Haosul din traficul din Timisoara se va incheia la 1 noiembrie! Teoretic

Stockholm. Berlin. Praga. Timișoara. Ce ar avea în comun aceste patru orașe? Teoretic, un foarte performant sistem de management al traficului. Practic, rămâne de văzut dacă, de la 1 noiembrie, puzderia de semafoare chiar va ajuta la descongestionarea traficului. Până atunci, șoferilor nu le rămâne decât să bată mărunt din buze pe la cozi…

semafoare2

Săptămâna trecută, consilierul local PSD Alfred Simonis i-a sugerat primarului Nicolae Robu să joace Pokemon Go, fiindcă poate constată astfel ce haos e în traficul din Timișoara, din cauza semafoarelor nou montate. Tot atunci, președintele CJ, Sorin Grindeanu, spunea că nu înțelege cum funcționează „inteligența” sistemului de management al traficului și că aceasta ar trebui impulsionată cumva. Primarul Nicolae Robu vede lucrurile cu totul altfel. „Am un gust amar de fiecare dată când văd cum proiectele care fac cinste Timișoarei și care ridică orașul la alte standarde sunt luate în derâdere și duse în derizoriu de unii dintre timișoreni. Nu știu de ce unii, și din categoria jurnaliștilor, și a oamenilor politici sau a altor cercuri, au această plăcere, pe care nu am văzut-o în alt oraș, de a crea o imagine negativă propriului oraș (…) Am spus de multe ori că noul sistem de semaforizare nu e pus în funcțiune, nu există o corelare care să asigure unda verde la ora actuală. La 1 noiembrie va trebui să avem sistemul funcțional și undă verde în oraș cvasi-generalizat”, spune edilul.

Conform lui Robu, „sistemul nostru este de foarte înaltă performanță, este un sistem ultramodern făcut de specialiști. Nu este făcut nici de primar, nici de aparatul de specialitate al primăriei, este făcut de specialiști în domeniu (…) nu este oare firesc să avem încredere în specialiștii de trafic management, că nu ne pricepem fiecare la orice? (…) Haideți să facem aprecierile atunci când lucrarea este recepționată”. Primarul nu a putut spune totuși, cine sunt specialiștii care au gândit acest proiect, care a fost făcut „mai demult”. „Dacă cumva unele soluții vor fi greșite, ceea ce este foarte puțin probabil, haideți să criticăm atunci. Vă asigur că voi fi mai critic decât oricine și voi pune toată presiunea pentru remedieri. Nu vom semna de recepție până când nu va fi funcțional acest sistem”, a conchis Nicolae Robu.

Proiectul de management al traficului a fost executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, la un preț de 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform site-ului Swarco, firma a executat lucrări similare în orașe precum Stockholm, Berlin sau Praga. Proiectul de la Timișoara prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

poli21 a spus: (July 31st, 2016 at 13:58 )

Daca haosul din trafic se va incheia la 1 noiembrie, haosul din capul lui simonis & co. este de lunga durata si fara sanse de incheiere.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top