Aeroportul Timisoara ramane mai departe la Ministerul Transporturilor

La aproape doi ani de când CJ Timiș a adoptat un proiect care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, transferul de proprietate nu s-a produs încă. Noul ministru al Transporturilor nu consideră asta o prioritate și spune că în toată țara sunt probleme cu aeroporturile.

aeroport

În aprilie 2014, plenul CJ Timiș a votat, în unanimitate, proiectul care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara. Aeroportul va fi preluat în totalitate de CJ, cu excepție pistei și a câtorva clădiri, și, teoretic, o parte din acțiuni ar urma să fie cedate către Consiliul Local Timișoara. La vremea respectivă, președintele CJ, Titu Bojin, și primarul Nicolae Robu nu se înțelegeau asupra împărțirii acțiunilor respective, niciunul dintre ei nedorind să fie minoritar. În decembrie 2014, preluarea cu titlu gratuit a pachetului majoritar de acțiuni al Aeroportului Internațional Timișoara de către CJ Timiș a fost avizată favorabil de Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor. Deputații au avizat proiectul de lege privind transferul pachetului de acţiuni deţinut de stat la Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia” SA, din proprietatea statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor, în proprietatea judeţului Timiş. Practic, este vorba despre 80% din acțiuni. Proiectul de lege trebuia să treacă și de plen, însă acest lucru nu s-a întâmplat.

bojin si costescu

La cum arată lucrurile, destul de puțin probabil că transferul AIT se va produce prea curând. O spune chiar Dan Costescu ministrul Transporturilor. „Nu știu dacă se dorește transferul la autoritatea județeană. Mai sunt doar trei aeroporturi în administrarea Ministerului Transporturilor, Timișoara fiind unul dintre ele. Acesta poate fi considerat unul strategic, aflându-se în zona de vest. Sunt probleme la nivelul aviației, cam similare în toată țara. Ele sunt practic prevăzute a fi abordate după ce scăpăm de acest «carambol» cu bugetul. Aviația urmează la rând”, a afirmat Costescu. „Noi avem deja o hotărâre de consiliu județean dată în acest sens. Ce altă dovadă că dorim să preluăm aeroportul să avem? Am discutat cu ministrul Transporturilor și o să facem noi o revenire… Putem să facem o nouă adresă”, ne-a declarat, pe de altă parte, Titu Bojin, președintele CJ Timiș. Dacă va prelua aeroportul, administrația județeană va încasa mare parte din profit, dar, în același timp, va fi nevoită să investească în dezvoltarea acestuia. În plus, AIT are datorii, iar preluarea nu poate fi făcută până la rezolvarea acestei probleme.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

birlic a spus: (December 14th, 2015 at 10:53 )

Cand erau PD-isti sau PDL-isti nu mai taceati ca vor Aeroportul pt. ei ,acum ca sunteti voi ,faceti la fel .Ia mai puneti-va pofta-n cui tovarasi . Aeroportul nu-i al vostru ,e al sramosilor… cum spunea Calboreanu in Rasarit de soare .Lasa-til la MT ca nu degeaba e in topul aeroporturilor din tara ,daca nu cumva pe 2 dupa Otopeni.

birlic a spus: (December 14th, 2015 at 10:56 )

PS Aeroportul Timisoara fiind si primul din tara care a renuntat la subventii de la Bug. Statului.

Mincinos a spus: (December 14th, 2015 at 14:26 )

Mai Birlic- Idolu nu mai vomita minciuni. Clujul e in fata Timisului si vine din spate si iasiul. Apoi dacă ne uitam la bilanțuri aeroportului din Timisoara vedem ca are pierderi de zeci de milioane de euro. Cine plătește aceste găuri negre? Timisoreniiii?

ion a spus: (December 14th, 2015 at 16:43 )

nu dau miticii nimic, nici iun fel de aeroport, cu sau fara guvern tehnocrat, asta-i un vis. judetele nu au decit rolul de a manevra o tara intreaga de catre asa zisa democratie Dimboviteana, in varianta ei asa zis non politica de acum. numai o miscare politica regionala ii poate misca din loc pe aia. dupa aceea ar trebui arat in locul in care e Bucurestiul acum. intre timp si marele Iohannis nu mai face nimic in sensul asta, sau vede ca-i degeaba, sau simte ca nu poate. daca miticii i-au cumparat pe unguri, ceece e evident, cu alde Marco Bela si altii, atnci Iohannis e un mic copil pentru ei. nu are decit sa se ocupe de politica externa, pe cine intereseaza asta in Bucale? pe nimeni.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Buzias, Pasarea Phoenix a statiunilor balneoclimaterice / FOTO

În anii comunismului, dar și în primii ani post-decembriști, stațiunea Buziașul a căzut, la un moment dat ajungând o ruină. În ultimii ani a început însă să renască din propria cenușă precum Pasărea Phoenix, nume care, nu întâmplător, a fost dat ultimului hotel de patru stele ridicat aici. Dar mai este mult până departe, respectiv mai este de muncit până când Buziașul își va regăsi faima și strălucirea de altădată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Buzias, Pasarea Phoenix a statiunilor balneoclimaterice / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Planuri mari pentru 2018. Anul viitor ar trebui să înceapă lucrările la cele două poduri anunțate, la pasajele Solventul și Piața Consiliul Europei, stadion, bazine de înot. Nu vor fi uitate fântâna muzicală din Parcul Botanic, complexurile sportive din cartiere și reabilitarea Operei. Nicolae Robu spune că vor fi bani în buget, dar nu a putut estima o sumă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timisoara, promisiunea unui urias santier in 2018: doua poduri, doua pasaje, fantana cantatoare si multe altele
În vara anului 2016, când era ales primar la Ghiroda, la doar 27 de ani, liberalul Ionuț Stănușoiu devenea cel mai tânăr edil din România. Probabil și avântul datorat vârstei fragede l-a făcut pe Stănușoiu ca la începutul lui 2017 să propună nu mai puțin de 170 de proiecte pentru comuna din vecinătatea Timișoarei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ghiroda, comuna periurbana cu 170 de proiecte in 2017
În anii comunismului, dar și în primii ani post-decembriști, stațiunea Buziașul a căzut, la un moment dat ajungând o ruină. În ultimii ani a început însă să renască din propria cenușă precum Pasărea Phoenix, nume care, nu întâmplător, a fost dat ultimului hotel de patru stele ridicat aici. Dar mai este mult până departe, respectiv mai este de muncit până când Buziașul își va regăsi faima și strălucirea de altădată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Buzias, Pasarea Phoenix a statiunilor balneoclimaterice / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top