Salvati strazile cu piatra cubica! Bombardati primaria cu scrisori!

Primăria Timișoara vrea să asfalteze 14 străzi pavate în prezent cu piatră cubică și caută firmă care să scoată dalele. Lucrarea va costa peste 14 milioane de lei, bani de la bugetul local. Unii timișoreni s-au mobilizat acum pe Facebook și vor să oprească acest demers, la șase luni de când consilierii locali au votat în favoarea lui. O inițiativă similară a fost respinsă însă în CL în decembrie 2015.

strada cu piatra cubica2

Dacă vreți ca piatra cubică să nu fie îndepărtată de pe mai multe străzi din Timișoara, pentru a face loc unui strat nou de asfalt, puteți trimite acum scrisori către primărie. Comunitatea „Salvați străzile pietruite” vă pune la dispoziție un formular pe care, după ce îl completați, îl puteți duce la Primăria Timișoara, camera 12, sau să-l postați aici. De asemenea, dacă susțineți această campanie, puteți folosi hashtagul ‪#‎strazipietruite, de fiecare dată când postați poze pe Instagram sau Facebook. Municipalitatea și-a anunțat însă intenția de a scoate piatra cubică de pe 14 străzi încă din toamna anului trecut, când consilierii locali au și votat un proiect pe această temă.

Conform referatului care a însoțit proiectul, „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto”, din cauza unor probleme precum „denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate şi/sau sparte, suprafeţe şlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii (…), decolmatarea rosturilor”. În octombrie 2015, Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a depus o plângere prealabilă cerând anularea HCL 389/22.09.2015. „Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic (…) A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”, se preciza în plângere. Acesta a intrat în discuția consilierilor locali în luna decembrie 2015, dar aleșii au votat în favoarea menținerii HCL.

strada cu piatra cubica3

La începutul lunii martie, primarul Nicolae Robu a anunțat lansarea licitația care să desemneze firma care se va ocupa de scoaterea pietrei cubice. „Suntem în măsură să dăm drumul procedurii licitației pentru contractarea executantului lucrării de modernizare a străzilor din piatră cubică (…) Banii, 14,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, provin de la bugetul local, iar durata este estimată la nouă luni pentru toate cele 14 străzi”, spunea edilul. Conform acestuia, asfaltarea va aduce numai beneficii. „Este vorba despre străzi relativ apropiate de zona centrală a orașului, unde sunt denivelări cumplite, sunt gropi, unde trotuarele sunt impracticabile, la fel cum sunt în bună măsură și carosabilele. Nu este vorba despre o zonă monumentală așa cum este zona din centrul istoric al orașului (…) Nu se justifică păstrarea acestui mod de amenajare a carosabilului și a trotuarelor și, prin urmare, se trece la o modernizare a acestor străzi (…) Piatra cubică va fi păstrată, așa cum s-a întâmplat și cu cea scoasă în perioada administrațiilor anterioare, va fi folosită după necesități pe viitor”, a mai declarat Robu.

Străzile propuse în proiect
str. Argeş, delimitată de str. Mitropolit Varlaam şi str. Cluj
str. Dr. Ioan Mureşan, pe sectorul cuprins între str. Salcâmilor şi str. Drubeta
str. Ludwig von Beethoven, pe sectorul cuprins între bd. C.D. Loga şi bd. Mihai Eminescu
str. Mitropolit Varlaam, tronson cuprins între str. Aurel Cândea şi str. 1 Decembrie
str. Putna, delimitată de str. Ion Vidu şi str. Mitropolit Varlaam
str. Remus, delimitată de str. Braşov şi str. Romulus
str. Sfânta Rozalia, tronson cuprins între str. Remus şi bd. Mihai Viteazul
str. Sorin Titel, delimitată de bd. Victor Babeş şi str. Protopop Gh. Dragomir
str. Topliţa, delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş
str. Virgil Madgearu, tronson cuprins între bd. Mihai Viteazul şi str. Filaret Barbu str. Bela Bartok, tronson cuprins între bd. Victor Babeş şi str. Argeş
str. Filaret Barbu, delimitată de str. Sfânta Rozalia şi str. Braşov
str. Arcidava, pe sectorul cuprins în jurul Parcului Arcidava, până în străzile Mureş şi Ulpia Traiana
str. Romulus, tronson cuprins între str. Gh. Doja şi str. Sfânta Rozalia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea veniturilor angajatilor

Jumătate din firmele din Timişoara sunt hotărâte să compenseze scăderea salariului brut de la 1 ianuarie, pentru a acoperi trecerea contribuţiilor sociale exclusiv asupra angajaţilor, arată un sondaj derulat de una dintre companiile de consultanţă în domeniul resurselor umane, prezentă pe piaţa locală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea  veniturilor angajatilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
Posturile din consiliul de administrație de la SDM se împart, evident pe baza competenței, între meritocrații de partid. Sunt, probabil, singurii care se încumetă să depună dosare în vederea evaluării, pentru că, nu-i așa, responsabilitatea este uriașă, la o societate care are monopol pe tot ce înseamnă drumuri în Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la paduri la drumuri. Adam Craciunescu, cap de lista intre candidatii pentru un post in CA de la SDM
Două timișorence și 10 firme sparg gheața către suprataxa pe paragină, instituită de Primăria Timișoara. În plenul de marți după-amiază, consilierii locali trebuie să aprobe 12 proiecte de majorare a impozitului pe teren, între 250 și 500%, pentru proprietarii care au ignorat avertismentele repetate ale Poliției Locale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taxa pe paragina devine realitate la Timisoara. Primii proprietari care platesc impozite majorate cu 500%
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top