Cum se printeaza 3D un dinozaur? Care e teoria bulelor de sapun? Aflati la Zilele Stiintei / FOTO

Timișoara este, în acest sfârșit de săptămână, gazda unui eveniment spectaculos. Este vorba despre Zilele Științei, unde curioșii vor putea să asiste la o mulțime de experimente interesante, să vadă cum se printează 3D un dinozaur, să asculte curiozități despre jocurile pe calculator sau să descopere teoria bulelor gigantice de săpun.

zilele stiintei12

Bastionul Theresia a fost luat cu asalt, sâmbătă, de sute de timișoreni. Motivul? A debutat prima ediție a Zilelor Științei Timișoara. Evenimentul își propune să deschisă apetitul locuitorilor orașului pentru știință, prin experimente fascinante și demonstrații spectaculoase. Încă de la primele ore, publicul a venit să descopere ce au pregătit organizatori. Cei mai bucuroși au fost copiii, care au putut să participe la tot felul de experimente interesante, din domenii precum chimie, fizică, biologie, chimie și nu numai. „Suntem la prima ediție a Zilelor Științei. Ne bucurăm de un public extrem de larg, variat și, se pare, foarte curios. Avem ca scop promovarea științei, a gândirii critice și inclusiv a curiozității științifice în rândul tinerilor. De aceea am încercat să avem un eveniment mai variat și mai nonconformist, în care învățăm atât despre legile universului, cât și aplicarea acestora. Am invitat tineret, începând de la preșcolari, la școlari, liceeni și studenți, dar și părinți sau profesori. Nu ne așteptam să fie atât de multe lume, ne bucurăm foarte mult, și încercăm să facem față. Avem experimente extrem de interesante din domeniile fizică, optică, electricitate. Avem prezentări din astronomie, am adus și un telescop. Duminică, de exemplu, vom încerca să imprimăm un dinozaur 3D. Mai avem multe altele”, ne-a spus unul dintre reprezentanții Asociației Secular-Umanistă din România, organizatorul evenimentului. Duminică sunteți invitați la Zilele Științei între orele 10 și 18. Participanții care dau dovadă de mult entuziasm vor putea să câștige diferite premii. Accesul este gratuit.

Program duminică, 19 octombrie
ora 12 – Andrei Voichița – Imprimante 3D: mini-fabrica de la tine de acasă
ora 12,30 – Virgiliu Pop – RoMars 2011, misiune de simulare marțiană
ora 13 – Ciprian Sporea – Demonstrații & întrebări: Bule gigantice de săpun
ora 13,30 – Valentin Vâlcu – Drone: Tehnologie și Artă
ora 14 – Radu Ticiu – pasiune în descoperirea programării
orele 15-18 – Experimente și demonstrații științifice, cu explicații și răspunsuri

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Declaratia 600, amanata pentru luna martie

Celebrul formular 600 introdus de Finanţe din acest an va fi cel mai probabil modificat. Peste 200.000 de persoane erau vizate de noul document, unul extrem de neclar, care obliga oamenii să anunţe ANAF asupra veniturilor pe anul precedent pentru stabilirea anticipată de plăţi la contribuţiile sociale şi de sănătate pentru anul 2018.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Declaratia 600, amanata pentru luna martie

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primăria Timișoara se pregătește să înceapă lucrările de reabilitare la două poduri: Eroilor și Ștefan cel Mare. Banii pentru aceste șantiere vin, în cea mai mare parte, de la București, pentru că proiectele au fost aprobate la finanțare prin PNDL II. Consilierii locali trebuie să voteze actualizarea devizelor pentru ambele poduri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 255.000 de euro da Primaria Timisoara pentru podurile Eroilor si Stefan cel Mare. 2,5 milioane de euro da guvernul
Error, no Ad ID set! Check your syntax!