La Arad, SF, la Timisoara, cu zugraveala noua dupa 30 de ani! Gara de Nord mai asteapta

Timișoara mai are mult de așteptat până să aibă o gară măcar pe jumătate atât de… SF precum cea a Aradului. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Gara de Nord va fi renovată, dar o reabilitare totală va fi posibilă numai pe fonduri europene.

gara de nord arad si timisoara

La Arad a fost inaugurată gara modernizată. Este vorba despre un proiect în valoare de 1,38 miliarde de lei, care presupune lucrări de modernizare a căii ferate pe relaţia frontieră – Curtici – Arad şi a Gării Arad. Doar transformarea stației CFR din orașul de pe Mureș a costat 334 milioane de lei. Gara Arad funcționază într-o clădire construită în 1910, dar acum, călătorii vor putea ajunge pe scări rulante sau cu liftul pe peroane sau se vor putea deplasa dintr-o încăpere într-alta. A fost construită, de asemenea, o clădire în care vor funcționa ateliere, laboratoare, birouri și magazii. În același timp, călătorii care ajung în gara din Timișoara sunt întâmpinați de un peisaj dezolant, cu un aer învechit. În ultimul an s-au zugrăvit totuși pereții după trei decenii, s-a curățat travertinul și au fost reparate treptele. Au fost spălate, de asemenea, geamurile și a fost instalat internet wireless. Sunt însă doar operațiuni minimale și, din păcate, o renovare completă nu se întrevede prea curând.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, fost șef al CFR, spune totuși că Gara de Nord va suferi unele transformări. „Vin de la Gara de Nord, pentru că am vrut să văd acolo singur (…) Erau şapte staţii rămase în urmă din pachet din diverse motive. De exemplu, Gara Timişoara nu a putut să fie deschisă pentru că a avut un ghinion, a dat constructorul faliment. Sunt încă şase staţii, în afară de Timişoara, care vor intra într-un program de urgenţă pentru reabilitare. În perioada aceasta de când au rămas fără constructori, ei nu au stat degeaba, în lunile trecute am aprobat pentru gara din Timişoara bani pentru schimbări de tâmplărie și lucrări de amenajare care erau necesare”, a declarat Costescu. Ministrul recunoaște că nu e admisibil ca Timișoara să aibă o astfel de gară, însă nu are soluții. „Evident trebuie făcut un contract mare de reabilitare, este o gară mare dintr-un oraş serios şi trebuie să aibă nu o gară renovată, ci una reabilitată modern, aşa cum este cea din Arad”, a mai spus oficialul. Conform acestuia, banii pentru o astfel de operațiune vor veni din programe cu finanţare europeană.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Specialiştii din domeniul apelor din zona Banatului şi au verificat, în zona de graniţă, instalaţiile hidrotehnice din Serbia. Având în vedere că numeroase ape au cursul de curgere pe teritoriul ambelor ţări, nefuncţionarea acestor instalaţii poate afecta atât teritoriul României, cât şi cel al Serbiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Sunt cinci zile de la furtuna care a măturat orașul și bezna încă e la ea acasă în Timișoara. Primarul Nicolae Robu a publicat o listă cu străzi pe care nu funcționează iluminatul stradal, dar de pe ea lipsesc artere importante, precum Calea Aradului, Calea Lipovei sau Calea Șagului. PMT a plătit, în ultimii ani, milioane de euro către Enel pentru un serviciu care are o mulțime de hibe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timisoara e inca bezna pe strazi. Robu a trimis Enel solicitare de urgenta
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top