In apararea „diavolului”

În noaptea de luni spre marți în Timișoara a plouat torențial. Au fost și ruperi de nori, iar precipitațiile au ajuns și la peste 50 l/mp. În consecință, străzile s-au inundat mai ales în zonele mai joase și ale pasajelor. N-a fost nici pentru prima dată și nu va nici pentru ultima când, în astfel de situații, unele străzi s-au transformat în puhoaie. De aici, iarăși logic, s-a produs un adevărat haos în trafic. Coroborat cu închiderea Pasajului Jiul (ulterior redeschis) a fost, într-adevăr, un coșmar pentru șoferii care s-au aventurat în respectivele zone și nu numai. De aici n-a fost decât un pas ca pe adresa primarului Nicolae Robu să cadă o avalanșă de critici și acuze, omul fiind de-a dreptul demonizat. Și fiindcă românii sunt tari la „caterincă”, rețelele de socializare s-au umplut de bășcălii la adresa primarului. Că dacă tot avem mult timp liber, o dăm la miștocăreală pe Facebook.

Fără a fi un fan al primarului Nicoale Robu, criticat deseori în acest colț de pagină și în calitae de edil, dar mai ales de politician, trebuie spus că, de această dată, el a fost o țintă falsă. Da, Robu are dreptate când spune că la astfel de ploi torențiale, apele se revarsă pe străzile mai tuturor metropolelor din lume. Și la Timișoara e vorba de sistemul de canalizare vechi de aproape 100 de ani, care nu rezistă la astfel de preciptații. E vinovat oare Robu că n-a rezolvat o probleme veche de decenii? Au fost diverse critici că, în timp ce în oraș era haos, Robu se ocupa pe Facebook de problema Poli. Da, poate a fost o greșeală, dar de imagine numai. Ce trebuia să facă? Să-și ia cizmele de cauciuc și să scoată apa cu ligheanul din subsoluri? Dacă o făcea, nu era apoi acuzat de megapopulism?

Și dacă tot a fost concurs de înjurături, multă lume i-a reproșat și lucrările de la Jiul. Oare chiar așa rău e că se face un pasaj modern și mai larg? Probabil aceiași oameni îl înjurau și dacă nu se făcea. Dacă ar începe o lucrare mai amplă și pentru înlocuirea sistemului de canalizare – și am înțeles că se va face – aceiași oameni care înjură acum că sunt inundate străzile vor înjura că traficul e greoi din cauza lucrărilor. Și atunci trebuie să ne hotărâm: vrem sau nu lucrări de infrastructură? Evident, orice lucrare edilitară îngreunează traficul. Dar trebuie făcute?

Pe de altă parte, sunt și multe greșeli ale primăriei în astfel de situații. Mă refer, în primul rând, la lucrările care nu sunt finalizate la timp. Și culmea, aceleași firme cu întârzieri sunt abonate și alte lucrări. Da, în zone sensibile pentru trafic, precum pasajele Jiul și Popa Șapcă, lucrările ar trebui urgentate. Trebuia făcute licitații în care termenul de finalizare să conteze cel mai mult. Să se lucreze zi și noapte. Apoi, există impresia unei debandade în privința abvordării lucrărilor. Vin de-a valma în unele zone. Și aici e vorba de rutina și miserupismul din care nu poți să-i scoți pe unii angajați ai primăriei, cei mai mulți păstrați din perioada lui Gheorghe Ciuhandu. Adică o perioadă în care erau obișnuiți să facă… nimic. Sau, mă rog, biluțe din nări. Așa că degeaba se agită Robu de unul singur, dacă lucrează cu un aparat pe cât de stufos, pe atât de incompetent. Iar aici e și „meritul” lui, ca să nu fiu până la capăt avocat al diavolului pe care l-am apărat la început. De fapt, e principalul vinovat pentru clica de neisprăviți care și-au găsit culcuș în primărie.

Și încă ceva. Peste tot în lume, în orașele cu trafic intens, transportul în comun este o alternativă la deplasarea cu autoturismele personale. Iar un obiectiv important al primăriei ar trebui să fie chiar modernizarea mijloacelor de transport în comun. Pe de altă parte, oare câți timișoreni ar renunța la confortul propriei mașini pentru tramvaiul care nu te duce exact în birou? Fiindcă trebuie spus și asta, timișoreanul, dacă ar putea, și-ar parca mașina în fața biroului, în secretariat, n-ar face nici zece pași pe jos. Ba chiar, dacă se poate, n-ar scoate nici bani din buzunar pentru parcare. Asta, ca să discutăm până la capăt despre trafic și parcări.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

poli21 a spus: (August 3rd, 2016 at 16:59 )

In sfirsit am si eu ocazia sa fiu de acord cu ino.

 
@robistu de mai sus a spus: (August 3rd, 2016 at 17:26 )

Totusi, ma bucur sa vad ca nu esti gelos, iti face placere sa-i vezi si pe altii dand cu limba pe fesele iubitului tau….conducator, nu altceva, imediat te-ai gandit tu la prostii.

 
blue a spus: (August 3rd, 2016 at 17:48 )

Ino, cand orasul era paralizat pe aproape toate rutele, iar transportul public functiona partial, IDIOTUL statea pe facebook si cersea bani pentru echipa lui de fotbal (aprox. ora 09;30). Sa nu uitam ca nu are nimic trecut in fisa postului legat de caricatura aia de echipa. Adica in timpul programului normal de lucru el se ocupa de probleme personale.

Acum multi ani guvernul a eleborat un document numit “Manualul Primarului pentru Managementul Situatiilor de Urgenta in caz de Inundatii”. Acolo scrie clar ce ar fi trebuit sa faca Robu.
Unul dintre lucrurile ce se putea face foarte simplu cu un efect vizibil ar fi fost sa solicite politiei sa blocheze rutele inundate si sa asigure dirijarea traficului pe rutele ramase. Si foarte important ar fi fost dirijarea traficului in cat mai multe intersectii. La fel ca si in cazul din vara lui 2010, blocajul total s-a facut pentru ca s-au blocat intersectiile, blocand astfel si rutele ce nu mergeau spre pasajele/strazile blocate.

 
poli21 a spus: (August 3rd, 2016 at 21:27 )

Modul de exprimare al acestui robistu…denota o inalta cultura si civilizatie, dar datul cu limba pe fesele cuiva se pare ca este sportul lui preferat si incearca sa mai gaseasca acoliti. Draga baiete, fese gasesti cite vrei , totul este ca limba sa iti faca fata.

 
Nelu a spus: (August 5th, 2016 at 14:43 )

Nimeni nu-l acuza daca face ceva, problema e cum face.
Lucrarile de la Michelangelo au avut (cu un efect ceva mai mic decat acum) aceeasi metodologie: mai intai s-a inchis traficul, apoi, dupa 2 saptamani daca-mi aduc aminte exact, s-a creat o ruta ocolitoare, cu sensuri unice. Adica mai intai te incalti, apoi te legi la sireturi.

Acum e la fel cu Jiul. Prioritar trebuia sa fie construirea unei alternative unde sa descarci traficul de-acolo. Adica…un pasaj nou. Apoi largesti Jiul. Dupa care poti incepe si modificarile de la Popa Sapca. Nu lucrezi la doua pasaje EXTREM de importante in acelasi timp! e la mintea cocosului.

 
anteconbega a spus: (August 6th, 2016 at 11:03 )

“Fără a fi un fan al primarului Nicoale Robu…” N-ar fi mai aprope de adevăr dacă în locul literei l ar fi litera i?

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Specialiştii din domeniul apelor din zona Banatului şi au verificat, în zona de graniţă, instalaţiile hidrotehnice din Serbia. Având în vedere că numeroase ape au cursul de curgere pe teritoriul ambelor ţări, nefuncţionarea acestor instalaţii poate afecta atât teritoriul României, cât şi cel al Serbiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Sunt cinci zile de la furtuna care a măturat orașul și bezna încă e la ea acasă în Timișoara. Primarul Nicolae Robu a publicat o listă cu străzi pe care nu funcționează iluminatul stradal, dar de pe ea lipsesc artere importante, precum Calea Aradului, Calea Lipovei sau Calea Șagului. PMT a plătit, în ultimii ani, milioane de euro către Enel pentru un serviciu care are o mulțime de hibe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timisoara e inca bezna pe strazi. Robu a trimis Enel solicitare de urgenta
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top