bani europeni, iar miticii care lucrează la anvelopare și la îmbrăcarea balcoanelor în termopane umblă după tot felul de peșcheșuri, cerând bani în plus ca să-și facă treaba. Foarte interesantă și în acest caz alegerea Primăriei Timișoara.

ION DE LA RAION a spus: (June 25th, 2015 at 15:33 )

Cum dracu s-au dus in strainatate??? Ce firma e asta?? Iarasi e vreo nascocire a marelui director Chis Culita?? Cum adica se plateste o parte si restul se incredinteaza la alti?? Nu exista un contract?? nu a existat un caiet de sarcini la licitatie?? Domunule primar exista penalitati de aplicat!!!! Mai puneti-va angajatii, super specialisti in drumuri sa invete sa faca documentatii pentru licitati daca nu vreti sa ajungeti in situati de genul asta. Cum se poate face un proiect cu 25000 Euro faza SF si Pt si doc avize si tot??? Doar cate drumuri trebuie sa faca onor proiectantul de la Bucuresti pana la Timisoara si il costa mai mult. Plus ce sa mai vorbim de proiectele de specialitate: apa, canal, gaz, electrice, studii topo, studii geo, etc. NU VA INTREBATI DE CE NICIO O FIRMA DIN TIMISOARA NU CASTIGA SAU MAI RAU NICI NU PARTICIPA LA ASEMENEA GOLANIADA!!!! Chiar sunt slabi, prosti sau nu sunt la fel de smecheri ca cei din Bucuresti sau Iasi?????

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

Economic vezi arhiva Economic

20 de milioane de euro pentru extinderea firmelor mici si mijlocii

Firmele mici şi mijlocii pot obţine fonduri europene nerambursabile pentru a se dezvolta şi a-şi extinde activitatea. A început depunerea cererilor în cadrul acestei linii de finanţare, parte a Programului Operaţional Regional. Suma totală alocată pentru Regiunea Vest depăşeşte 20 de milioane de euro.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 20 de milioane de euro pentru extinderea firmelor mici si mijlocii

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!
La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare
CJ Timiș nu pare să vrea să renunțe la Aviația Utilitară, societate care nu mai are bani și nici director. Pe 15 martie va avea loc AGA, când, teoretic, ar putea fi luată o decizie asupra viitorului aerodromului de la Cioca. Încă nu este clar ce șanse de salvare de la dispariție are societatea, dar Călin Dobra vorbește despre reorientarea spre turism și agrement.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Soarta aerodromului Cioca ar putea fi decisa la jumatatea lunii martie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top