Probleme la pasajul din Victoriei: proiectantii nu-s de gasit, Inelul I n-are studiu geo

Pasajul rutier subteran din Piața Victoriei are șanse aproape nule de a fi realizat în viitorul foarte apropiat. Documentația nu e gata nici acum, deoarece proiectanții bucureșteni au plecat în străinătate, sursa de finanțare e incertă și, în plus, șantierul din Cetate e departe de a fi terminat. Nicolae Robu spune însă că proiectul rămâne de importanță majoră.

piata operei profi3

În februarie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru „Reorganizarea circulației pe Inelul 1 și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport în comun” a fost încredințat, prin licitație, unei firme din București. Exe Company.Ro SRL și-a adjudecat lucrarea cu aproape 25.000 de euro. „Inelul 1 de circulația va avea ca puncte cheie Bastionul, fântâna Punctelor Cardinale, Piața Mărăști, Piața 700. Din Piața 700 va fi o ramificare, pe tronsonul interior, de pe strada Sf. Ioan până la operă, apoi prin subpasaj se va trece prin fața operei până la colțul dinspre parc al Liceului MIU și se va continua pe Bd. Brătianu, până la intersecția cu Bd. Michelangelo, Banca Națională și Bastion, unde se încheie”, explica, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu.

piata operei subpasaj

Aproape un an și jumătate mai târziu, la primărie n-a ajuns încă întreaga documentație. Robu dă vina pe… lipsa de comunicare! „Pentru Piaţa Victoriei, Inelul I, nu am primit încă studiul geo care era conex studiului de fezabilitate. S-a reuşit luarea legăturii cu proiectantul, din păcate de săptămâni bune nu a mai existat comunicare, din cauză că au fost proiectanţii în străinătate. Am înţeles că s-au angajat să predea şi studiul geo. Dacă nu, vom rezilia contractul efectiv şi vom contracta alţi proiectanţi pentru studiile respective, vom prelua doar studiul de fezabilitate de la proiectantul cu pricina. Este un proiect extrem de important pentru noi”, susține acum edilul.

Robu estima, anul trecut, lucrarea efectivă la cinci sau șase milioane de euro și își dorea ca șantierul să fie deschis chiar în 2015. Acest lucru e aproape sigur că nu se va întâmpla, și nu neapărat pentru că încă nu există încă documentație completă și, evident, nici executant desemnat prin licitație. „Obstacolul” este altul. „Nu apucăm să dăm drumul la pasaj până nu terminăm reabilitarea centrului istoric (…) În 2015, cu certitudine vom începe și acolo”, spunea, în noiembrie 2014, primarul Timișoarei. În condițiile în care termenul pentru închiderea șantierului din Cetate este decembrie 2015, pasajul subteran din Piața Victoriei mai are ceva de așteptat…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Badea Lae a spus: (June 25th, 2015 at 11:05 )

Poate s-au dus si astia la coasa, numai Lae insista sa faca pe primarul de la oras iar la Bocsig rugineste sapa.

 
Bobby a spus: (June 25th, 2015 at 15:11 )

Sper ca acest pasaj, născocire din mintea sulfuroasă a Robului, nici să nu se realizeze vreodată. Oricum, este interesant că s-a recurs la o firmă din București pentru proiect. Tot o firmă din București anvelopează și blocurile din Timișoara, un proiect baban, pe bani europeni, iar miticii care lucrează la anvelopare și la îmbrăcarea balcoanelor în termopane umblă după tot felul de peșcheșuri, cerând bani în plus ca să-și facă treaba. Foarte interesantă și în acest caz alegerea Primăriei Timișoara.

 
ION DE LA RAION a spus: (June 25th, 2015 at 15:33 )

Cum dracu s-au dus in strainatate??? Ce firma e asta?? Iarasi e vreo nascocire a marelui director Chis Culita?? Cum adica se plateste o parte si restul se incredinteaza la alti?? Nu exista un contract?? nu a existat un caiet de sarcini la licitatie?? Domunule primar exista penalitati de aplicat!!!! Mai puneti-va angajatii, super specialisti in drumuri sa invete sa faca documentatii pentru licitati daca nu vreti sa ajungeti in situati de genul asta. Cum se poate face un proiect cu 25000 Euro faza SF si Pt si doc avize si tot??? Doar cate drumuri trebuie sa faca onor proiectantul de la Bucuresti pana la Timisoara si il costa mai mult. Plus ce sa mai vorbim de proiectele de specialitate: apa, canal, gaz, electrice, studii topo, studii geo, etc. NU VA INTREBATI DE CE NICIO O FIRMA DIN TIMISOARA NU CASTIGA SAU MAI RAU NICI NU PARTICIPA LA ASEMENEA GOLANIADA!!!! Chiar sunt slabi, prosti sau nu sunt la fel de smecheri ca cei din Bucuresti sau Iasi?????

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii

PNL Timiș se pregătește de noi alegeri în toamnă. Organizațiile de tineri, femei, studenți și pensionari vor avea noi șefi. Foarte probabil, până la finele anului, vor fi alegeri și în localitățile în care, în luna mai, președintele Nicolae Robu a decapitat conducerile, îndepărtând o parte din primarii „disidenți”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Crenvurstii pentru copii: intre prea multa sare, mazare si extract de sfecla

Mult prea sărate și cu mult prea puțină carne – așa sunt cele mai multe sortimente de crenvurști pentru copii care se găsesc în magazinele românești. Și, dacă nu au carne, au piele și... mazăre! În plus, la fabricarea lor se folosesc aditivi care, în unele țări, sunt interziși.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Crenvurstii pentru copii: intre prea multa sare, mazare si extract de sfecla

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

SDM pune căruța înaintea boilor și montează cu tupeu plăcuțe pe străzi care nu sunt încă în sistemul Timpark! Extinderea parcării cu plată nu a trecut în plenul din iunie, dar cei de la SDM sunt probabil paranormali și citesc viitorul într-un glob de sticlă. Primarul Nicolae Robu declara, în februarie, că „acolo sunt profesori, pe care nu putem să-i punem să plătească”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timpark isi marcheaza deja teritoriul pe strada Pestalozzi. Total ilegal
Mutarea stației de măsurare a calității aerului din calea tramvaiului 7 stă pe loc, deși a fost „pasată” de la primărie la dezvoltatorii mallului din Calea Șagului. Aceștia nu au făcut încă studiul cerut de Ministerul Mediului. În septembrie se fac doi ani de când au fost montate liniile de tramvai pe care nu circulă nimic.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul tot nu ajunge la mallul din Calea Sagului. Sunt aproape doi ani de cand au fost trase liniile
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top