Cum se printeaza 3D un dinozaur? Care e teoria bulelor de sapun? Aflati la Zilele Stiintei / FOTO

Timișoara este, în acest sfârșit de săptămână, gazda unui eveniment spectaculos. Este vorba despre Zilele Științei, unde curioșii vor putea să asiste la o mulțime de experimente interesante, să vadă cum se printează 3D un dinozaur, să asculte curiozități despre jocurile pe calculator sau să descopere teoria bulelor gigantice de săpun.

zilele stiintei12

Bastionul Theresia a fost luat cu asalt, sâmbătă, de sute de timișoreni. Motivul? A debutat prima ediție a Zilelor Științei Timișoara. Evenimentul își propune să deschisă apetitul locuitorilor orașului pentru știință, prin experimente fascinante și demonstrații spectaculoase. Încă de la primele ore, publicul a venit să descopere ce au pregătit organizatori. Cei mai bucuroși au fost copiii, care au putut să participe la tot felul de experimente interesante, din domenii precum chimie, fizică, biologie, chimie și nu numai. „Suntem la prima ediție a Zilelor Științei. Ne bucurăm de un public extrem de larg, variat și, se pare, foarte curios. Avem ca scop promovarea științei, a gândirii critice și inclusiv a curiozității științifice în rândul tinerilor. De aceea am încercat să avem un eveniment mai variat și mai nonconformist, în care învățăm atât despre legile universului, cât și aplicarea acestora. Am invitat tineret, începând de la preșcolari, la școlari, liceeni și studenți, dar și părinți sau profesori. Nu ne așteptam să fie atât de multe lume, ne bucurăm foarte mult, și încercăm să facem față. Avem experimente extrem de interesante din domeniile fizică, optică, electricitate. Avem prezentări din astronomie, am adus și un telescop. Duminică, de exemplu, vom încerca să imprimăm un dinozaur 3D. Mai avem multe altele”, ne-a spus unul dintre reprezentanții Asociației Secular-Umanistă din România, organizatorul evenimentului. Duminică sunteți invitați la Zilele Științei între orele 10 și 18. Participanții care dau dovadă de mult entuziasm vor putea să câștige diferite premii. Accesul este gratuit.

Program duminică, 19 octombrie
ora 12 – Andrei Voichița – Imprimante 3D: mini-fabrica de la tine de acasă
ora 12,30 – Virgiliu Pop – RoMars 2011, misiune de simulare marțiană
ora 13 – Ciprian Sporea – Demonstrații & întrebări: Bule gigantice de săpun
ora 13,30 – Valentin Vâlcu – Drone: Tehnologie și Artă
ora 14 – Radu Ticiu – pasiune în descoperirea programării
orele 15-18 – Experimente și demonstrații științifice, cu explicații și răspunsuri

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Și-a dat demisia, apoi și-a lăsat colegii să vorbească public despre un potențial președinte interimar, pentru ca acum să spună că tot el asigură interimatul! Și asta, încă de la câteva secunde după ce și-a depus demisia prin... Whatsapp. Nicolae Robu vorbește despre decizii generice, luate în interesul partidului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu n-a condus PNL Timis doar cateva minute! E interimar aproape de cand si-a dat demisia

Sport vezi arhiva Sport

Inca prea mici pentru un razboi asa de mare! Banatenii, invinsi si in Scotia

După meciul cu cântec împotriva sensibililor francezi, decis la masa verde, Timişoara Saracens şi-a luat la revedere de la primul an în Challenge Cup. Bănăţenii au evoluat în Scoţia, la Edinburgh, şi nu au putut ţine piept „ciulinilor”, care s-au impus cu punct bonus şi au câştigat grupa din care au mai făcut parte Harlequins Londra şi Stade Francais.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca prea mici pentru un razboi asa de mare! Banatenii, invinsi si in Scotia
Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Un timisorean, in spatele cumpararii ultimelor hypermarketuri Real din Romania

O societate offshore a achiziţionat ultimele patru magazine de tip hypermarket operate sub sigla Real. În spatele acestei societăţi se pare că se află doi dintre foştii directori în România ai retailerului german Metro, Dusan Wilms şi Gerardo Monzillo, cel dintâi fiind născut la Timişoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un timisorean, in spatele cumpararii ultimelor hypermarketuri Real din Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!