Negru pe alb: pana in 2022 trebuie sa ne luam gandul de la centura!

Un document oficial de la CNADNR arată cât se poate de clar importanța pe care guvernanții o acordă Timișoarei și nevoilor ei. Centura orașului de pe Bega este cuprinsă, e adevărat, în Master Planul General de Transporturi, dar lucrările nu au cum să înceapă decât peste… 6 ani!

sosea centura

Cei de la pagina de Facebook „Vrem centură pentru Timișoara” au reușit să adune, într-un timp foarte scurt, aproape 5.000 de susținători, iar numărul lor crește de la o zi la alta. Oamenii au făcut public un document care arată, cât de poate de clar, importanța pe care o acordă oficialii CNADNR nevoilor și solicitărilor Timișoarei. Într-un document semnat de șeful companiei, Cătălin Homor, și datat 14 septembrie, se specifică, cu subiect și predicat, o dată că „varianta de ocolire sud a municipiulu Timișoara (…) are elaborată documentația tehnică aferentă contractului de «Asistență tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție și Documentațiile de Atribuire» încă de la sfârșitul lunii septembrie 2011”. Altfel spus, de cinci ani, un proiect vital pentru Timișoara zace într-unul din sertarele „specialiștilor”.

Ca să mai îndulcească amăreala, șeful CNADNR înșiră diverse proiecte derulate în Timiș: „în decembrie 2009, s-a deschis traficul Varianta Ocolitoare Nord a Municipiului Timișoara, cu o lungime de 12,6 km, pentru a asigura continuitatea între două drumuri naționale europene, respectiv DN6 (E70) și DN69 (E69), respectiv pentru a prelua traficul pe relația Arad – Lugoj – Timișoara; în august 2010 s-a deschis traficul pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Lugoj; în decembrie 2011 s-a deschis traficului autostrada Arad – Timișoara, km. 12 + 250 – km. 44 + 500; în octombrie 2012 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 44 + 500 – km. 54; în decembrie 2013 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 0 – km. 27+400; în anul 2015 s-a dat în folosință tronsonul de autostradă Timișoara – Lugoj, Lot II, km 54 – km. 79+625”.

centura2

Lovitura de grație vine însă la final, când sunt risipite orice fel de dubii legate de posibilitatea ca lucrările la Centura de Sud a Timișoarei să înceapă curând. „În anexa Master Planului General de Transporturi, fără clauză de reformă structurală, identificăm în Anexa 10.17 – Determinarea nevoilor de finanțare în ciclul de implementare 2020 – 2030, la capitolul IV – proiecte noi (Core) identificate în MPGT – Variante de ocolire proiectul Varianta de ocolire Timișoara. Începerea lucrărilor este programată în anul 2022”, precizează șeful CNADNR. Sâmbătă, 24 septembrie, la Timișoara ar trebui să aibă loc un miting pentru centură. Rămâne de văzut câți timișoreni vor ieși din case pentru a-și striga nemulțumirea.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

alex.Begski a spus: (September 20th, 2016 at 12:40 )

Problema nu e soseaua de centura, oameni buni! Problema e ca activitatea DNA legata de finanatarile ciudate facute in favoarea echipeiPoli/Iancu continua vertiginos, iar acolo il gasim si pe viceprimarul Sorin Gindeanu, ca semnatar titular. Daca DNA trimite dosarul in instanta, Grindeanu va suspendat automat. De aceea la ultima intalnire cu DNA fostul vice, mai agitat ca un vin zaibar, a ameninta ca da in judecata …D.N.A.ul. Ce curaj, ce curaj…

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor

Se caută o firmă care, în următorii doi ani, să verifice mufele și ledurile de la Strawberry Tree. Este vorba despre „copacul” care încarcă telefoane și tablete, amplasat de primărie în Parcul Copiilor. Acesta a fost cumpărat în 2014 și a costat aproape 100.000 de lei, sumă care a inclus și servicii de întreținere.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, are un an de când a inaugurat terminalul de la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Investiţia a fost de un milion de euro, iar rezultatele se văd: volumul expedierilor internaţionale a crescut, față de noiembrie 2015, cu 20%!
Citeşte tot articolul Citeste articolul DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Se spune că ultima impresie contează, iar „Băieţii în ghete” chiar aveau nevoie să facă un meci bun, înainte de sărbători. „Echipa suporterilor” a dezamăgit în acest sezon şi parcă avea nevoie mai mult ca oricând de o victorie, mai ales că juca împotriva unei echipe ce ar putea să fie desființată în această iarnă, CSM Rm. Vâlcea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu i-au batut nici pe „desfiintati”! Doar egal pentru Politehnica impotriva Valcei
Primul meci din returul sezonului regulat s-a dovedit o misiune imposibilă pentru „leii” de la BC Timişoara. Elevii lui Nenad Mandic au contat doar în prima repriză pe terenul liderului UBT Cluj Napoca. Adelenii s-au impus cu 98-81 (50-43) în faţa unei echipe ce a pus probleme cu adevărat printr-un singur jucător, Mladen Jeremic - marcator a 36 de puncte!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inceput bun, final slab! BC Timisoara pierde la Cluj
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top