Fost sef al Politiei Rutiere Timis: Sunt mari probleme in managementul traficului rutier in Timisoara si in judet

Problemele legate de traficul din Timișoara nu mai sunt o noutate pentru șoferii care se luptă zilnic cu blocajele. Fostul șef al Poliției Rutieră Timiș, Nicolae Istrat, acum consilier local la Făget, spune că situația ar putea fi mult mai bine gestionată… dacă s-ar respecta legea.

trafic timisoara

Comisarul șef Nicolae Istrat, unul dintre cei mai experimentați polițiști de Rutieră din județul Timiș, a renunțat la uniformă și a intrat în politică. Acum este consilier local din partea ALDE la Făget, dar nu poate sta departe de preocuparea sa de o viață: traficul rutier. Istrat nu are deloc cuvinte de laudă despre cei care gestionează acum această problemă. În Timișoara e în curs de implementare un sistem de management al traficului care, spune Istrat, ar putea fi benefic, dar… nu e. „Din păcate, constatăm deficiențe în managementul traficului rutier. Mă refer la marcajele instalate pe drumurile publice, instalarea de indicatoare și semafoare, a căror prezență și orientare nu o înțeleg. (…) Există reglementări care fac referire la managementul traficului (…) Sunt prevăzute cu exactitate eglementări privind construcțiile care se fac pe zona de siguranță a drumului public, amenajările rutiere, precum și marcajele. (…) Fără a face un inventar, sunt aspecte pe care le-am întâlnit. Să începem cu un sens giratoriu situat pe Calea Buziașului, către Lugoj, unde pe un drum cu patru benzi s-a situat un sens giratoriu pe axul drumului. Acea zonă amenajată blochează a doua bandă de circulație, iar la foarte scurt timp au apărut și accidentele”, explică fostul polițist.

Nici stațiile de transport în comun nu respectă legea. „În sensul giratoriu din Calea Buziașului, din fața clădirii AEM, avem o stație de autobuz chiar în intersecție. Specialiștii ar trebui să știe că stațiile de transport în comun se amenajează după intersecție, la cel puțin 50 de metri. Oprirea pe banda întâi de circulație, în intersecție, este interzisă (…) Avem stații de taximetre înainte de intersecție, deși acestea se amenajează după intersecții și nu la mai puțin de 50 m. Avem și o arteră de circulație foarte recent amenajată, pasajul de la Vasile Pârvan. Dacă ne deplasăm de pe Aleea Ripensia ajungem la intersecția cu Pârvan, virăm la dreapta cu intenția de a ne deplasa spre Piața Traian. Imediat după virajul la dreapta avem o stație de autobuz”, mai spune Istrat. Locul în care sunt amplasate stațiile de transport în comun este stabilit de Comisia de Circulație a PMT.

Consilierul ALDE spune că s-au făcut greșeli și în privința panourilor montate în intersecții, unele chiar de către Poliția Locale, dar vede o ușoară îmbunătățire a situației pistelor de biciclete „Sunt și panouri puse de Poliția Locală, «Astăzi cerșetor, mâine infractor». În codul rutier spune clar că la mai puțin de 50 m de intersecție este interzisă montarea altor panouri decât celor specifice traficului rutier (…) Referitor la bicicliști se vede un aspect de îmbunătățire. Există artere unde sunt piste de bicicliști, dar unii continuă să circule pe carosabil. Putem spune că sunt insuficiente și ar fi bine ca pe orice arteră de circulație, mai ales dacă e intens circulată, să avem aceste piste pentru a scoate traficul bicicliștilor dintre mașini. Le găsim amenajate pe trotuar, acum sigur, aici e de discutat. Găsim stâlpi în mijlocul pistei, piste care ocolesc copaci. (…) Eu, personal, (…) aș prefera sa nu întâlnim acești bicicliști în zonele pietonale, dar e doar o părere personală”, a conchis fostul „rutierist”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

poli21 a spus: (July 19th, 2016 at 16:32 )

Circulatia in Timisoara se desfasoara dupa regulile impamintenite la BOCSIG GARA si in mintea ORBUlui.

 
Cutina Ioan a spus: (July 20th, 2016 at 15:38 )

1.Istrat nu a fost niciodata (doar in visele lui) seful circulatiei.2.Este pe departe de a fi cel mai bun specialist in circulatie,sau lucrator specialist,nedetinand nici o functie de comanda in circulatie ci doar de executie 3.Vorbeste pentru habarnisti si creduli(care trebuie neaparat sa nu stie nimic despre circulatie) iar pentru acestia = SUBLIM,in realitate este varza si ceeaq ce este mai grav este ca nu intelege nimic din ce se intampla in jurul lui,fiind ramas la mentalitatea de agent(subofiter) 4.In rest = CANCAN….

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Fotbalist, om de marketing, șofer partener Uber. Sunt doar câteva dintre titulaturile care ar putea apărea pe cartea de vizită a lui Seba, un tânăr de 30 de ani născut și crescut în Timișoara, un oraș care a respirat și respiră fotbal prin toți porii. La fel ca Seba, a cărui viața este centrată în jurul clubului pe care îl iubește: Poli Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul #OamenidinUber: Seba
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top