S-a schimbat schimbarea: daca au mai putin de 5 metri lungime, camionetele pot fi parcate printre blocuri

O lună și jumătate: atât a fost în vigoare hotărârea de consiliu local care interzicea parcarea între blocuri a camionetelor de marfă mai grele de 1,9 tone și a microbuzelor cu mai mult de nouă locuri. Consilierii locali au votat, joi, modificarea actului normativ, pe motiv că s-au creat o mulțime de situații neplăcute.

11911647_996673170354727_1015891615_n

O hotărâre de consiliu local din 2006 interzicea „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 t pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Timişoara”. În luna iulie, consilierii locali au votat modificarea hotărârii, după ce s-a constatat că „pe străzile din municipiul Timişoara, pe aleile dintre blocuri şi în parcajele aferente acestora, staţionările voluntare ale vehiculelor grele sunt extrem de frecvente (…) Acest fenomen reduce semnificativ capacitatea de circulaţie şi staţionare pe arterele rutiere, fiind o piedică în calea desfăşurării fluente şi în condiţii de siguranţă a traficului şi, de asemenea, produce poluare fonică în zonele rezidenţiale”, după cum se preciza în referatul care însoțea proiectul. Astfel, conform noii hotărâri, era interzisă „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 1,9 t pentru transportul de marfă şi al vehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune”.

Toate bune și frumoase, doar că… s-a schimbat schimbarea! În plenul de joi, consilierii au modificat din nou hotărârea! Aceasta prevede acum „interzicerea staționării voluntare a vehiculelor grele cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe dumurile publice și terenurile aparținând domeniului public și privat ale municipiului Timișoara, precum și interzicerea staționării voluntare a vehiculelor care au o lungime mai mare de 5 metri în parcările special ameanajate, cu excepția parcărilor amenajate în lungul drumului și a benzilor de staționare”. Primarul Nicolae Robu spune că așa ar fi trebuit întocmită hotărârea de la bun început. „Un număr mare de autovehicule care nu erau de foarte mari dimensiuni, dar erau mai grele nu ar fi putut să fie parcate în aproape niciuna din parcările din oraș. În rest nu s-a făcut prin hotărârile anterioare nicio diferență între parcări în parkinguri la 45 de grade sau la 90 de grade și parcări în lungul bordurilor. Este o mare diferență între mașinile, chiar cele de 5 metri sau mai mari, dacă sunt parcate la 45 de grade sau 90 de grade creează foarte mari probleme. Aceleași mașini parcate în lungul bordurii creează doar inconvenientul ocupării a mai mult de un loc standard. Vrem să venim și în întâmpinarea acestor cetățeni care, mulți dintre ei, din asta trăiesc. Să nu aibă toată ziua controverse cu polițiștii când sunt nevoiți să staționeze în lungul bordurilor”, explică edilul. Altfel spus, de acum încolo, mașinile de marfă sau microbuzele vor fi putea fi parcate și pe străduțele dintre blocuri. Cu o singură condiție: parcarea să fie la bordură.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top