Haosul din traficul din Timisoara se va incheia la 1 noiembrie! Teoretic

Stockholm. Berlin. Praga. Timișoara. Ce ar avea în comun aceste patru orașe? Teoretic, un foarte performant sistem de management al traficului. Practic, rămâne de văzut dacă, de la 1 noiembrie, puzderia de semafoare chiar va ajuta la descongestionarea traficului. Până atunci, șoferilor nu le rămâne decât să bată mărunt din buze pe la cozi…

semafoare2

Săptămâna trecută, consilierul local PSD Alfred Simonis i-a sugerat primarului Nicolae Robu să joace Pokemon Go, fiindcă poate constată astfel ce haos e în traficul din Timișoara, din cauza semafoarelor nou montate. Tot atunci, președintele CJ, Sorin Grindeanu, spunea că nu înțelege cum funcționează „inteligența” sistemului de management al traficului și că aceasta ar trebui impulsionată cumva. Primarul Nicolae Robu vede lucrurile cu totul altfel. „Am un gust amar de fiecare dată când văd cum proiectele care fac cinste Timișoarei și care ridică orașul la alte standarde sunt luate în derâdere și duse în derizoriu de unii dintre timișoreni. Nu știu de ce unii, și din categoria jurnaliștilor, și a oamenilor politici sau a altor cercuri, au această plăcere, pe care nu am văzut-o în alt oraș, de a crea o imagine negativă propriului oraș (…) Am spus de multe ori că noul sistem de semaforizare nu e pus în funcțiune, nu există o corelare care să asigure unda verde la ora actuală. La 1 noiembrie va trebui să avem sistemul funcțional și undă verde în oraș cvasi-generalizat”, spune edilul.

Conform lui Robu, „sistemul nostru este de foarte înaltă performanță, este un sistem ultramodern făcut de specialiști. Nu este făcut nici de primar, nici de aparatul de specialitate al primăriei, este făcut de specialiști în domeniu (…) nu este oare firesc să avem încredere în specialiștii de trafic management, că nu ne pricepem fiecare la orice? (…) Haideți să facem aprecierile atunci când lucrarea este recepționată”. Primarul nu a putut spune totuși, cine sunt specialiștii care au gândit acest proiect, care a fost făcut „mai demult”. „Dacă cumva unele soluții vor fi greșite, ceea ce este foarte puțin probabil, haideți să criticăm atunci. Vă asigur că voi fi mai critic decât oricine și voi pune toată presiunea pentru remedieri. Nu vom semna de recepție până când nu va fi funcțional acest sistem”, a conchis Nicolae Robu.

Proiectul de management al traficului a fost executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, la un preț de 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform site-ului Swarco, firma a executat lucrări similare în orașe precum Stockholm, Berlin sau Praga. Proiectul de la Timișoara prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

poli21 a spus: (July 31st, 2016 at 13:58 )

Daca haosul din trafic se va incheia la 1 noiembrie, haosul din capul lui simonis & co. este de lunga durata si fara sanse de incheiere.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top