Doar 17 masini de mare tonaj, autorizate in acest an pe drumurile din Timis! Restul distrug pe gratis soselele

Mastodonții care fac praf drumurile județene vor fi trași pe dreapta! CJ Timiș și-a dat seama, în sfârșit, că drumurile județene sunt distruse constant de mașinile de mare tonaj care circulă nestingherite. Discuția nu e nouă și a prilejuit, în mandatul trecut al CJ, discuții aprinse între liberali și social-democrați. Președintele Consiliului Județean Timiș, Sorin Grindeanu, anunță înființarea unor puncte fixe pentru controlul camioanelor.

drum faget dragsinesti14

În toamna anului trecut, liberalul Marian-Constantin Vasile și social-democratul Călin Dobra, pe atunci vicepreședinte al CJ Timiș, se certau în plen pe tema cântarelor pentru măsurarea gabaritului vehiculelor grele, care distrug drumurile județene. Asta, după ce un proiect inițiat de liberal, care cerea atât achiziționarea a cel puțin cinci cântare, plus construirea unor platforme unde să poată fi cântărite efectiv camioanele, nu reușise să „prindă” plenul. Situația a rămas în aer, dar, între timp, noua conducere a CJ a ajuns la concluzia că distrugerea drumurilor județene este, într-adevăr, o problemă. „Pe tot ceea ce înseamnă drumuri județene, în administrarea CJ, trebuie să se respecte reguli pentru tonaj. Drumuri unde acest reguli de tonaj nu sunt respectate, drumuri făcute din banii consiliului județean, au devenit impracticabile. Asta înseamnă alți bani și alte investiții din partea CJ Timiș”, spune Sorin Grindeanu. Conform legii, dacă vor să circule pe drumurile județene, mașinile de mare tonaj între 12 și 40 de tone trebuie să plătească autorizații speciale de tonaj (ATS), în funcție de drum și portabilitatea acestuia. Anul acesta, în Timiș au fost eliberate exact… 17 astfel de documente! Ca o comparație, în Caraș-Severin au fost eliberate 200. „Am cerut să existe controale, având cântare. Vă dau exemplul drumului Timişoara – Lipova. Pe o bandă, dacă ieșim din Timișoara și mergem spre Lipova, este perfect. Banda de venire din Timișoara a intrat în reparații. Pe acolo se transportă tot ce înseamnă piatră din zona Lipovei. Într-o oră, pe acolo trec cel puțin 10 camioane care nu ar avea voie. Asta duce la stricarea drumului”, mai spune șeful CJ.

Grindeanu admite că trebuie găsite soluțiile legale pentru aplicarea de amenzi, operațiune care implică obligatoriu poliția. „Nu avem autoritatea să facem aceste lucruri decât împreună cu poliţia. Am avut o discuţie zilele trecute cu domnul Mirescu (șeful IPJ Timiș- n.r.), se caută soluţiile legale astfel încât să facem puncte fixe de control. Avem două cântare și vrem să facem și puncte fixe. Este prinsă în buget și cumpărerea altor cântare. Situația actuală nu este normală, iar veniturile pe care am putea să le obținem de pe acest domeniu nu sunt la valoarea la care ar trebui să fie. În plus, cheltuim bani pentru repararea drumurilor stricate de transportatori, pe care tot noi le-am reparat. Este un cerc pe care trebuie să-l rupem. Trebuie respectată legea, iar cei care au fost învățați altfel până acum trebuie să înțeleagă acest lucru”, a conchis președintele CJ. Mai trebuie spus că o autorizație de transport specială pleacă, după cum susțin reprezentanții consiliului județean, de la 278 lei.

Citește și: Acuze liberale: drumurile judetene se distrug, CJ refuza sa controleze masinile de mare tonaj

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

poli21 a spus: (August 10th, 2016 at 17:27 )

Poate dl. Grindeanu vorbeste cu omologul sau aradean pentru repararea portiunii de drum de la Alios la Lipova.

dinel a spus: (August 11th, 2016 at 07:26 )

Stie Dobra de ce nu a vrut cantare pt.camioane .Vedeti camioanele unor firme din Lugoj cum circula distrugand drumurile judetene fara sa plateasca nimic (sau nu legal)!!!!!!!!!!!!!

Rumburak a spus: (August 12th, 2016 at 02:34 )

la altii persoane civile examineaza candidatii pentru permis de conducere si examenul nu se trece pe bani, la noi examineaza politia si surpriza, se trece si pe spaga

in alta ordine de idei, decit sa bagi bani in sosele pentru camioane de 7 tone cit aveau in anii 70, mai bine faci drumurile adecvate camioanelor din secolul xxi, adica 40 de tone iar semiremorcile basculante cu obloane prelungite pentru ca sa fie siguri ca incarca balast pina bubuie anvelopele sa le fie suspendat itp-ul pina sint aduse la starea din intiala.

Daria a spus: (August 12th, 2016 at 23:29 )

Cum ramine cu camioanele de cereale ..cam dese pe drumurile judetene…Jebel-Cebza-Giulvaz sau Foeni-Peciu Nou. Bas nimeni nu vede cum darima drumurile…in Caras profita ca e DN si rup drumul Moravita-Moldova N..incarca la refuz bena.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top