Eleganta cu poveste: Retroparada Primaverii a umplut Piata Victoriei / FOTO

Cum ar fi să visezi la o mașină și proprietarul să nu vrea să ți-o vândă? Apoi, după mulți ani, să devină a ta, deși își luaseși gândul? Așa începe, de multe ori povestea oricărui colecționar de mașini de epocă. Câteva zeci de „bătrâne doamne” pe roți au fost atracția zilei de sâmbătă la Timișoara.

masini de epoca

Retroparada Primăverii a umplut, sâmbătă, platoul din fața Operei din Timișoara. Cei care au trecut pe aici au admirat adevărate „comori” fabricate în perioada 1938-1986: mașini, camionete sau motociclete. Cei mai încântați au fost copiii, care au avut voie să urce în mașini și să se joace în ele. Adulții au fost și ei fascinați, iar cei mai mulți au fotografiat automobilele. Proprietarii sunt foarte mândri de „comorile” lor, care ascund în spate adevărate istorii. „Mașina mea, un DKW Autounion, este fabricată în 1938. O am de 26 de ani, iar când am luat-o nu arăta chiar așa. Are 700 de cm cubi, 20 de cai putere și un consum de 7-8 litri la 100. Atinge o viteză de 70-80 de km/h. Nu e o mașină cu care să se circule toată ziua, nu cu care să te cari la serviciu. Este o mașină de duminică. Eu circul cu ea numai vara (…) Am vrut să iau această mașină acum 40 de ani, de la un bătrân, dar n-a vrut să mi-o dea. Apoi am plecat în Austria, mi-am luat gândul. După Revoluție m-am întors acasă și mă duc la bătrân să văd dacă o mai are. Mi-a spus că da, dar că vrea să o acopere cu tablă. Când am auzit așa ceva i-am spus «Măi, nu trebuie așa. Hai să vă dau eu mașina mea, un Golf 1, și îmi dați mașina asta mie». Mi-a spus că vrea să vorbească cu fiica lui și cu soția. Fiica îmi spune «Păi, dumneavoastră dați mașina pentru asta? Ce faceți cu ea?». I-am zis că mie îmi plac mașinile astea. Mi-a zis: «hai să facem repede contractul de vânzare-cumpărare». Așa am făcut schimbul. (…) Mai am alte șase mașini, printre care un Opel Kapitan și un Opel Commodore. (…) Sunt pensionar și este pasiunea mea. Când nu mă simt bine, mă duc și lucrez la ele și îmi trece tot”, spune Jarco Matici, unul dintre colecționari.

Alto Rossi este și el pasionat de mașini, fiind îndrăgostit de automobilele englezești de epocă. „„Am patru mașini de colecție. Cea mai veche este Bentley S1 din 1959, mai am un Fiat Cabrio 124 din 1971, am un Daimler din 1976, care a fost a primarului din Norwich, și un Rolls Royce Silver Spirit din 1984. Mai am și o motocicletă italiană din 1952. Am început cu primele mașini când aveam 20 de ani, iar apoi le-am schimbat, ajungând să le am pe acestea. La astfel de mașini, consumul nu mai este cel mai costisitor lucru. Lumea mă întreabă cât consumă, dar nici nu le mai răspund, pentru că nu acesta este costul semnificativ. Mult mai costisitoare sunt întreținerea, piesele de schimb, întreținerea anuală… Cu cât stau mai mult mașinile fără să meargă, cu atât mai mult e de lucru. Anual fac în jur de 500 de km, cu fiecare mașină”, a spus colecționarul. Dacă nu ați apucat să vedeți live mașinile, avem vești bune. Anul acesta, la Timișoara, vor mai avea loc și alte evenimente de acest tip.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Un om împotriva unei întregi primării! Se întâmplă la Giarmata, unde atât funcționarii, cât și edilul șef sunt exasperați de secretarul instituției, pe care l-au reclamat, din nou, la Prefectura Timiș. Situația pare momentan fără ieșire, pentru că sancțiunile pot fi date doar de Comisia de disciplină a prefecturii, care nu se poate întruni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Situatie absurda la Primaria Giarmata: un secretar contra intregii institutii!
Liberalul Nicolae Robu critică logica „idioată” după care primarii, viceprimarii, președinții și vicepreședinții de consilii județene au fost lăsați pe dinafară la măririle de salarii. Edilul știe și care ar fi „prețul corect” pentru oricine conduce un oraș de mărimea Timișoarei: undeva la 5.000 de euro pe lună.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu stie cat ar trebui sa aiba salariul! Pretul corect pentru un primar ca de la Timisoara: 5.000 de euro
Poli Timişoara a încheiat sezonul regulat pe penultimul loc, cu doar un punct peste „lanterna roşie” ASA Târgu Mureş şi cu trei mai puţine decât Pandurii Târgu Jiu, urmând să mai dispute 14 jocuri decisive în play-out pentru supravieţuirea în primul eşalon. De evitarea retrogradării se leagă şi existenţa clubului „transferat” în 2012 din Recaş.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Va ramane Timisoara cu o singura Politehnica? Totul depinde de jocurile din play-out
Primăria Timișoara a câștigat procesul pe tema străzilor pietruite. Curtea de Apel a admis recursul împotriva sentinței emise de Tribunalul Timiș, astfel că municipalitatea își poate duce mai departe planurile legate de asfaltare. Acțiunea inițiată împotriva primăriei nu reclama procedura în sine, ci nerespectarea Legii transparenței publice.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Strazile cu piatra cubica pot deveni amintire! Primaria Timisoara a castigat procesul
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top