Tramvaiele Armonia stau in depou, pentru ca se fac interventii de… paralelism la linii!

Tramvaiele reabilitate vor circula din nou, dar numai după ce angajații RATT vor face unele ajustări „de paralelism” la linii! Primarul Nicolae Robu spune că acestea sunt obligatorii pentru a păstra garanția garniturilor reabilitate. Până acum nu s-a vorbit oficial despre vreo problemă, fie ea și minoră, legată de linii.

tramvaiele armonia2

Cele două tramvaie reabilitate n-au circulat prin Timișoara decât vreo două săptămâni. Ele au fost retrase în depou odată cu suspendarea temporară, în luna august, a liniei 6 și toată lumea s-a întrebat de ce RATT nu le scoate pe alte trasee. Reprezentanții regiei de transport s-au limitat doar să anunțe că tramvaiele denumite „Armonia” vor reveni în trafic de la 1 septembrie, pe aceeași linie 6. În aceste condiții, pe forumuri au apărut deja o mulțime de zvonuri, care vorbesc despre problemele pe care le au tramvaiele. Primarul Nicolae Robu le dezminte categoric, dar admite că ar fi o problemă cu… paralelismul liniilor de tramvai!

Nu e nicio problemă cu tramvaiele modernizate, o să le dăm drumul în curând, pentru că se fac intervenții. RATT face astfel de intervenții, nu sunt lucruri grave, dar ne luăm măsuri de precauție. Trebuie făcute ajustări… vă spun ce-mi spun specialiștii de la RATT, în frunte cu domnul director. Pe celelalte linii mai trebuie făcute, în anumite zone, ajustări de paralelism, consolidări ale liniilor, pentru că, altfel, șinele produc suprasolicitări. Tramvaiele sunt în garanție. Nu sunt mai grele ca tramvaiele vechi, dar la cele vechi nu avem garanție, nu avem restricții de genul acesta. Când ai un lucru, ca să-ți păstrezi garanția, trebuie să-l folosești în condiții standard. Or, pe liniile vechi nu sunt condiții standard. Inginerește, dacă pe o linie nu există paralelism perfect, în acea zonă roțile sunt supuse la suprasolicitări. Ele nu pățesc nimic în mod normal, dar, dacă s-ar strica, firma ar putea să spună că am folosit tramvaiele în condiții necorespunzătoare. Despre asta este vorba. Aceste ajustări se fac în punctele respective, nu avem probleme majore cu liniile. Cred că, în câteva săptămâni, și alte linii vor fi apte de circulație”, explică primarul.

armonia tramvai

Robu este revoltat de afirmațiile făcute pe forumuri și rețele de socializare, prin care unii timișoreni susțin că tramvaiele reabilitate nu ar fi chiar așa grozave. „Să fim serioși. Să vină cineva care a mers cu ele și să spună că scârțâie. Vă garantez că toți cei care comentează pe forumuri nu au fost cu tramvaiele noi. Cum să scârțâie? Merg excepțional! N-am cuvinte, ți-e lehamite că există astfel de indivizi”, susține edilul. Alte cinci tramvaie sunt ca și plecate la reabilitare, iar alte șapte sunt pregătite să ia același drum. Reabilitarea celor două garnituri s-a făcut în uzinele de la Arad și Pașcani și a durat aproape un an, la un preț de 480.000 de euro pe bucată, fără TVA. Robu spune însă că de acum încolo lucrările vor dura mult mai puțin, pentru că primele două tramvaie au fost un fel de prototipuri. Conform reprezentanților PMT, garanția pentru caroserie este de 14 ani, cea pentru boghiuri – de 8 ani, iar cea pentru instalații și restul componentelor – de 10 ani.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara

De anul viitor, la Timișoara, cei care își lasă clădirile să se degradeze și nu își îngrijesc terenurile ar trebui să plătească impozite și de cinci ori mai mari. Până la 31 decembrie însă, „lista neagră” ar trebui aprobată, punct cu punct, în plenul CL, după ce a fost stabilită de o comisie specială. Aceasta nu există încă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

Esec printre tunete. Timisoara Saracens a avut trofeul in mana, dar l-a pierdut in repriza secunda

Bănăţenii au avut şansa de a câştiga primul trofeu al sezonului intern, Cupa Regelui, chiar într-un meci cu eternii rivali din Baia Mare. Săptămâna trecută, Timişoara învingea Steaua şi avea nevoie să bată şi gruparea din Maramureş, ca trofeul să fie adjudecat din această etapă a competiţiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Esec printre tunete. Timisoara Saracens a avut trofeul in mana, dar l-a pierdut in repriza secunda
MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Derby-ul violet dintre Politehnica şi FC Argeş din etapa a doua a ligii secunde s-a jucat în condiţii speciale. Pe căldură înăbuşitoare, dar şi pe ploaie torenţială. Adăugând faptul că meciul a fost plăcut, bun pentru acest eşalon, cei prezenţi pe stadionul Ştiinţa vor rămâne cu o amintire deosebită.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol pe Stiinta, iar punctele raman in Banat
De anul viitor, la Timișoara, cei care își lasă clădirile să se degradeze și nu își îngrijesc terenurile ar trebui să plătească impozite și de cinci ori mai mari. Până la 31 decembrie însă, „lista neagră” ar trebui aprobată, punct cu punct, în plenul CL, după ce a fost stabilită de o comisie specială. Aceasta nu există încă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top