Timisul, mai ferit de inundatii! Digurile de la Gataia au fost inaltate

Inundațiile de anul trecut au făcut ravagii în Timiș, Gătaia fiind una dintre localitățile afectate puternic de ploile abundente. Atunci, zeci de persoane au fost evacuate, după ce apa le-a distrus gospodăriile. Din fericire, în viitor lucrurile nu vor mai sta așa, având în vedere că Apele Banat împreună cu Primăria Gătaia au reușit să realizeze lucrări de îndiguire, decolmatare și înălțare a digurilor existente în zonă.
DSC_1897
Cu peste 22 de tone de combustibil, o mulțime de muncitori și ore în șir de muncă, digurile de la Gătaia au fost, în sfârșit, reabilitate. Lucrările au început în 2014, asta după ce în toamnă, inundațiile care au avut loc în zonă au afectat serios gospodăriile localnicilor. „Ne aflăm la Gătaia pentru a putea vizualiza lucrările făcute de Administrația Bazinală de Apă Banat. Avem o lucrare de completare terasamente, ridicări cote de dig pe malul drept, pe o lungime de 286 de metri, de la zidul de beton până în dealul din vecinătate. Pe malul stâng, de la zidul de beton ne-am încastrat în rambleul de cale ferată pe o lungime de 808 metri. Am făcut decolmatări de curs de apă și reprofilări la Moravița unde utilajele lucrează și acum. Până acum, avem realizaţi 480 de metri. De aici, o să ne mutăm la Șemlacul Mic pentru a termina și decolmatarea cursului de apă Moravița din zona respectivă. A trecut pericolul pentru locuitorii din zona Gătaia. Practic, digurile au fost înălțate cu un metru unde au existat și unde nu, practic le-am făcut din nou. A crescut gradul de siguranță. Avem un grad de siguranță sub 5 % și sub lucrările ulterioare care vor veni pe alte proiecte va crește și mai mult acest grad de siguranță”, a declarat, joi, directorul Administraţiei Bazinale de Apă Banat, Luci Ervin.
DSC_1891
Alături de acesta, la Gătaia s-au deplasat și alți reprezentanți ai Administrației Bazinale de Apă Banat, dar și ai Prefecturii Timiș și a Primăriei Gătaia. Prefectul Eugen Dogariu, s-a arătat și el mulțumit de lucrările realizate, precizând că speră ca în viitor inundațiile să poată fi evitate: „Plecând de la experienţa anului 2005 şi anului 2014, în ultimele luni s-au făcut foarte multe lucrări, plecând de la înălţarea unor diguri la crearea unor diguri noi şi decolmatarea şi lărgirea albiilor unor râuri şi pârâuri din această zonă. Sperăm ca pe viitor să mai intervenim şi acolo unde există diguri de beton în aşa fel încât în anii următori să nu mai tresărim când cad cantităţi mai mari de apă în judeţele Timiş şi Caraş. În acest moment am mai putea avea probleme la Denta, unde Bârzava nu este îndiguită, dar se va intra cu utilaje în perioada următoarea. Administraţia de Apă Banat va face acolo lucrări pentru a asigura apărarea împotriva inundaţiilor şi sperăm ca în această zonă, în perioada următoare, să nu mai avem probleme. Se mai lucrează la Şemlacu Mare şi Şemlacu Mic, la digurile de pe râul Moraviţa”.
Concret, din octombrie 2015 și până în aprilie 2015 au fost realizate următoarele lucrări: supraînălţare dig Bârzava mal stâng, pod CFR – dig beton localitate; supraînălţare dig Bârzava mal drept zona Mereuţa; decolmatare curs Gorova pe toată lungimea aferentă localităţii; decolmatare două canale colectoare şi execuţie dig protecţie aferent acestor canale în zona ieşirii din oraş spre Şemlac.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Etapa a treia din prima ligă de baschet masculin a adus a doua înfrângere pentru „urşi”, care nu au avut replică pe terenul Craiovei. Timba a condus o singură dată, 6-5, apoi gazdele au avut un parţial de 15-0 şi au marcat 33 de puncte în primele 10 minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timba nu a avut nicio sansa in Banie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top