Adio chefuri in Sala Baroca! Consilierii judeteni trebuie sa fie de acord cu orice chermeza

Chefuri în Sala Barocă, pe viitor doar cu acordul CJ! Asta au stabilit, miercuri, consilierii județeni, care au decis că, de acum încolo, instituțiile din subordine nu vor mai putea închiria spații pentru evenimente din domenii diferite de cel al obiectului lor de activitate fără un vot în plen. Președintele Sorin Grindeanu spune că banii în plus sunt bine veniți, dar nu cu orice… preț.

palatul baroc

În urmă cu o săptămână a făcut vâlvă o petrecere tematică organizată în Sala Barocă a Muzeului de Artă din Piața Unirii. Cheful-imitație după cele din „Marele Gatsby” a inflamat spiritele în Timișoara, multă lume declarându-se revoltată de chermeza desfășurată într-o sală-monument, printre tablourile unui cunoscut artist plastic. Închirierea sălii pentru astfel de evenimente este însă perfect legală, existând, de anul trecut, o hotărâre care permite acest lucru. Totuși, președintele CJ Timiș, Sorin Grindeanu, a spus, încă de săptămâna trecută, că lucrurile ar trebui reglate. „Consider că e mult mai importantă protejarea clădirii istorice care găzduiește Muzeul de Artă Timișoara, chiar dacă aceasta ar însemna anularea unor potențiale venituri. În perioada imediat următoare vom analiza și vom decide dacă mai este cazul să permitem închirierea sălilor Palatului Baroc pentru diverse evenimente, altele decât cele culturale și artistice”, afirma Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

Lucrurile s-au reglat chiar în plenul de miercuri al CJ, când consilierii au votat un amendament propus de Călin Dobra. „N-aș vrea să se transforme Sala Barocă în club de fițe. Să ne înțelegem. Nu am inventat noi lucrurile acestea, se practică și în alte părți. Aveau posibilitatea nu de acum, ci de foarte mult timp, diverșii directori ai Muzeului de Artă să facă lucrurile acestea. Și s-au și făcut. Nu e primul eveniment de acest tip care s-a organizat. Vreau însă să evităm situații în care transformăm acest obiectiv în care s-a investit foarte mult într-o sală, să zicem așa, care e de fițe și dă bine și e la modă (…) Lucrul acesta s-a reglementat prin amendament, în sensul că nu pot să dea mai departe cei de la muzeu, dar nu numai, fără acordul nostru, pe evenimente care nu țin de specificul pe care îl administrează unitățile respective”, a explicat președintele CJ, Sorin Grindeanu. Altfel spus, oricine va dori, de acum încolo, să organizeze o petrecere privată în Sala Barocă, va avea nevoie de acordul consilierilor județeni.

Conform lui Grindeanu, cei de la muzeul de artă ar trebui să fie mai atenți cui și pentru ce închiriază sala. „Am cerut directorului Neumann să ia bani pentru oricine dorește să organizeze ceva acolo. Acum sunt foarte multe gratuități oferite de către cei de la MArT. Se întâmplă foarte multe lucruri acolo în mod gratuit. Unele trebuie să rămână gratuite. Altele, din punctul meu de vedere, nu. Veniturile, dacă suntem căutători de venituri, nu sunt sume astfel încât să nu ne putem lipsi de ele. Orice ban care vine în plus e bine venit, dar nu cu orice costuri”, mai spune Grindeanu. Șeful CJ afirmă că el nu ar vota în favoarea unei petreceri. „Nu pot să spun să vorbesc în numele celor 37 de consilieri județeni, pot să vorbesc în numele meu. Sincer, în acest moment, nu aș vota în favoarea unei astfel de propuneri, este punctul meu de vedere. Pot să ascult și contraargumente, dar eu nu cred că suntem pregătiți ca și societate. Nu vreau să fiu rău. Eu aș vota «nu», dar nu aș impune nimănui”, a conchis social-democratul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

vaporetto

Vaporasele sunt tot in aer! Apele Romane: Sunt aspecte care nu pot trece la Primaria Timisoara

Mai e mult până departe! Apele Române spun că va mai dura ceva până va fi clarificată situația celor șapte vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara. Titu Bojin, directorul ABAB, crede că situația ar fi putea deblocată în primăvara lui 2017, dar unele chestiuni nu vor putea trece niciodată în administrarea primăriei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vaporasele sunt tot in aer! Apele Romane: Sunt aspecte care nu pot trece la Primaria Timisoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

La Primăria Timişoara, ultima zi de lucru cu publicul din acest an va fi, în multe departamente, vineri, 16 decembrie. Funcționarii vor reveni la ghișee în 9 ianuarie 2017. Până atunci, ei vor avea activități de final de an: arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice. Ultima zi în care vor fi oficiate căsătorii va fi 23 decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria intra in vacanta dupa 16 decembrie! Cand se poate programa ultima cununie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top