Doua dintre podurile Timisoarei se pregatesc de reabilitare! Costa peste 3 milioane de euro

3,3 milioane de euro – atât ar costa repararea din temelii a două dintre podurile Timișoarei. În plenul de vineri, consilierii locali au pe ordinea de zi proiectele care prevăd aprobarea studiilor de fezabilitate pentru reabilitarea podurilor Eroilor și Ștefan cel Mare. Acestea au aproape 80 de ani și sunt în stare avansată de degradare.

pod iosefin

Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de 76 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m, şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul care însoțește proiectul. Studiul de fezabilitate propus consilierilor locali a fost realizat de SC Pod Proiect SRL și, conform acestuia, reabilitarea Podului Eroilor are un preț estimat de 1,3 milioane de euro, cu tot cu TVA. Lucrarea ar urma să dureze nouă luni.

dragalina ratt

Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul proiectului. Studiul de fezabilitate a fost realizat de aceeași firmă și, conform acestuia, reabilitarea podului ar costa 2,01 milioane de euro, lucrările fiind estimate să dureze zece luni. Ambele lucrării ar urma să fie suportate de la bugetul local. Marți, primarul Nicolae Robu a anunțat că a semnat contractual pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construirea unui nou pod în zona Jiul. Acesta ar urma să fie construit tot pe fonduri proprii, edilul estimând că ridicarea de la zero a unui pod ar costa în jur de cinci milioane de euro.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

george a spus: (July 29th, 2015 at 14:37 )

Pentru reducerea substantiala a traficului prin partea de sud est a orasului de ce nu se gandeste primaria sa asfalteze drumul dintre cartierul Plopi si podul nou din Ghiroda, in felul acesta asigurandau-se descarcarea a o buna parte din traficul mic din aceasta parte a orasului? De ce sa asteptam ani pentru centura cand putem deja aplica niste mici solutii foarte ieftine pentru a ne usura viata?

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii

PNL Timiș se pregătește de noi alegeri în toamnă. Organizațiile de tineri, femei, studenți și pensionari vor avea noi șefi. Foarte probabil, până la finele anului, vor fi alegeri și în localitățile în care, în luna mai, președintele Nicolae Robu a decapitat conducerile, îndepărtând o parte din primarii „disidenți”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Toamna cu alegeri in PNL Timis. Groza, Roman si Nica ar putea fi iar sefi de organizatii
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Telemea cu solutie pentru dezghetarea soselelor, „delicatesa” in magazinele din Romania

Unul din 3 sortimente de brânză telemea de vacă vândute în România conține clorură de calciu, substanță care previne formarea gheții pe șosele. Experții spun că ar trebui să fiți foarte atenți pe ce dați banii, pentru că orice brânză care costă sub 15 lei/kg nu prea are legătură cu laptele.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Telemea cu solutie pentru dezghetarea soselelor, „delicatesa” in magazinele din Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cea mai lungă colonadă din Europa, simbolul orașului Buziaș, vă așteaptă s-o redescoperiți! La ceas de seară, când se lasă și răcoare în parc, o plimbare pe acest minunat traseu, care este și acum și iluminat, poate fi perfectă în această vară. Refacerea colonadei a costat peste 1,1 milioane de euro, cei mai mulți bani de la bugetul local.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colonada din Buzias, proaspat refacuta, luminata superb la ceas de noapte / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top