300 km de autostrada terminati pana in 2018, lotul I Lugoj-Deva ar putea fi gata in acest an

1.000 de kilometri de autostradă circulabili, în prima jumătate a anului 2018. Asta promite Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Acesta spune și că tronsonul I de pe Lugoj-Deva ar trebui deschis traficului până la finele anului.

autostrada 1

Cătălin Homor, directorul CNADNR, promite încă 300 de autostradă finalizați până în 2018. „Sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, în care am reușit să deblocăm spre 90% din proiecte și, indiferent ce se întâmplă la anul, vor fi finalizate Sebeș-Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcău-Borș, Mihăiești-Nădășelu, intrarea în București A3. Primii 1.000 de km pot spune că vor fi gata în prima jumătate a anului 2018”, a declarat Homor, pentru Digi24. Șeful CNADNR susține că principala cauză pentru care aceste proiecte au mers cu încetinitorul a fost conceptul de implementare și faptul că studiile de fezabilitate au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție către constructor, iar acesta a speculat orice scăpare din studiul de fezabilitate pentru a-și diminua costurile de proiectare”. „Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplică pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitație. Concret, cel care realizează studiul de fezabilitate realizează și studiul tehnic și își dedică activitatea și pentru obținerea autorizației de construire (…) Constructorul primește proiectul, autorizația și predarea terenurilor. De principiu, constructorul nu gândește, el muncește. Dacă îi lăsăm libertatea de a gândi pentru noi e o mare greșeală”, a declarat Cătălin Homor.

homor la autostrada2

Conform acestuia, la finele anului ar fi putut terminați mai mulți kilometri de autostradă, dar multe proiecte nu aveau nici măcar autorizații de construire valabile. „Fiecare lot în execuție avea oareșce probabilitate de a se finaliza la sfârșitul anului. După ce am făcut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat că mare parte au probleme majore incompatibile cu evoluția. Una dintre cele mai importante este lipsa autorizațiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fără autorizații, dar acest tip de lucru fără autorizație este penal”, a afirmat Homor. Directorul CNADNR mai spune că sectorul de autostradă demolat între Orăștie și Sibiu va fi redat traficului la sfârșitul lunii septembrie. El a adus în discuție și tronsonul Lugoj – Deva. „Aici avem celebra peșteră ce împiedică emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizației de construire. În momentul de față, subiectul e într-o mișcare destul de accelerată. Este o chestiune de timp până primim autorizația. Estimăm că în a doua decadă a lunii septembrie să avem autorizația pe masă. În aceste condiții, cei 15 km vor fi finalizați și redați traficului”, a mai declarat Cătălin Homor.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top