Tramvaiele Armonia stau in depou, pentru ca se fac interventii de… paralelism la linii!

Tramvaiele reabilitate vor circula din nou, dar numai după ce angajații RATT vor face unele ajustări „de paralelism” la linii! Primarul Nicolae Robu spune că acestea sunt obligatorii pentru a păstra garanția garniturilor reabilitate. Până acum nu s-a vorbit oficial despre vreo problemă, fie ea și minoră, legată de linii.

tramvaiele armonia2

Cele două tramvaie reabilitate n-au circulat prin Timișoara decât vreo două săptămâni. Ele au fost retrase în depou odată cu suspendarea temporară, în luna august, a liniei 6 și toată lumea s-a întrebat de ce RATT nu le scoate pe alte trasee. Reprezentanții regiei de transport s-au limitat doar să anunțe că tramvaiele denumite „Armonia” vor reveni în trafic de la 1 septembrie, pe aceeași linie 6. În aceste condiții, pe forumuri au apărut deja o mulțime de zvonuri, care vorbesc despre problemele pe care le au tramvaiele. Primarul Nicolae Robu le dezminte categoric, dar admite că ar fi o problemă cu… paralelismul liniilor de tramvai!

Nu e nicio problemă cu tramvaiele modernizate, o să le dăm drumul în curând, pentru că se fac intervenții. RATT face astfel de intervenții, nu sunt lucruri grave, dar ne luăm măsuri de precauție. Trebuie făcute ajustări… vă spun ce-mi spun specialiștii de la RATT, în frunte cu domnul director. Pe celelalte linii mai trebuie făcute, în anumite zone, ajustări de paralelism, consolidări ale liniilor, pentru că, altfel, șinele produc suprasolicitări. Tramvaiele sunt în garanție. Nu sunt mai grele ca tramvaiele vechi, dar la cele vechi nu avem garanție, nu avem restricții de genul acesta. Când ai un lucru, ca să-ți păstrezi garanția, trebuie să-l folosești în condiții standard. Or, pe liniile vechi nu sunt condiții standard. Inginerește, dacă pe o linie nu există paralelism perfect, în acea zonă roțile sunt supuse la suprasolicitări. Ele nu pățesc nimic în mod normal, dar, dacă s-ar strica, firma ar putea să spună că am folosit tramvaiele în condiții necorespunzătoare. Despre asta este vorba. Aceste ajustări se fac în punctele respective, nu avem probleme majore cu liniile. Cred că, în câteva săptămâni, și alte linii vor fi apte de circulație”, explică primarul.

armonia tramvai

Robu este revoltat de afirmațiile făcute pe forumuri și rețele de socializare, prin care unii timișoreni susțin că tramvaiele reabilitate nu ar fi chiar așa grozave. „Să fim serioși. Să vină cineva care a mers cu ele și să spună că scârțâie. Vă garantez că toți cei care comentează pe forumuri nu au fost cu tramvaiele noi. Cum să scârțâie? Merg excepțional! N-am cuvinte, ți-e lehamite că există astfel de indivizi”, susține edilul. Alte cinci tramvaie sunt ca și plecate la reabilitare, iar alte șapte sunt pregătite să ia același drum. Reabilitarea celor două garnituri s-a făcut în uzinele de la Arad și Pașcani și a durat aproape un an, la un preț de 480.000 de euro pe bucată, fără TVA. Robu spune însă că de acum încolo lucrările vor dura mult mai puțin, pentru că primele două tramvaie au fost un fel de prototipuri. Conform reprezentanților PMT, garanția pentru caroserie este de 14 ani, cea pentru boghiuri – de 8 ani, iar cea pentru instalații și restul componentelor – de 10 ani.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Parcursul revistelor de Science-Fiction din Timișoara este lung și sinuos. El începe în noiembrie 1972, odată cu apariția primului număr al fanzinului Paradox, și continuă până în zilele noastre cu revistele tipărite Paradox și Helion și revista Helion Online, fratele mai mic și mai dinamic al revistei tipărite. De curând au apărut numere noi ale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reviste Science-Fiction și Fantasy timișorene
Sala de sport s-a mutat de la Timișoara la Giroc doar pentru că era Sorin Grindeanu premier! Asta susține primarul Nicolae Robu, care spune și că ar vrea stadionul „Dan Păltișanu”, dacă tot intenționează CJ Timiș să-l demoleze. Totuși, edilul ar dori să încheie un „pact de colaborare administrativă” cu șeful CJ, Călin Dobra.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu spune ca Grindeanu a vrut sa-si faca sala polivalenta acasa. In numele Timisoarei, vrea pact cu Dobra
Vineri, 15 decembrie în prima parte a reuniunii clubului Helion, va fi lansat volumul al 5-lea din seria de antologii Helion, realizată de Asociația Culturală Helion și editura Eurostampa, în cadrul colecției INSOLIT. Volumul cuprinde o selecție din prozele scurte (povestiri) apărute între anii 2011-2016 în revista tiparită Helion. Selecția textelor a fost facută de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O nouă antologie de proză S.F. realizată de Asociația Culturală Helion
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top