Dupa Armonia, am putea avea si tramvaie noi! Prima conditie: RATT sa devina societate comerciala

Ca să poată cumpăra tramvaie noi pe bani europeni, RATT se va transforma în societate comercială. Când se va întâmpla asta nu se știe, dar primarul Nicolae Robu anunță că e singura soluție pentru ca timișorenii să circule cu tramvaie noi-nouțe, nu doar cu unele reabilitate. Oricum, gratuitățile vor fi păstrate.

tramvaiele armonia1

RATT nu va mai fi multă vreme regie autonomă, ci se va transforma în societate comercială, cu acționat unic Consiliul Local Timișoara. „RATT trebuie să devină societate comercială, pentru a accesa fonduri europene. Nu poți obține bani europeni cu o structură de tip regie și acesta este motivul pentru care s-a decis transformarea acestei organizații din regie în societate comercială”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu. Conform acestuia, unul dintre obiective este cumpărarea de tramvaie noi, cu bani de la UE. „Vom vedea câți bani sunt puși la dispoziție, să vedem câți putem dedica pentru tramvaie, pentru că nu putem să folosim toată suma pentru tramvaie”, susține edilul. Oricum, liniile de finanțare pe exercițiul financiar 2014-2020 nu sunt deschise în totalitate. Robu mai spune că, deși RATT va deveni societate comercială, vor fi păstrate gratuitățile care sunt acordate în prezent timișorenilor. „În actul constitutiv, în toate documentele pe baza cărora va funcționa societatea vor fi stipulate toate aceste lucruri pe care le decide CL. Nu se va schimba nimic în modul în care noua structură va relaționa cu cetățenii. Câtă vreme voi fi primar, toți cei care beneficiază la ora actuală de gratuități să fie liniștiți, vor beneficia în continuare de ele”, afirmă primarul, care mai trebuie să aibă, în acest demers, și sprijinul consiliului local. Până să cumpere tramvaie noi, RATT așteaptă să ajungă, la Timișoara, încă două garnituri modernizate. „O să continuăm oricum modernizările, suntem foarte mulțumiți de ce rezultă în urma reabilitărilor tramvaielor. Până în iunie vor veni două tramvaie, sunt în lucru, nu sunt gata, dar așa mi s-a spus, că două vor fi gata până în iunie”, mai spune Robu. În prezent sunt în lucru, la Pașcani și Arad, 12 tramvaie. Primăria are un contract cu asocierea Electroputere VFU Pașcani – Astra Vagoane Călători Arad, pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, pe mai multe contracte subsecvente. Până acum, la Timișoara au ajuns două, denumite „Armonia”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

asdasd a spus: (May 3rd, 2016 at 14:38 )

Gratuitatile acordate in forma actuala ar trebui modificate din punctul meu de vedere. (ele fiind folosite si in scop electoral de toti primarii orasului de pana acum). Nu sunt de acord cu gratuitati pentru nimeni, asa de principiu, pt. ca orice serviciu trebuie platit, dar trecem peste principii. Poate daca ar fi mai multi platitori, conditiile din RATT ar fi mai OK. Poate o forma mai potrivita de gratuitati ar fi aceea in care se acorda un numar limitat de calatorii gratuite, spre ex 2 pe zi, sau cea in care gratuitatea este valabila intre anumite ore, spre exemplu 09-15. Asa cum este in prezent, sistemul este aproape abuzat de beneficiarii gratuitatilor (in mare parte pensioanri), in dauna/detrimentul calatorilor care platesc efectiv bilet/abonament. Cei care circula cu RATT stiu cum sta treaba cu numarul imens de mare de pensionari la ore la care elevii/angajatii merg la scoala/serviciul, sau cand se intorc din aceste locuri, cum se inghesuie sa fie primii la usa desi coboara peste 2 statii, cum isi fac loc cu carucioarele, cum unii nu prea se spala ca sa faca economie la apa calda, etc. Nu am ceva anume cu pensioanrii, oamenii trebuie sa circule/socializeze si ei, dar parca nu chiar in dauna celor care chiar platesc bani ca sa circule cu RATT. Doar ca puterea electorala a beneficiarilor de gratuitati este mai mare decat a celorlalti, motiv pt care nu cred ca se va schimba actualul sistem de gratuitati.

 
marius a spus: (May 4th, 2016 at 09:48 )

in continuare nepotism, statul nu este in stare sa conduca eficient o societate, mai devreme sau mai tarziu vor plati cetatenii dezastrul.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

4 investitori, interesati de ACS Poli. Robu a anuntat ca a purtat primele negocieri

OUG 28 este o „tâmpenie”, iar situația clubului ACS Poli nu este deloc roz. Nu sunt bani și, în plus, „PSD și acoliții săi” s-au pus de-a curmezișul în ceea ce privește finanțarea de la bugetul local. Primarul Nicolae Robu anunță că a discutat cu nu mai puțin de 4 potențiali investitori și cere răbdare. Totul, într-un „comunicat privind ce se mai întâmplă la Clubul de Fotbal ACS Poli”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 4 investitori, interesati de ACS Poli. Robu a anuntat ca a purtat primele negocieri
MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

OUG 28 este o „tâmpenie”, iar situația clubului ACS Poli nu este deloc roz. Nu sunt bani și, în plus, „PSD și acoliții săi” s-au pus de-a curmezișul în ceea ce privește finanțarea de la bugetul local. Primarul Nicolae Robu anunță că a discutat cu nu mai puțin de 4 potențiali investitori și cere răbdare. Totul, într-un „comunicat privind ce se mai întâmplă la Clubul de Fotbal ACS Poli”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 4 investitori, interesati de ACS Poli. Robu a anuntat ca a purtat primele negocieri
Venituri anuale între 60.000 și 147.000 de lei. Cu asta se pot lăuda șefii din Poliția Locală Timișoara, printre care sunt și foști polițiști care cumulează pensia cu salariul. Cei mai mulți bani îi ia, așa cum era de așteptat, Dorel Cojan, care ocupă interimar, de mai bine de trei ani, funcția de director executiv al instituției. În top este și Vasile Paraschiv, șoferul primarului Nicolae Robu.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Venituri sanatoase la Politia Locala Timisoara. Dorel Cojan ia peste 12.000 lei pe luna / TOP
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top