De ce nu merg copiii la ore doar dimineata? Primaria nu are puteri magice sa infiinteze sali de clasa!

Slabe șanse ca elevii din Timișoara să meargă la cursuri într-un singur schimb, deși aceasta a fost, măcar la nivel declarativ, una dintre prioritățile primăriei în ultimii ani. De vină, susține primarul Nicolae Robu, sunt… unitățile de învățământ, care continuă să înființeze tot mai multe clase.

moisil doja4

„Învăţarea de după-amiază afectează esenţial capacitatea intelectului la tinerii elevi, iar pe de altă parte creează probleme reale în viaţa privată a copiilor şi a părinţilor. Vrem ca elevii să nu mai meargă la școală după-amiaza. Acesta este unul dintre obiectivele majore ale primăriei. Lipsa spaţiului nu este un obstacol de netrecut şi folosirea mai eficientă a spaţiilor ne va permite să atingem acest obiectiv”, spunea, în august 2013, viceprimarul Dan Diaconu. Între timp, lucrurile au rămas tot în faza de „obiectiv” și nici nu sunt prea multe șanse ca ele să se schimbe în viitorul apropiat. Nici măcar la Liceul „Grigore Moisil”, unde ar fi trebuit dat în folosință un corp reabilitate de clădire, copiii nu vor merge într-un singur schimb la ore. Șantierul de pe strada Doja nu e gata încă, deși promisiuni au tot fost. Pe altă parte, și elevii de la „Lenau”, „Loga” sau „Calderon” învață în diverse imobile din oraș, după ce lucrările de la școlile lor nu au fost finalizate la timp.

lenau

Primarul Nicolae Robu spune însă că mai există un motiv pentru care mersul într-un singur schimb la ore este aproape imposibil. „Elevii nu se poate să meargă numai de dimineață, pentru că nu doresc școlile să meargă numai de dimineață. Dacă în fiecare an apar cinci-șase-șapte-opt clase suplimentare la un anumit liceu, la o anumită școală, este imposibil să se asigure ca toată lumea să învețe de dimineață. Politica de cifră de școlarizare este total greșită. Noi am suplimentat spațiile și s-a suplimentat numărul de clase. Atunci cum putem? Se acceptă la școală toți copiii care optează pentru acea școală. Dacă la o școală există 50 de săli de clasă și se acceptă elevi pentru 100 de clase, cum ar putea ei să învețe numai de dimineață? Am dat numai un exemplu. Aici este cheia”, susține edilul. Rob spune că nici după ce lucrările de amenajare vor finalizate, situația nu se va schimba radical. „În pofida eforturilor făcute de noi, în fiecare an, cifrele de școlarizare au crescut mereu. Numărul de clase a crescut mereu și, prin urmare, devine o imposibilitate fizică să asigurăm învățământ numai de dimineață. Dacă școlile doresc cu adevărat să aibă învățământ numai de dimineață, atunci trebuie să-și limiteze cifra de școlarizare la capacitatea avută. Primăria nu are puteri magice să înființeze săli de clasă”, conchide edilul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor

Se caută o firmă care, în următorii doi ani, să verifice mufele și ledurile de la Strawberry Tree. Este vorba despre „copacul” care încarcă telefoane și tablete, amplasat de primărie în Parcul Copiilor. Acesta a fost cumpărat în 2014 și a costat aproape 100.000 de lei, sumă care a inclus și servicii de întreținere.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, are un an de când a inaugurat terminalul de la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Investiţia a fost de un milion de euro, iar rezultatele se văd: volumul expedierilor internaţionale a crescut, față de noiembrie 2015, cu 20%!
Citeşte tot articolul Citeste articolul DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top