Neprevazut: Primaria Timisoara trebuie sa dea in plus aproape 1,5 milioane de euro pentru unda verde!

Vom avea cel mai tare sistem de management al traficului din Europa! Pentru asta, Primăria Timișoara trebuie să finalizeze, în mai puțin de trei luni, o licitație pentru lucrări neprevăzute în valoare de 6 milioane de lei! Consilierii locali au fost de acord, marți, ca bugetul local să suporte, în total, 9,9 milioane de lei, sumă care include și cheltuielile neeligibile de pe proiectul inițial.

semafoare3

Proiectul de trafic management şi supraveghere video care prevede semaforizarea a 44 de noi intersectii, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări, este executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA.. Prețul: 19,9 milioane de lei, fără TVA. Termen de finalizare: 30 iunie 2016. În decembrie 2015 a fost finalizat Centrul de control, fiind achiziționate, de asemenea, 80% din echipamentele necesare. Proiectul a fost inclus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în lista celor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013, care pot face însă obiectul unor acte adiţionale de prelungire a duratei acestora. Condiția: adoptarea unei HCL care să aprobe includerea, în lista de investiţii pentru anul 2016, a proiectului al cărui termen de finalizare se prelungeşte, cu precizarea valorii estimate necesare.

semafoare4

În 16 decembrie 2015, CL Timişoara a aprobat atât data limită de finalizare a proiectului „Trafic management și supraveghere video” ca fiind 30 iunie 2016, cât și includerea în bugetul local pe 2016 a sumei de 3,9 milioane de lei. Aceasta este contravaloarea facturilor nedecontate până la 31 decembrie 2015. Toate bune și frumoase, însă în plenul de marți după-amiază, consilierii au fost solicitați să aprobe încă 6 milioane de lei, pentru același proiect. Suma a fost, de altfel, prevăzută deja în bugetul pe 2016. Discuțiile s-au întins pe durata a câteva zeci de minute, în urma cărora s-a lămurit și motivul incredibil pentru care este nevoie de acești bani. „Pentru proiect sunt necesare și alte lucruri care nu au fost la acea vreme prevăzute, fie din motive de imprevizibilitate, fie din motive de neeligibilitate a unor cheltuieli. Banii pentru lucrurile care au apărut au fost deja aprobați, dar de la autoritatea de management s-a cerut să nu fie două hotărâri, ci să se cumuleze. Atunci, din banii care sunt acum stabiliți ca sumă totală prin această hotărâre, o parte vor fi dați în continuare pe contractul care e deja în derulare până la finalizarea lui și cealaltă parte va acoperi cheltuielile rezultate în urma noii licitații pentru lucrurile imprevizibile sau neeligibile”, a explicat primarul Nicolae Robu.

giratoriu cu semafoare9

„Dacă nu asiguram comunicațiile pentru acest proiect, proiectul nu va funcționa. Se face licitație. Am spus că este cel mai performant sistem din Europa, pentru că alte orașe sunt cu 10 ani înaintea noastră… noi avem cele mai performante aparate. Firma pe care o avem contractată își face treaba… este vorba despre modificarea unor intersecții și de comunicația noastră”, a spus, la rândul lui, Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice a PMT. „Dacă nu se realizează toate conexiunile cu fibră optică nu pot comunica între ele camerele. Drept urmare, proiectul este afectat, nu financiar, el rămâne așa cum a fost conceput. Este altă licitație! Așa ni s-a recomandat”, a declarat, de asemenea, Robu. Practic, pentru ca sistemul de trafic management să și funcționeze, este nevoie de lucrări suplimentare, care trebuie, la rândul lor, licitate și încheiate. În caz contrar, toată „zbaterea” a fost degeaba!

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (April 5th, 2016 at 21:11 )

Se numeste incompetenta, ci nu neprevazut. Un om inteligent intai gandeste si apoi face. Un idiot intai inugureaza iar apoi incearca sa faca.

ion a spus: (April 6th, 2016 at 11:35 )

tehnica nu-i pe gratis, asta e clar. insa infrastructura orasului e atit de veche, deteriorata si subdimensionata incit e problematica orice “freza cu bucle” care i se aplica. subfinantarea cronica a infrastructurii, datorata viziunii de “provincie” a orasului de la cei care detin banii, e evidenta. llipsa politicienilor banateni cu influenta nationala afecteaza si in continuare dezvoltarea orasului. cu Ehegartner, Grindeanu si cu popa ala reformat, etc. nu poti obtine nimic, astia cu totii cauta sa nu tulbure apele la bucuresti si sa nu aiba pretentii, ca atunci sint simpatici miticilor.
nu vad nici o perspectiva de schimbare, de ex. CJT cu Titu Bojin-PDS a ratat in tacere toate proiectele care le-a avut, toate, si asta nu in ultimul rind din lipasa de bani si asta in mare parte cu un partid PSD la putere. daca propriul partid nu-ti aloca fonduri pentru proiecte cu pericolul de a nu fi reales atunci care e concluzia? concluzia e ca la Timisoara si in Timis, cu toata activitatea propagandistica locala a unor Simonis de ex. nici un partid de la “centru” nu va da bani de bunavoie, valabil si pentru PNL. cum se evita asta se vede la Cluj.

anteconbega a spus: (April 10th, 2016 at 08:32 )

Bojin a fost şi este sabotat din interiorul partidului, din interiorul C.J. Timiş, a fost luxat şi de la Bucureşti de proprii miniştiri, cazul Grindeanu fiind clasic, mai ales ca acesta dobândise experienţă prin “luxarea” lui Răducanu senior pe vremea domniei Senatorului, care Răducanu nu i-a înghiţit ifosele de gugulan parvenit pe spatele celui amintit mai înainte.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top