La Arad, SF, la Timisoara, cu zugraveala noua dupa 30 de ani! Gara de Nord mai asteapta

Timișoara mai are mult de așteptat până să aibă o gară măcar pe jumătate atât de… SF precum cea a Aradului. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Gara de Nord va fi renovată, dar o reabilitare totală va fi posibilă numai pe fonduri europene.

gara de nord arad si timisoara

La Arad a fost inaugurată gara modernizată. Este vorba despre un proiect în valoare de 1,38 miliarde de lei, care presupune lucrări de modernizare a căii ferate pe relaţia frontieră – Curtici – Arad şi a Gării Arad. Doar transformarea stației CFR din orașul de pe Mureș a costat 334 milioane de lei. Gara Arad funcționază într-o clădire construită în 1910, dar acum, călătorii vor putea ajunge pe scări rulante sau cu liftul pe peroane sau se vor putea deplasa dintr-o încăpere într-alta. A fost construită, de asemenea, o clădire în care vor funcționa ateliere, laboratoare, birouri și magazii. În același timp, călătorii care ajung în gara din Timișoara sunt întâmpinați de un peisaj dezolant, cu un aer învechit. În ultimul an s-au zugrăvit totuși pereții după trei decenii, s-a curățat travertinul și au fost reparate treptele. Au fost spălate, de asemenea, geamurile și a fost instalat internet wireless. Sunt însă doar operațiuni minimale și, din păcate, o renovare completă nu se întrevede prea curând.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, fost șef al CFR, spune totuși că Gara de Nord va suferi unele transformări. „Vin de la Gara de Nord, pentru că am vrut să văd acolo singur (…) Erau şapte staţii rămase în urmă din pachet din diverse motive. De exemplu, Gara Timişoara nu a putut să fie deschisă pentru că a avut un ghinion, a dat constructorul faliment. Sunt încă şase staţii, în afară de Timişoara, care vor intra într-un program de urgenţă pentru reabilitare. În perioada aceasta de când au rămas fără constructori, ei nu au stat degeaba, în lunile trecute am aprobat pentru gara din Timişoara bani pentru schimbări de tâmplărie și lucrări de amenajare care erau necesare”, a declarat Costescu. Ministrul recunoaște că nu e admisibil ca Timișoara să aibă o astfel de gară, însă nu are soluții. „Evident trebuie făcut un contract mare de reabilitare, este o gară mare dintr-un oraş serios şi trebuie să aibă nu o gară renovată, ci una reabilitată modern, aşa cum este cea din Arad”, a mai spus oficialul. Conform acestuia, banii pentru o astfel de operațiune vor veni din programe cu finanţare europeană.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Mai mulți profesori de la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” au mers miercuri seară la Inspectoratul Școlar Timiș, pentru a vedea ce șanse au ca școala lor să nu fie desființată. Decizia a fost luată în plenul CL Timișoara, însă cei de la „Mincu” o consideră nedreaptă și acuză o anumită discriminare din partea primăriei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Profesorii de la „Mincu” acuza Primaria Timisoara:  Ne cerem scuze ca scoala noastra este in centru
Există speranță pentru vaporașe! Ministerul Transporturilor pare să fi găsit, în sfârșit, soluția pentru ca transportul în comun pe Bega să poată porni. La o săptămână după ce primarul Nicolae Robu a anunțat că se va adresa Comisiei Europene, MT a oferit, spune edilul, o variantă pertinentă de deblocare a situației. Primul pas a fost făcut în plenul CL.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pornesc vaporasele? Ministerul Transporturilor a gasit solutia pentru deblocarea Canalului Bega
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top