Un prim pas spre zona metropolitana: Gheorghe Falca, „baron” de Timisoara

Când în Timișoara se înălța cel mai mare și mai frumos mall din țară, la Arad s-au ctitorit două astfel de centre comerciale pe același bulevard. S-au desființat terenuri de sport, zone verzi, special pentru ca pe Mureș să se facă piparca mai mare și mai frumoasă ca la Timișoara. Nici nu mai conta că unul, unul dintre mall-uri, avea să moară la nu foarte mult timp după sfeștanie, important era ca Aradul să nu se lase mai prejos. Dacă la Timișoara cântă  Bob Geldof e musai ca la Arad să concerteze măcar Gabriel Iordăchioaie. În ciuda unor întâmplări ciudate, competiția dintre cele două orașe nu e un lucru rău, din contra. Unde s-a jucat primul meci de fotbal? Cine are mai multe titluri de campionă, UTA sau ASU Politehnica? Aradul sau Timișoara? Aeroport internațional? Capitală culturală europeană?

Și lupta asta infantilă venită dintr-o istorie cu primsecretari de partid a continuat la fel de dezechilibrat până la un punct. Atunci a apărut Gheorghe Falcă, finul lui Băsescu, președintele României, ginere de prim vicepremier, mare câștigător de alegeri locale, lider important în partidul din care a făcut parte, fie că acesta s-a numit PDL, fie că s-a trecut la noul PNL. Falcă a apărut ca o replică la Ilie Sârbu, varianta pesedistă a Timișului, mai apoi socru de premier și mare lider PSD. Sau invers, Ilie Sârbu ar fi putut deveni un Gheorghe Falcă pentru Timișoara, dar din motive politice n-a mai avut chef să o facă. Gheorghe Falcă nu a fost în competiție cu Gheorghe Ciuhandu ori cu Nicolae Robu. Nu, el a sărit direct la nivelul unui Ilie Sârbu pe care nu l-a mai avut Timișul niciodată în calitate de binefăcător.

Și Aradul are neîmpliniri în „era Falcă”, evident. Ca și Robu, și Falcă afișează bannere pe care scrie că guvernul nu a băgat niciun ban pentru continuarea vreunui pasaj peste calea ferată sau pentru completarea centurii lor ocolitoare. Poate Aradul are drumuri județene mai proaste, în ciuda faptului că are ditamai baronul PDL, dar în dreptul lui Falcă mai toți au contabilizat autostrada plasată chiar la intrarea-n oraș. Legenda mai spune că și Timișoara putea avea un nod de acces la A1 mult mai favorabil decât cel de la Giarmata dacă Gheorghe Ciuhandu se „sacrifica” și ducea până la capăt negocierile cu Băsescu de trecere la democrați. Dar despre cei ieșiți din politică, numai de bine.

Să nu fiu greșit înțeles. Nu consider normalitate acest mod de a face politică, ca un oraș sau altul să aibă șanse de dezvoltare în funcție de ce om trage sforile, ce neam e cu decidenții și așa mai departe. Am adus vorba de Falcă amuzându-mă de replicile dintre Sorin Grindeanu și Gheorghe Falcă pe tema unui proiect metropolitan Timișoara-Arad. Evident că nu ma așteptam să se certe în public Nicolae Robu cu Gheorghe Falcă, colegi de partid, dar parcă discuția între „tătuca” Aradului cu Sorin Grindeanu, președintele CJ Timiș, s-a purtat la alt „level”, al baronilor locali. Iar dacă dăm filmul evenimentelor electorale puțin înapoi, ne vom aminti că atunci când filiala Timiș a PNL ardea, Gheorghe Falcă era „pompierul”, deși Timișul avea senator ditamai copreședintele liberal Vasile Blaga. Lucru care l-a observat până și domnișorul Alfred Simonis de la PSD.

Poate e doar o impresie, poate că intrăm în normalitatea unor relații decente și mai puțin zgomotoase între două orașe importante ale vestului, dar mulți se pot întreba dacă doar atâta poate Timișul. Se pare că da, că de decenii trimitem puțini exponenți vizibili la București, acolo unde se fac cărțile, iar când contăm pe unul-doi, ne trezim că joacă pe invers. Ce-ar fi ca Nicolae Robu – dacă  cumva, la absurd, PNL ar câștiga alegerile din această toamnă – să-l roage pe Falcă pentru centura de sud a Timișoarei? Nici nu știu dacă am făcut o glumă au ba.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

INO a spus: (August 22nd, 2016 at 12:11 )

NOW!AR FI UN LUCRU GROZAV TIMIȘOARA ARAD O METROPOLĂ PUTERNICĂ CARE NU VA TRECE UȘOR CU VEDEREA PESTE MITICI DE BUCUREȘTI!!DAR PREA MULTE VORBE!FAPTE ȘI APOI VORBE!!

INO THE PERFECT SPIRIT OF TRUTH AND LIFE!

Cristi a spus: (August 22nd, 2016 at 18:46 )

Spui,Blaga si tragi apa!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top