Dupa Armonia, am putea avea si tramvaie noi! Prima conditie: RATT sa devina societate comerciala

Ca să poată cumpăra tramvaie noi pe bani europeni, RATT se va transforma în societate comercială. Când se va întâmpla asta nu se știe, dar primarul Nicolae Robu anunță că e singura soluție pentru ca timișorenii să circule cu tramvaie noi-nouțe, nu doar cu unele reabilitate. Oricum, gratuitățile vor fi păstrate.

tramvaiele armonia1

RATT nu va mai fi multă vreme regie autonomă, ci se va transforma în societate comercială, cu acționat unic Consiliul Local Timișoara. „RATT trebuie să devină societate comercială, pentru a accesa fonduri europene. Nu poți obține bani europeni cu o structură de tip regie și acesta este motivul pentru care s-a decis transformarea acestei organizații din regie în societate comercială”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu. Conform acestuia, unul dintre obiective este cumpărarea de tramvaie noi, cu bani de la UE. „Vom vedea câți bani sunt puși la dispoziție, să vedem câți putem dedica pentru tramvaie, pentru că nu putem să folosim toată suma pentru tramvaie”, susține edilul. Oricum, liniile de finanțare pe exercițiul financiar 2014-2020 nu sunt deschise în totalitate. Robu mai spune că, deși RATT va deveni societate comercială, vor fi păstrate gratuitățile care sunt acordate în prezent timișorenilor. „În actul constitutiv, în toate documentele pe baza cărora va funcționa societatea vor fi stipulate toate aceste lucruri pe care le decide CL. Nu se va schimba nimic în modul în care noua structură va relaționa cu cetățenii. Câtă vreme voi fi primar, toți cei care beneficiază la ora actuală de gratuități să fie liniștiți, vor beneficia în continuare de ele”, afirmă primarul, care mai trebuie să aibă, în acest demers, și sprijinul consiliului local. Până să cumpere tramvaie noi, RATT așteaptă să ajungă, la Timișoara, încă două garnituri modernizate. „O să continuăm oricum modernizările, suntem foarte mulțumiți de ce rezultă în urma reabilitărilor tramvaielor. Până în iunie vor veni două tramvaie, sunt în lucru, nu sunt gata, dar așa mi s-a spus, că două vor fi gata până în iunie”, mai spune Robu. În prezent sunt în lucru, la Pașcani și Arad, 12 tramvaie. Primăria are un contract cu asocierea Electroputere VFU Pașcani – Astra Vagoane Călători Arad, pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, pe mai multe contracte subsecvente. Până acum, la Timișoara au ajuns două, denumite „Armonia”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

asdasd a spus: (May 3rd, 2016 at 14:38 )

Gratuitatile acordate in forma actuala ar trebui modificate din punctul meu de vedere. (ele fiind folosite si in scop electoral de toti primarii orasului de pana acum). Nu sunt de acord cu gratuitati pentru nimeni, asa de principiu, pt. ca orice serviciu trebuie platit, dar trecem peste principii. Poate daca ar fi mai multi platitori, conditiile din RATT ar fi mai OK. Poate o forma mai potrivita de gratuitati ar fi aceea in care se acorda un numar limitat de calatorii gratuite, spre ex 2 pe zi, sau cea in care gratuitatea este valabila intre anumite ore, spre exemplu 09-15. Asa cum este in prezent, sistemul este aproape abuzat de beneficiarii gratuitatilor (in mare parte pensioanri), in dauna/detrimentul calatorilor care platesc efectiv bilet/abonament. Cei care circula cu RATT stiu cum sta treaba cu numarul imens de mare de pensionari la ore la care elevii/angajatii merg la scoala/serviciul, sau cand se intorc din aceste locuri, cum se inghesuie sa fie primii la usa desi coboara peste 2 statii, cum isi fac loc cu carucioarele, cum unii nu prea se spala ca sa faca economie la apa calda, etc. Nu am ceva anume cu pensioanrii, oamenii trebuie sa circule/socializeze si ei, dar parca nu chiar in dauna celor care chiar platesc bani ca sa circule cu RATT. Doar ca puterea electorala a beneficiarilor de gratuitati este mai mare decat a celorlalti, motiv pt care nu cred ca se va schimba actualul sistem de gratuitati.

marius a spus: (May 4th, 2016 at 09:48 )

in continuare nepotism, statul nu este in stare sa conduca eficient o societate, mai devreme sau mai tarziu vor plati cetatenii dezastrul.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Razboiul in PNL Timis, un nou episod. Robu: N-o sa anulam alegeri pentru ca asa vrea Danut Groza

Nicolae Robu îi cere lui Dănuț Groza să facă dovada că, înainte de finele lunii martie, în Sânnicolau Mare erau mai mult de 24 de membri PNL. Șeful PNL Timiș susține că nu există nici cotizații plătite și că lucrurile trebuie lămurite rapid. Robu spune și că, dacă nu se opunea el, Groza ar fi fost dat demult afară din partid.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Razboiul in PNL Timis, un nou episod. Robu: N-o sa anulam alegeri pentru ca asa vrea Danut Groza
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Peste 200 de bizoni parcati pe pistele de biciclete, arsi la buzunare in ultima luna

Peste 200 de șoferi au fost amendați, în ultima lună, după ce și-au lăsat mașinile pe pistele de biciclete. Doar într-o singură zi, polițiștii locali susțin că au dat 7 amenzi și au lipit pe parbrize 24 de atenționări. Zona preferată de „bizoni” este, evident, cea centrală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Peste 200 de bizoni parcati pe pistele de biciclete, arsi la buzunare in ultima luna

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nicolae Robu îi cere lui Dănuț Groza să facă dovada că, înainte de finele lunii martie, în Sânnicolau Mare erau mai mult de 24 de membri PNL. Șeful PNL Timiș susține că nu există nici cotizații plătite și că lucrurile trebuie lămurite rapid. Robu spune și că, dacă nu se opunea el, Groza ar fi fost dat demult afară din partid.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Razboiul in PNL Timis, un nou episod. Robu: N-o sa anulam alegeri pentru ca asa vrea Danut Groza
Sunt prea multe treceri de pietoni în Timișoara, iar acestea încurcă traficul rutier. În consecință, primăria va continua să desființeze „zebre”. Următoarea pe listă se află pe strada Gheorghe Lazăr, iar cea din Mărăști rămâne desființată, pentru că sunt zeci de mii de mașini și doar sute de pietoni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul In Timisoara vor disparea mai multe „zebre”. Robu: Incurca circulatia, pietonii pot face 100 de pasi in plus
Marcajul din intersecția de la Pasajul Jiul ajută șoferii. Asta reiese din sondajul lansat pe Facebook de primarul Nicolae Robu, care spune că niciodată de când face astfel de chestionare n-a stat atât de bine în ochii timișorenilor. Edilul susține că toată campania negativă este opera celor care au, de fapt, ceva cu el.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu: Cate pasaje cu 5 benzi sunt in tara asta? Unii dau cu noroi in tot ce ar putea avea legatura cu mine
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top