Teoretic, scoatem poluatorii din oras! Practic, aproape imposibil

Nu reduc nivelul noxelor la jumătate din maximul permis de legislația în vigoare, fabricile care poluează trebuie, în șase luni, să înceapă demersurile pentru relocare în afara Timișoarei! Asta prevede o hotărâre adoptată în ultimul plen al CL, care însă va fi foarte greu, dacă nu imposibil de pus în practică.

poluare

În urmă cu o săptămână, primarul Nicolae Robu a emis o notă internă prin care le cerea subalternilor să pregătească un proiect de hotărâre de consiliu local care să prevadă un termen limită până la care marii poluatori ai Timișoarei să-și reducă nivelul de poluare la cel mult jumătate din cota legală admisă. Asta, după ce a constatat, din nou, că aerul este irespirabil în unele părți ale orașului. Oamenii s-au executat și au întocmit actul care, vineri, a și trecut, pe repede înainte, de plenul CL. Acesta se numește „proiect de hotărâre privind protecția atmosferei și sănătatea locuitorilor în Municipiul Timișoara” și are fix trei articole.

„Se aprobă măsurile obligatorii care trebuie luate de toate persoanele fizice și juridice pentru protecția atmosferei și sănătatea locuitorilor în Municipiul Timișoara, după cum urmează: îmbunătăţirea, de către agenţii economici, a performanţelor tehnologice, în scopul reducerii emisiilor de poluanţi în atmosferă (indiferent de tipul şi natura poluantului); dotarea şi utilarea echipamentelor/ instalațiilor în funcțiune cu sisteme de reducere a emisiilor în atmosferă; investiții în echipamente noi pentru diminuarea disconfortului olfactiv; încadrarea în valorile limită impuse de legislația în vigoare privind nivelul de zgomot (zi – 55dB, noaptea între orele 23-7 – 45dB); utilizarea de tehnologii noi (Best Available Techniques – BAT) în procesul de producție, dacă este cazul; reducerea în termen de șase luni a disconfortului produs (indiferent de tipul şi natura poluantului) la nivelul a cel mult 50% din prevederile legale în vigoare”, precizează primul dintre ele. Dacă firmele nu reușesc să se încadreze în aceste prevederi, „vor demara de urgență demersurile de relocare a punctului de lucru în afara municipiului Timișoara” și, în plus, în oraș nu vor mai aprobate niciun fel de investiții „care conduc la obiective generatoare de poluare prin noxe, mirosuri, zgomot etc., inclusiv atunci când poluarea s-ar încadra în normele tehnice admise prin lege în România, respectiv UE”.

poluare

Proiectul a trecut de votul consilierilor care nu și-au pus prea multe întrebări legate de felul în care acesta va putea fi pus în practică. Independentul Flavius Boncea a comentat ulterior pe Facebook: „Cea mai mare prostie votată în Consiliul Local este obligarea tuturor industriilor să reducă poluarea până la cel mult 50% din limitele prevăzute de lege. Cele care nu se conformează n-au decât să plece din oraș. Aș fi curios, în cazul în care unii dintre marii investitori vor părăsi orașul, cum li se va explica angajaților rămași pe drumuri că măsura este una pentru binele lor”. Primarul Nicolae Robu vorbește de mai multă vreme despre poluarea industrială, dar, dincolo de discursuri, măsuri concrete nu există. Edilul susține însă că „ne lipsim de acele locuri de muncă, ne lipsim de contribuțiile la bugetul local şi la bugetele centralizate, preferăm să respirăm un aer curat”. Tot el recunoaște, pe de altă parte, că nu există cadru legal pentru o eventuală relocare a fabricii de anvelope, de exemplu. Astfel spus, cu tot cu HCL votat, fabrica rămâne, deși nu-și reduce emisiile de noxe la jumătate din ce prevede legea. Nu de alta, dar… îi dă voie legea! Pe care, vrea sau nu vrea s-o admită primarul Timișoarei, n-o încalcă!

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Etapa a treia din prima ligă de baschet masculin a adus a doua înfrângere pentru „urşi”, care nu au avut replică pe terenul Craiovei. Timba a condus o singură dată, 6-5, apoi gazdele au avut un parţial de 15-0 şi au marcat 33 de puncte în primele 10 minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timba nu a avut nicio sansa in Banie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top