Intai votam proiectul, apoi facem dezbatere publica! Pasajul subteran din fata Operei, pus putin in asteptare

Consilierii locali au decis să-și exprime punctul de vedere asupra studiului de fezabilitate pentru reorganizarea Inelului I de circulație și construirea unui pasaj subteran în Piața Victoriei după dezbaterea publică cerută de Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, care a depus împotriva CL o plângere prealabilă pe această temă. Culmea este că SF-ul a fost votat acum câteva săptămâni, iar dezbaterea ar fi trebuit să aibă loc înainte… UPDATE: Dezbaterea publică va avea loc în 2 decembrie.

piata operei subpasaj

Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a solicitat revocarea HCL privind aprobarea studiului de fezabilitate „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulația și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei”. Totul, pentru că nu a fost respectată legea și nu a fost organizată o dezbatere publică. „Solicitarea noastră nu a fost băgată în seamă și s-a trecut imediat la vot. S-a încălcat astfel articolul 7 din Legea 52/2003, care spune că «Autoritatea Publică este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică»”, susțin reprezentanții asociației. Cererea a stârnit discuții aprinse în ultimul plen.

„Intrarea în pasaj se face de la intersecția străzii Paris cu Bd. Republicii și, prin urmare, nu se afectează cu nimic acea zonă monumentală legată de Operă. Ieșirea se face în partea cealaltă, după Liceul MIU. De acolo se face ieșirea, dar se poate și rămâne în continuare în subteran, într-o parcare cu 700 de locuri. La suprafață sunt avute în vedere amenajări pe minimum trei benzi pe tot inelul care înconjoară zona Cetate, inclusiv trecerea prin fața primăriei, de la Catedrală, în sens iarăși celui pe care se circulă actualmente, încât conectivitatea va fi incomparabil mai bună decât cea actuală. (…) Studiile specialiștilor, și au fost consultați și proiectanții pentru subpasajul inițial din Piața Victoriei, au arătat că acolo se valorifică toată structura de rezistență actuală și se spune un lucru care mie nici nu mi-a venit să cred, că nici nu va fi nevoie să se sape la suprafață în fața Operei. Înălțimea rămâne suficientă, se vor face anumite lucrări practic minore de consolidare pentru că structura aceea este foarte solidă și nu se afectează nimic. Asta spun specialiștii. (…) Multă lume vine și-mi aduce aminte de vremea când pe strada Alba Iulia, la distanță de un metru de fundația și zidurile Operei, trecea tramvaiul. Aveam circulație cu tramvaiul în ambele sensuri, într-o perioadă în care tramvaiele erau relativ primitive comparabil cu cele de astăzi. Nu s-a întâmplat nimic din cauza acelor vibrații puternice de-a dreptul, darămite acum, când vibrațiile sunt insignifiante, fiind produse doar de mașini mici”, a spus primarul Nicolae Robu. Edilul a criticat și studiul inițial referitor la acest proiect. „În acel studiu, acei specialiști au propus să se dea drumul la trafic de pe strada Dr. Paulescu, pe lângă Fântâna cu Pești, până în partea cealaltă. Asta este soluția lor și a trebuit, la vremea respectivă, să avem discuții aprinse împotriva unei asemenea stupizenii. Cum să acceptăm așa ceva? Piața Victoriei, așa cum este actualmente, este o emblemă a Timișoarei. Oricine vede o imagine, o fracțiune de secundă, din Piața Victoriei, știe că e Piața Victoriei superbă a Timișoarei. Identifică orașul. Și noi să venim acum cu mașinile pe acolo…”, a explicat Robu.

Până la urmă, consilierii au decis să-și amâne pentru viitorul plen votul prin care ar trebui să spună dacă își mențin sau nu susținerea pentru acest proiect. Până atunci, primăria trebuie să… organizeze dezbaterea publică solicitată de Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei”! Practic, dezbaterea va fi organizată după… ce SF-ul a fost deja aprobat în plen, deși, în mod firesc, procedura este exact invers. „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulație și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei” ar avea o durată estimată de realizare de 54 de luni, din care execuția propriu-zisă, 48 de luni. Valoarea estimată este de 225,2 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică aproximativ 51 de milioane de euro, iar sursa de finanțare este bugetul local.

UPDATE: Primarul Nicolae Robu a anunțat că dezbaterea publică va avea loc miercuri, 2 decembrie, de la ora 16, în foaierul Filarmonicii „Banatul”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

de savoya a spus: (November 24th, 2015 at 11:20 )

Chiar nu avem pe ce cheltui 51 mil Euro!?
Fluidizarea circulatiei in Timisoara nu se rezolva cu acest pasaj,care inseamna de fapt fluidizare pe directia Vest-Est,directie pe care nu sunt probleme.
Adevarata problema este pe directia Nord-Sud,deoarece avem pe de o parte linia de cale ferata,iar pe de alta parte canalul Bega.Astfel ca prioritatile ar fi :
1.Construirea de noi pasaje de sub- si/sau supra-traversare cale ferata(nu doar extinderea celor existente)De ex:la Solventul,la str Baader ,la Padurea Verde.
2.Construirea de 2-3 noi poduri peste Bega.De ex.zona Solventul si zona Fabricii de palarii.
Toate aceste obiective construite(3 pasaje si doua poduri) probabil n-ar costa 51 milioane!Domnilor Consilieri luati atitudine si serviti interesele Timisoarei ,nu pe ale Primarului Absolut!

 
Alina a spus: (November 24th, 2015 at 16:40 )

Si daca din cauza construirii pasajului, va fi afectata structura Operei, sau a palatelor de pe Bulevardul Republicii? Cine isi va asuma responsabilitatea daca se va surpa Opera? Sa nu uitam sistemul de fundatii pe care le au cladirile din centrul Timisoarei. PILONI DE LEMN. La Opera s-au facut consolidari… dar nu pentru acest gen de interventie. Si cladirea cu Materna, ? Si cea de langa ea? Asupra acestor cladiri nu s-au realizat consolidari!!! Cine raspunde in cazul unui esec sau , mai rau, in cazul unui dezastru?!!

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Specialiştii din domeniul apelor din zona Banatului şi au verificat, în zona de graniţă, instalaţiile hidrotehnice din Serbia. Având în vedere că numeroase ape au cursul de curgere pe teritoriul ambelor ţări, nefuncţionarea acestor instalaţii poate afecta atât teritoriul României, cât şi cel al Serbiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Sunt cinci zile de la furtuna care a măturat orașul și bezna încă e la ea acasă în Timișoara. Primarul Nicolae Robu a publicat o listă cu străzi pe care nu funcționează iluminatul stradal, dar de pe ea lipsesc artere importante, precum Calea Aradului, Calea Lipovei sau Calea Șagului. PMT a plătit, în ultimii ani, milioane de euro către Enel pentru un serviciu care are o mulțime de hibe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timisoara e inca bezna pe strazi. Robu a trimis Enel solicitare de urgenta
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top