S-a votat „metroul”! Robu spune ca va fi… spectacol

Studiu de prefezabilitate avem, deci primul pas spre metrou a fost făcut. Proiectul numit „reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran” a trecut vineri de plen, cu doar câteva abțineri. Acesta prevede un tunel lung de peste 10 kilometri.

tunel de metrou

Consilierii locali au avut pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate pentru investiția „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”. Întocmit de SC Longhersin SRL, care a încasat peste 32.000 de euro, acesta prevedea două variante, ambele cu tunel. Cea supusă votului în CL se referă la „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. Practic, e primul pas spre îngroparea liniilor de cale ferată care impart orașul în două și, ulterior, pentru crearea unei linii de transport în comun, respectiv construirea unui bulevard lung de câțiva kilometri.

Consilierii locali au discutat câteva zeci de minute pe această temă, principala întrebare vizând oportunitatea unui astfel de studiu, în condițiile în care punerea în practică a  investiției presupune un efort financiar considerabil. „Acest obiectiv va trebui să aibă aprobarea guvernului, el se va putea face numai cu aprobarea guvernului, de aceea trebuia studiu de prefezabilitate. Acest proiect de investiție va fi unul aprobat de guvern. Liniile de cale ferată sunt ale guvernului, nu sunt ale noastre, nici nu am putea să ne apucăm să le ducem în subteran”, a declarat primarul Nicolae Robu. Întrebat dacă a discutat cineva din primărie cu Ministerul Transporturilor sau CFR Infrastructură, edilul a susținut că ambele instituții au fost înștiințate despre aceste planuri. „Trebuie să fim atenţi, avem un studiu care atestă necesitatea şi oportunitatea, urmează fezabilitatea (…) În afară de cele nouă treceri (ale liniei ferate, cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată – n.r.), ar fi mai bun un proiect ce poate fi realizat în patru sau cinci ani – patru pasaje sau subpasaje la Continental-UMT, la Barițiu… La București, metroul a costat 50 de milioane de euro pentru un singur kilometru. La noi ar fi peste 400 de milioane de euro” , a spus consilierul PSD Dan Idolu.

„Proiectul va putea fi pus în practică numai cu implicarea guvernului, pe fonduri europene, cu fonduri speciale, de la Bruxelles. În luna ianuarie, comisarul Corina Crețu mi-a spus că proiectul este unul îndrăzneţ și că, probabil, va fi eligibil pe noile programe europene, Planul Juncker… Este spectacol pur şi simplu ce prevede acest studiu, în costuri intrând inclusiv amenajările la suprafaţă şi a trei staţii care sunt prevăzute pentru a da dublă utilizare liniilor odată duse în subteran. Tehnologia folosită de specialişti este cea a forării verticale pe care am folosit-o la pasajul Michelangelo. Cu această tehnologie, costurile sunt mult mai mici, nu se mai vorbește de sume de două miliarde de euro, iar durata de execuţie se reduce și ea. S-a colaborat cu CFR pe parcursul elaborării acestui studiu de prefezabilitate. CFR nu-l face, l-am asumat noi, dar s-a colaborat cu CFR”, a explicat primarul Robu.

Liderul grupului de consilieri PSD, Alfred Simonis, a anunțat că se va abține de la vot, pentru că nu mai vrea ca primăria să arunce bani pe studii care nu vor fi puse niciodată în practică. „Ca să ai vreo şansă să obţii vreo finanţare, trebui să ai ceva, trebuie să te duci cu ceva făcut de specialist”, i-a replicat Robu. În cele din urmă, proiectul a trecut, cu abțineri din partea social-democraților și a independentului Bogdan Herzog. Primarul Nicolae Robu a adus prima dată în discuție ideea unui metrou la Timișoara și a construirii unui bulevard care să traverseze orașul acum doi ani. De atunci, el a fost subiectul mai multor știri ironice în media națională.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

barabas a spus: (October 16th, 2015 at 21:56 )

e deja spectacol! spectacolul unui om duc cu pluta!

koks a spus: (October 16th, 2015 at 22:28 )

NU AR FI MAI OPRTUN, EFICIENT SI EFICACITATE UN PROIECT PRIVIND MOIFICAREA TRASEULUI CAILOR FERASTRE SUSPENDAT, PE PILONI CUM ESTE SPRE EXEMPLU MODELU NEW YORK.
MI-E TEAMA CA ATUNCI CAND SE INCEPE FORARILE PE O ASEMENEA SUPRAFATA SE SURPA ORASUL. DAR POATE CINE STIE TOVARASE PRIMAR, POATE CHIAR URMARITU REALIZAREA DORINTEI ULTIMULUI DICTATOR, ANUME TIMISOARA SA DEVINA “TEREN ARABIL”. VA MAI AMINTITI ACELE MOMENTE??
INTREBARE: SUNTETI DE ACOR CU PCT 8 DIN PROCLAMATIA DE LA TIMISOARA?
IMI ESTE GREU SA CRED CA O PERSOAN CRESCUTA SI EDUCATE IN PLINE VALORI COMUNISTE, CU FUNCTII IN REGIMUL COMUNIST POATE DEVENI ASA… IN CATIVA ANI UN “VERITABIL LIBERAL ” CUM ATI AFIRMAT.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Patru ore pe buget. Dezbatere publica despre banii Timisoarei

Patru ore – atât a durat dezbaterea publică pe tema bugetului Timișoarei din 2018, desfășurată luni după-amiază. Ca de obicei, timișorenii nu s-au prea înghesuit să participe, iar dintre cei care au venit nu toți au rezistat până la final. Bugetul va fi supus la vot cel mai probabil la finele acestei săptămâni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patru ore pe buget. Dezbatere publica despre banii Timisoarei
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara va avea stand propriu la Târgul de Turism care va avea loc la finele săptămânii la București. Autorităților pare să le fi venit mintea la cap și au trecut peste frecușurile politice. În premieră, se ocupă de promovarea zonei Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, cu sprijinul CJ Timiș, Primăria Timișoara, Primăria Buziaș, Primăria Margina și Asociația Timișoara 2021.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Banatul pe tava. In premiera, CJ Timis si Primaria Timisoara fac impreuna promovare turistica
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top