Dezastru la autostrada: nu vom merge prea curand pe drumul rapid pana la Deva, dar vom avea 15 kilometri in plus / FOTO

Promisiunile de deschidere a celor trei loturi aflate în construcţie pe şantierul autostrăzii Lugoj – Deva în cursul anului 2016 nu vor deveni realitate, stadiul fizic al lucrărilor fiind extrem de scăzut. Aceasta, mai ales din cauza lipsei de documentaţii aferente autorizaţiilor de mediu sau de construcţie, dar şi a celebrelor „ecoducte pentru urşi”. Singura speranţă a şoferilor de a merge un pic mai mult pe autostradă în Timiş se leagă de o bucată de drum din lotul 2, care va duce la ocolirea Făgetului şi a traficului prin oraş.

lucrari7

Nu stăm deloc bine la capitolul construcţiei de noi autostrăzi în zona de vest. Datele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România arată că lucrările derulate pentru autostrada Lugoj – Deva sunt extrem de mult întârziate. Pe undeva justificat… dacă ne gândim că acordul de mediu pentru acest tronson a fost modificat, fiind impusă realizarea de tuneluri şi ecoducte, pentru libera trecere a animalelor sălbatice prin zonă. Cel mai bine stă lotul 3, progresul realizat, conform ultimelor informaţii oficiale, fiind de 60,86% din lucrări. Hârţogăraia afectează cel mai mult realizarea construcţiei, lipsesc acordul de mediu revizuit, dar şi autorizaţia de construcţie pentru o serie de suprafeţe de teren incluse suplimentar pe traseul lotului. Sunt probleme şi cu ecoductul de la kilometrul 57, dar şi cu parcarea de la kilometrul 59. Un acord de construcţie se aştepta şi pentru realizarea unui nou nod de descărcare a traficului, în zona localităţii Holdea.

Surpriza ar putea veni de la lotul 2. Mai bine zis, aici va fi deschisă singura porţiune nouă de autostradă din acest an. Este vorba de 15 kilometri de drum rapid, între nodul de la Dumbrava şi cel de la Margina. Constructorul acestui lot a insistat cu lucrările, iar finalizarea şi deschiderea parţială sunt destul de aproape, spune chiar şeful CNADNR, Cătălin Homor. Totuşi, per total, stadiul lucrărilor pe acest lot este unul dezastruos: este vorba de 45,22% din investiţie, parţial şi din cauza beneficiarului. Pe bucata a doua a acestui lot nu se poate lucra, din cauză că au fost introduse în proiect două tuneluri. Compania de Drumuri nu a făcut nici licitaţia de stabilire a firmei care va realiza aceste tuneluri, preferând această variantă celeia în care de lucrări să se ocupe chiar firma care a câştigat construcţia lotului. Desigur, nu puteau să nu lipsească actele legale şi pe acest lot: nu sunt autorizaţii de construcţie pentru suprafeţele suplimentare expropriate și lipseşte un acord de mediu revizuit. Cei 15 kilometri unde s-a lucrat sunt extrem de utili, ei vor duce la ocolirea Făgetului, şoferii nu vor fi nevoiţi să se dea jos de pe autostradă la Dumbrava ci după Margina. Homor e optimist, spune că deschiderea e în acest an, dar pentru tuneluri mai e mult de lucru. „Tunelele sunt proiectate, urmează să fie avizate în CTE şi să scoatem la licitaţie execuţia lor. Dar 15 km până la primul nod rutier sunt realizaţi în proporţie de 95%. Mai sunt chestiuni minore, ceva marcaje, s-a început la parapeţi. Probabilitatea este de aproape 100% să dăm în circulaţie cei 15 kilometri, până la finele anului”, a declarat șeful CNADNR, conform Economica.net.

Deşi s-a pornit excelent pe lotul 4, singurul câştigat de un constructor român, lucrările s-au împotmolit, tot din motive birocratice. După ce s-a lucrat puternic imediat la începerea şantierului, ulterior constructorul s-a oprit din activitate. Aici, stadiul de realizare a investiţiei este de doar 47,92%. Lipsesc autorizaţii de construcţie pentru expropierile suplimentare efectuate pe două dintre secţiuni, sunt probleme cu relocarea unor linii de înaltă tensiune la viaductul Brăni, nu există acord de mediu revizuit, sunt probleme cu un versant din zona carierei de piatră din zonă, dar mai sunt şi terenuri care nu au fost încă expropiere. Pe acest lot e şi celebra peşteră cu lilieci, pentru care a fost realizat un studiu de specialitate timp de un an, dar a fost descoperit şi un cimitir ilegal care a trebuit strămutat. Lucrările la cele trei loturi aflate în construcţie au început în iarna anului 2013, iar finalizarea era preconizată în vara acestui an. (sursa foto: www.facebook.com, CNANDR)

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

draq a spus: (September 8th, 2016 at 17:02 )

Va fi gata la pastele cailor.Acesta tara este pierduta, pentru ca nu exista interes national, ci doar interesul jafului in buzunarul propriu.
Poate ar fi mai bine sa nu mai insistam cu autostraziel astea, aruncam banii pe apa samebetei , fara rezultat.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

Economic vezi arhiva Economic

Openville Timisoara va fi principalul centru de business din vestul Romaniei

Cel mai mare dezvoltator de proiecte mixte din România, grupul Iulius reprezintă un investitor activ şi pe piaţa office. După inaugurarea primului imobil din ansamblul Openville Timişoara, compania a ajuns să dețină peste 106.000 mp de spaţii office, în nouă clădiri clasa A, realizate sub brandul United Business Center (UBC).
Citeşte tot articolul Citeste articolul Openville Timisoara va fi principalul centru de business din vestul Romaniei

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!
La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare
CJ Timiș nu pare să vrea să renunțe la Aviația Utilitară, societate care nu mai are bani și nici director. Pe 15 martie va avea loc AGA, când, teoretic, ar putea fi luată o decizie asupra viitorului aerodromului de la Cioca. Încă nu este clar ce șanse de salvare de la dispariție are societatea, dar Călin Dobra vorbește despre reorientarea spre turism și agrement.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Soarta aerodromului Cioca ar putea fi decisa la jumatatea lunii martie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top