Negru pe alb: pana in 2022 trebuie sa ne luam gandul de la centura!

Un document oficial de la CNADNR arată cât se poate de clar importanța pe care guvernanții o acordă Timișoarei și nevoilor ei. Centura orașului de pe Bega este cuprinsă, e adevărat, în Master Planul General de Transporturi, dar lucrările nu au cum să înceapă decât peste… 6 ani!

sosea centura

Cei de la pagina de Facebook „Vrem centură pentru Timișoara” au reușit să adune, într-un timp foarte scurt, aproape 5.000 de susținători, iar numărul lor crește de la o zi la alta. Oamenii au făcut public un document care arată, cât de poate de clar, importanța pe care o acordă oficialii CNADNR nevoilor și solicitărilor Timișoarei. Într-un document semnat de șeful companiei, Cătălin Homor, și datat 14 septembrie, se specifică, cu subiect și predicat, o dată că „varianta de ocolire sud a municipiulu Timișoara (…) are elaborată documentația tehnică aferentă contractului de «Asistență tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție și Documentațiile de Atribuire» încă de la sfârșitul lunii septembrie 2011”. Altfel spus, de cinci ani, un proiect vital pentru Timișoara zace într-unul din sertarele „specialiștilor”.

Ca să mai îndulcească amăreala, șeful CNADNR înșiră diverse proiecte derulate în Timiș: „în decembrie 2009, s-a deschis traficul Varianta Ocolitoare Nord a Municipiului Timișoara, cu o lungime de 12,6 km, pentru a asigura continuitatea între două drumuri naționale europene, respectiv DN6 (E70) și DN69 (E69), respectiv pentru a prelua traficul pe relația Arad – Lugoj – Timișoara; în august 2010 s-a deschis traficul pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Lugoj; în decembrie 2011 s-a deschis traficului autostrada Arad – Timișoara, km. 12 + 250 – km. 44 + 500; în octombrie 2012 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 44 + 500 – km. 54; în decembrie 2013 s-a deschis traficul pe autostrada Timișoara – Lugoj, Lot I, km. 0 – km. 27+400; în anul 2015 s-a dat în folosință tronsonul de autostradă Timișoara – Lugoj, Lot II, km 54 – km. 79+625”.

centura2

Lovitura de grație vine însă la final, când sunt risipite orice fel de dubii legate de posibilitatea ca lucrările la Centura de Sud a Timișoarei să înceapă curând. „În anexa Master Planului General de Transporturi, fără clauză de reformă structurală, identificăm în Anexa 10.17 – Determinarea nevoilor de finanțare în ciclul de implementare 2020 – 2030, la capitolul IV – proiecte noi (Core) identificate în MPGT – Variante de ocolire proiectul Varianta de ocolire Timișoara. Începerea lucrărilor este programată în anul 2022”, precizează șeful CNADNR. Sâmbătă, 24 septembrie, la Timișoara ar trebui să aibă loc un miting pentru centură. Rămâne de văzut câți timișoreni vor ieși din case pentru a-și striga nemulțumirea.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

alex.Begski a spus: (September 20th, 2016 at 12:40 )

Problema nu e soseaua de centura, oameni buni! Problema e ca activitatea DNA legata de finanatarile ciudate facute in favoarea echipeiPoli/Iancu continua vertiginos, iar acolo il gasim si pe viceprimarul Sorin Gindeanu, ca semnatar titular. Daca DNA trimite dosarul in instanta, Grindeanu va suspendat automat. De aceea la ultima intalnire cu DNA fostul vice, mai agitat ca un vin zaibar, a ameninta ca da in judecata …D.N.A.ul. Ce curaj, ce curaj…

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara a ales să-și înceapă lungul și greul drum spre anul 2021 cu o poveste despre viață și echilibru. Spectacolul „Limite”, al companiei suedeze Cirkus Cirkör, a fost o lecție. Aceea că granițele sunt făcute să fie depășite și nimic nu e imposibil, câtă vreme ești pregătit să renunți să-ți mai fie frică.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cirkus Cirkor, in premiera la Timisoara: poveste despre echilibru, speranta si renuntarea la frica / FOTO
Situație paradoxală la Timișoara: avem un sistem de management al traficului care a costat câteva milioane de euro, mare parte de la UE, dar primăria ar putea fi nevoită dea banii înapoi! De vină ar fi consilierii locali care n-au vrut să dea către SDM întreținerea sistemului. Asta susține șeful Direcției Edilitare, Culiță Chiș, care le-a făcut aleșilor o adresă oficială.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Semafoarele din Timisoara, in aer! Nu au intretinerea asigurata, s-ar putea da inapoi milioane de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top