Doua dintre podurile Timisoarei se pregatesc de reabilitare! Costa peste 3 milioane de euro

3,3 milioane de euro – atât ar costa repararea din temelii a două dintre podurile Timișoarei. În plenul de vineri, consilierii locali au pe ordinea de zi proiectele care prevăd aprobarea studiilor de fezabilitate pentru reabilitarea podurilor Eroilor și Ștefan cel Mare. Acestea au aproape 80 de ani și sunt în stare avansată de degradare.

pod iosefin

Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de 76 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m, şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul care însoțește proiectul. Studiul de fezabilitate propus consilierilor locali a fost realizat de SC Pod Proiect SRL și, conform acestuia, reabilitarea Podului Eroilor are un preț estimat de 1,3 milioane de euro, cu tot cu TVA. Lucrarea ar urma să dureze nouă luni.

dragalina ratt

Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul proiectului. Studiul de fezabilitate a fost realizat de aceeași firmă și, conform acestuia, reabilitarea podului ar costa 2,01 milioane de euro, lucrările fiind estimate să dureze zece luni. Ambele lucrării ar urma să fie suportate de la bugetul local. Marți, primarul Nicolae Robu a anunțat că a semnat contractual pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construirea unui nou pod în zona Jiul. Acesta ar urma să fie construit tot pe fonduri proprii, edilul estimând că ridicarea de la zero a unui pod ar costa în jur de cinci milioane de euro.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

george a spus: (July 29th, 2015 at 14:37 )

Pentru reducerea substantiala a traficului prin partea de sud est a orasului de ce nu se gandeste primaria sa asfalteze drumul dintre cartierul Plopi si podul nou din Ghiroda, in felul acesta asigurandau-se descarcarea a o buna parte din traficul mic din aceasta parte a orasului? De ce sa asteptam ani pentru centura cand putem deja aplica niste mici solutii foarte ieftine pentru a ne usura viata?

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Nou regal hipic la Herneacova

Deja cunoscutul Domeniu Herneacova găzduieşte în perioada 24 – 27 mai, respective între 31 mai și 3 iunie un nou concurs de sărituri peste obstacole, cu participare internaţională. Până acum au fost înscrişi peste 200 de cai din ţări precum Serbia, Bulgaria, Ungaria şi evident România. În cele opt zile de competiţie vor avea loc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nou regal hipic la Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Deja cunoscutul Domeniu Herneacova găzduieşte în perioada 24 – 27 mai, respective între 31 mai și 3 iunie un nou concurs de sărituri peste obstacole, cu participare internaţională. Până acum au fost înscrişi peste 200 de cai din ţări precum Serbia, Bulgaria, Ungaria şi evident România. În cele opt zile de competiţie vor avea loc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nou regal hipic la Herneacova
Primăria Timișoara nu este deloc transparentă. Proiectele supuse votului CL sunt publicate târziu și incomplet, iar asta este o practică obișnuită. Este ceea ce susțin cinci timișoreni, care formează un „grup de lucru de monitorizare locală”. Primarul Nicolae Robu spune că nu se poate ca proiectele să fie făcute publice cu 30 de zile înainte.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara, acuzată de opacitate. Robu: Nu citește nimeni proiecte ținute 30 de zile pe site
În Primăria Timișoara condusă de liberalul Nicolae Robu s-a instituit omerta în jurul unui concurs cu dedicație. Este vorba de cel în care președintele Organizației de Femei a PSD Timiș, Romanița Jumanca, s-a înscris pentru un post la Direcția de Mediu, o etapă a drumului spre scaunul de prefect. Ultracorectul Robu și-a dat acordul la acest blat, la intervenția a două personaje: fostul PSD-ist Radu Țoancă și liberala Liliana Oneț.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria lui Robu a secretizat concursul Romaniței Jumanca. Cine i-a pus pile fruntașei PSD la primar
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com