Primaria a decis: Pe Rebreanu, doar carpeli si plombe! Reasfaltarea integrala ar bloca de tot Timisoara

În mai 2016, consilierii locali au aprobat folosirea a aproximativ 850.000 de euro din bugetul local pentru reasfaltarea integrală a Bd. Rebreanu – Bulbuca, șosea distrusă de mașinile de mare tonaj care trec pe aici, în lipsa centurii ocolitoare. Lucrarea nu se mai face, pentru că reprezentanții PMT și-au dat seama că încă un șantier de mari dimensiuni va bloca total Timișoara.

rebreanu1

Proiectul votat în luna mai prevedea ca primăria să repare pe banii ei două dintre arterele cele mai circulate și mai degradate din oraș. Este vorba despre bulevardele Liviu Rebreanu și Iosif Bulbuca, reabilitate de Confort SA și făcute praf la foarte scurt timp de când au fost redate în folosință. Lucrarea a fost executată în anii 2007-2008 și a costat peste 16 milioane de lei. Problemele au fost cu duiumul, astfel că, din 2010, constructorul a fost solicitat să intervină de peste 40 de ori. De remediat n-a remediat însă mare lucru, pentru că, fiind în insolvență, a anunțat că nu are nici personal și nici bani. În iunie 2015, la expirarea perioadei de garanție, a fost convocată comisia de recepție finală, care a constatat existența mai multe probleme și a propus admiterea recepției, cu obiecții. Constructorul nu au participat la recepție și nu a luat, ulterior, măsuri de remediere a neconformităților. Între timp, Direcția Tehnică a PMT a solicitat S.C. Drumuri Municipale S.A. să întocmească devize-ofertă pentru executarea reparațiilor, dar și pentru înlocuirea covorului asfaltic pe toată suprafața carosabilă a bulevardului. SDM a prezentat un deviz de peste 511.000 lei, pentru reparații, respectiv unul de 3,29 milioane de lei, pentru cealaltă lucrare.

Sumele au fost aprobate în plenul din 10 mai, cu precizarea că banii de reparații trebuie recuperați, prin instanță, de la constructor. Suma pentru refacerea covorului asfaltic ar fi trebuit să provină de la bugetul local. Lucrarea n-a început însă și nici nu va începe prea curând! Consilierii locali vor avea pe ordinea de zi a viitorului plen un proiect care prevede doar „cârpeli” pe cele două bulevarde. Asta, după ce reprezentanții PMT și-au dat seama că Timișoara n-ar mai suporta un șantier de mari dimensiuni, cu noi restricții de trafic. „Începerea lucrărilor destinate înlocuirii covorului asfaltic pe cele două bulevarde coincide cu începerea unor investiţii importante cum sunt «Execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii – Pasaj Jiu», «Execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii – Pasaj Popa Şapcă» şi Trafic Management, care afectează major traficul rutier. Bulevardele Liviu Rebreanu şi Dr. Iosif Bulbuca fiind şi ele artere importante cu trafic intens, lucrările de înlocuire ale covorului asfaltic coroborate cu închiderea traficului prin cele două pasaje vor duce la perturbări grave ale circulaţiei şi la blocaje care ar avea repercusiuni asupra activităţilor de transport urban ale oraşului şi implicit asupra activităţii economice”, se precizează în referatul proiectului.

rebreanu

„Ca atare, lucrările de remediere a neconformităţilor (…) de pe bulevardele Liviu Rebreanu şi Dr. Iosif Bulbuca se pot executa pe tronsoane fără afectarea majoră a traficului rutier. (…) Propunem revocarea HCL 196/10.05.2016 privind aprobarea utilizării din bugetul pentru anul 2016 aferent secţiunii de funcţionare a fondurilor necesare pentru executarea lucrărilor de înlocuire a covorului asfaltic de pe bulevardele L. Rebreanu şi I. Bulbuca”, este notat în același document. Altfel spus, va fi pusă la dispoziția SDM suma de peste 511.000 lei, pentru diverse „cârpeli”, urmând ca o reasfaltare integrală a arterei să fie făcută altă dată. Între timp, pe Rebreanu – Bulbuca, „valurile” de asfalt continuă să se adune la marginea carosabilului…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

sorin a spus: (August 9th, 2016 at 16:23 )

Din mai pana in august ce ati facut:?Incompetentilor!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top