Alt Fat Frumos

Poate că la „școala de partid” se spune altceva, dar să știți că nici PSD și nici Titu Bojin n-au făcut primul canal navigabil din România la mijlocul secolului 18. La fel, primul tramvai tras de cai n-a fost, cum poate v-ați fi așteptat, opera lui Ionuț Nasleu de la liberali. Cum nici iluminatul stradal cu gaz n-a fost implementat pentru prima oară în imperiu de pedeliști, în 1700 toamna. E adevărat, ceva mai tîrziu, Gheorghe Ciuhandu și Adrian Orza tăiau panglica la niște aziluri de bătrâni, dar chestiunea n-a fost omologată ca vreo premieră națională sau europeană. În rest, au trecut peste noi aproape 30 de ani de democrație postdecembriestă căutând după niște realizări epocale în Timiș și Timișoara. Cu siguranță că edilii trecuți prin Palatul Administrativ se vor supăra că le minimalizez munca, dar hai să acceptăm odată că o asfaltare, o canalizare la sate, un proiect Cenad-Kiszombor, un pasaj Michelangelo sau o linie de tramvai nouă la oraș sunt lucruri normale în astă epocă modernă. Și încă e foarte puțin, nicidecum nu trebuie să ne pice părul din nas de atâta mândrie locală cu ce s-a făcut până acum, că s-a făcut un podeț sau s-a pavat un trotuar.

Așa au vrut timișenii care s-au dus la vot, așa au vrut timișenii care au stat acasă, ca PSD să conducă județul, foarte bine! S-a bătut și palma. PSD plus UNPR la CJT. Grindeanu-Bojin-Matei, cei trei crai care vor să facă treabă în numele cetățenilor care i-au votat. PSD Timiș ar avea un pariu cu Sorin Grindeanu președinte CJT. Pe bune, acum, chiar dacă îmi forțez limitele naivității. O șansă să facă ceva ce n-au mai făcut alții, în condițiile în care de la toamnă guvernul ar putea fi de aceeași culoare politică. Ceilalți edili care au aliniat astrele pe linia municipiu-județ-guvern n-au lăsat mai nimic magnific. Între 1996 și 2000 țărăniștii și liberalii au avut tot, dar n-au reușit să facă mare lucru pentru timișoreni. Pentru timișorenii de rând, căci în acea vreme frații Cristescu au luat grosul și poate că s-ar declara mulțumiți de acea guvernare. Sârbu-Șipoș-Năstase au făcut cam degeaba joncțiunea politică PSD între 2000 și 2004. În acea perioadă s-a început centura de nord a Timișoarei, dar s-a terminat șapte ani mai târziu, pe vremea liberalilor. Scandal pe deponia de deșeuri, privatizări ciudate și mulți bolovani de temelie la tot felul de afaceri cu cumetrii italieni, dar pe atunci nu exista DNA să-i știe cineva de frică. În rest, nu s-a rupt gura târgului cu ceva despre care să zici „uite, asta făcut-o Ostaficiuc”, cum poți zice la Cluj de stadionul modern, sala polivalentă, ori la Oradea, de mega aquaparkul recent inaugurat.

Năstase nu „ne-a dat” mare lucru, deși îl avea pe Șipoș în administrația județeană. Electoratul roșu nu era pe aici, ca să conteze „investiția”. Au ajuns pedeliștii la CJ, dar am avut guvern Tăriceanu încontrat cu ai lui Băse. Apoi a venit USL pe linie și nu puteai da la toți, că se prăbușea țara de atâtea mandate. Ca o situație „fericită”, PSD și Sorin Grindeanu au putut da vina în 2016 pe Titu Bojin (UNPR) și pe Nicolae Robu (PNL), ba că nu au știut să se milogească la guvern, ba că Bojin al lor nu le-a avut cu proiectele europene. Le dădea mâna să spună asta, de vreme ce președintele Bojin a plecat din partid, deci putea fi considerat un prost administrator, iar acum numai bun să devină vicepreședinte în mandatul lui Grindeanu. E bine. Dacă-i vine guvern PSD la toamnă, Sorin Grindeanu nu va mai putea spune că nu are condiții să lase ceva memorabil județului. Un lobby pentru centură, că omul a fost ministru și știe cum să ceară, un stadion modern, la fel, un racord la autostradă, fără nicio legătură cu ce promite sau ce face Nicolae Robu la primărie. Ba chiar ar fi o bună ocazie pentru 2020 să le arate el lor că un administrator PSD e mai eficient decât orice altceva ar vota timișorenii, de-al naibii, la primărie. Stați așa, nu râdeți, că poate se ambiționează!

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

++ a spus: (June 9th, 2016 at 18:18 )

nu pare prea ambitios, cel putin in fotografii. eu vad mai mult un zimbet ironic si chiar ris in hohote la inaugurarea conducerii CJT cu Titu Bojin in dreapta sau in stinga, cam jenat, daca el poate asta. citeodata fotografiile inseala.

yxsman a spus: (June 11th, 2016 at 10:44 )

Bei, faterland, Grindeanu o sa faca un dreak de televiziune la C.J. Timis care va promova o ideea geniala a inca nepresedintelui Sorin, adeca introducerea mersului pe jos gratuit in toate orasele timisene unde PNL a castigat alegerile si transportul gratuit cu cocia intre comunele dominate de PSD, in ultimul caz responsabil de proiect urmand a fi Viorel Mate, branza cata vrei!

anteconbega a spus: (June 11th, 2016 at 13:18 )

Şi un cotidian full color, cu absolvenţi ziarişti de la Universitatea Lomonsov, aşa doreşte Marele Spirit. Şi de ce nu, omul e în stare de orice…

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare
Vineri, 15 decembrie 2017, ora 12:00, în cadrul manifestărilor prilejuite de aniversarea Revoluției de la Timișoara, Lucian-Vasile Szabo va lansa volumul Mass-media timișoreană în revoluție și după. Volumul apare la editura Memorialul Revoluției 1989. „Scopul acestui volum este de a evidenția modul cum mișcările revoluționare declanșate la Timișoara în decembrie 1989, răspândite apoi în alte câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucian-Vasile Szabo, lansare de carte la Orizont
Timișoara e mai aproape de un bulevard care să poarte numele Regelui Mihai I. Solicitarea lui Flavius Boncea a devenit oficial expunere de motive pentru un proiect de HCL, fiind depusă de consilierul local Sorin Gabriel Ionescu. O puteți susține, trimițând mesaje către primărie, pentru ca schimbarea să intre cât mai repede pe ordinea de zi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sustineti propunerea ca Bd. Republicii sa devina Bd. Regele Mihai I. Motivatia a fost inregistrata oficial la PMT
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top