Parcarea in sistem Timpark s-ar putea plati din nou si cu tichete! Asta propun consilierii PSD

În acest moment, la Timișoara, parcarea în sistemul Timpark se poate plăti doar cu telefonul mobil, prin SMS sau vouchere. Dacă aleșii locali vor fi de acord, vor fi reintroduse tichetele. Un proiect de hotărâre pe această temă a fost înaintat de doi consilieri PSD, însă cei de la Direcția Tehnică a PMT susțin că ideea nu e bună.

timpark2

În plenul în care consilierii locali au aprobat tarifele Timpark pentru anul 2016, președintele de ședință Dan Idolu (PSD) a readus în discuție tichetele de parcare, la care s-a renunțat, spre nemulțumirea șoferilor, acum câțiva ani. În prezent, plata parcării în acest sistem se face exclusiv cu telefonul mobil, fie prin SMS, fie prin vouchere. Pe ordinea de zi a viitorului plen va apărea un proiect care prevede reintroducerea tichetelor. „Având în vedere faptul că există numeroase sesizări de la cetățeni, care reclamă gradul ridicat de dificultate al modului în care se poate efectua plata parcării în Timișoara, considerăm necesară introducerea alternativă a unor tichete de parcare. Menționăm faptul că introducerea acestor tichete nu doar simplifică efectuarea plăților, dar și încurajează încasările către SDM”, se precizează în expunerea de motive semnată de Alfred Simonis și Lucian Taropa.

Referatul întocmit de Direcția Tehnică a PMT nu susține însă această inițiativă. „Plata parcării s-a bazat încă din anii 1930 pe sisteme de plată bazate pe plata în numerar (cash), respectiv parcometre și tichete de parcare. Datorită inflației, coroborată cu creșterea costurilor de parcare, plata în numerar a devenit mai incomodă pentru utilizatori și creează o serie de probleme pentru operatori (…) implicând costuri considerabile pentru aceste operațiuni, care ulterior urmau să se regăsească în costul parcării. Nici sistemele parcometrelor prevăzute cu plata prin intermediul cărților de credit nu au putut fi adoptate (…) În aceste condiții, singura modalitate convenabilă a rămas parcarea cu plata pe telefon, care implică costuri mai mici pentru operator, totodată asigurându-se creșterea confortului pentru client (…) Având în vedere toate acestea, este evident că utilizatorilor le este permis să aleagă între mai multe modalități de plată a parcării, iar introducerea tichetelor de parcare ar conduce la creșterea costurilor de parcare, care ulterior urmează să se regăsească în prețul parcării”, scriu reprezentanții Direcției Tehnice.

Consilierii social-democrați propun ca tichetele să fie vândute la chioșcurile de ziare, în librării, benzinării și alte magazine, dar și prin intermediul unor vânzători ambulanți. Ar urma să existe cinci variante: zona verde – 3 lei, cu drept de staționare de o oră; pentru zona roșie – 1,5 lei, cu drept de staționare de o oră; zona galbenă – 1 leu, cu drept de staționare de o oră; zona albastră – 0,5 lei, cu drept de staționare de o oră; tichet de o zi – 10 lei, cu drept de staționare pe întreaga zi, dar numai în zonele roșie, galbenă și albastră.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Noni a spus: (January 14th, 2016 at 20:16 )

Da pentru electoratul PSD e complicat sa trimita sms-uri. Tra sa faca saptamani intregi de instructaj atat de batuti in cap sunt. Si pana la urma tot nu o sa stie. Cel mai bine ar fi sa e supere si sa se mute toti inapoi in oltenia. In Timisoara idiotii nu au loc!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Si pod, si pasarela pentru biciclisti si pietoni, in zona ILSA

Un pod futurist în zona Jiul, pe un proiect al primăriei, și unul mai simplu, dar alăturat unei pasarele pentru pietoni și bicicliști, la zona ILSA, pe un proiect donat de un investitor privat. Primarul Nicolae Robu spune că, în cazul ambelor, construcția ar putea începe în acest an, dar depinde de cât de repede vor merge licitațiile.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Si pod, si pasarela pentru biciclisti si pietoni, in zona ILSA
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Grindeanu: Daca as fi primarul Timisoarei, n-as fi multumit de banii de la guvern

Nu se va schimba nici prefectul de Timiș și nu vom avea, la Timișoara, nici miting de susținere a guvernului. Asta afirmă premierul Sorin Grindeanu, care spune că, dacă ar fi în administrația locală, n-ar fi mulțumit de banii alocați de la bugetul central. Premierul anunță și când vor începe lucrările la centură și la sala de sport de 16.000 de locuri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Grindeanu: Daca as fi primarul Timisoarei, n-as fi multumit de banii de la guvern

Sport vezi arhiva Sport

Meci greu, dar nu imposibil! Timisoara, la baraj cu Krasnii Iar, din Rusia

Cum era de aşteptat! Un adversar puternic, dar nu de neînvins, pentru bănăţeni, pentru a ajunge din nou în lumea bună a rugby-ului european. Campioana României la rugby, Timişoara Saracens, întâlneşte Krasnîi Iar, o puternică formaţie din Rusia, în drumul spre grupele Challenge Cup, ediţia 2017/2018.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Meci greu, dar nu imposibil! Timisoara, la baraj cu Krasnii Iar, din Rusia
Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Taxa de mediu a murit, traiasca taxa de intrat in oras! Cum vrea Ministerul Mediului sa reduca poluarea

Ca-n Germania sau în alte țări europene, dar numai în ceea ce privește taxele! Unii șoferi ar putea să plătească scump accesul în centrul marilor orașe din România. Așa vrea Ministerul Mediului să reducă poluarea, pe modelul care funcționează deja în Occident, unde infrastructura rutieră și transportul în comun sunt la ani-lumină distanță de România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taxa de mediu a murit, traiasca taxa de intrat in oras! Cum vrea Ministerul Mediului sa reduca poluarea

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ca-n Germania sau în alte țări europene, dar numai în ceea ce privește taxele! Unii șoferi ar putea să plătească scump accesul în centrul marilor orașe din România. Așa vrea Ministerul Mediului să reducă poluarea, pe modelul care funcționează deja în Occident, unde infrastructura rutieră și transportul în comun sunt la ani-lumină distanță de România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taxa de mediu a murit, traiasca taxa de intrat in oras! Cum vrea Ministerul Mediului sa reduca poluarea
Primăria Timișoara nu renunță la proiectul de asfaltare a străzilor cu piatră cubică. Acesta va intra în dezbatere publică chiar în prima zi de Mărțișor. Instanța a suspendat o hotărâre de consiliu local pe această temă și urmează ca, pe 6 martie, să se pronunțe în ceea ce privește recursul înaintat de PMT.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Strazile cu piatra cubica, in dezbatere publica
Nu se va schimba nici prefectul de Timiș și nu vom avea, la Timișoara, nici miting de susținere a guvernului. Asta afirmă premierul Sorin Grindeanu, care spune că, dacă ar fi în administrația locală, n-ar fi mulțumit de banii alocați de la bugetul central. Premierul anunță și când vor începe lucrările la centură și la sala de sport de 16.000 de locuri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Grindeanu: Daca as fi primarul Timisoarei, n-as fi multumit de banii de la guvern
Programați-vă o escapadă cu... iubire! Compania Ryanair a lansat vineri, 24 februarie, o campanie masivă de reduceri pentru România. Sunt peste 50.000 de bilete cu 20% reducere, disponibile pe 18 rute din București, Craiova, Oradea și Timișoara, pentru călătorii efectuate în perioada 1 martie - 30 aprilie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilete de avion cu 20% reducere pe 18 rute, de la Ryanair
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top