Ultima varianta de master plan: Timisoara nu va avea centura mai repede de 2022

În perioada următoare, pe lista hotărârilor de guvern care vor fi aprobate va intra şi Master Planul General de Transporturi al României, documentul care trage liniile după care se vor ghida investiţiile în acest sector în următorii ani. Timişoara nu e „pe plus”: centura de ocolire rămâne pe locul cinci între priorităţi, cu un orizont de realizare în anii 2022 – 2023.

centuar

Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea documentului strategic Master Planulul General de Transport al României. Actul va fi aprobat de guvern în cel mai scurt timp. Necesitatea elaborării MPGT, instrument de lucru care analizează situaţia existentă şi stabilește nevoile de dezvoltare şi de prioritizare pe baze economice solide, dar și proiectele de infrastructură de transport la nivel naţional se impune ca o condiţionalitate ex-ante a finanţărilor din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare. Adoptarea sa este esenţială pentru accesarea fondurilor structurale şi asigurarea continuităţii finanţării din partea Uniunii Europene.

Citește și: Grup de protest pe Facebook, pentru a cere constructia centurii de ocolire a Timisoarei

Ultima variantă a documentului, care va fi „biblia” investiţiilor în infrastructură în următorii ani, lasă proiectele din zona de vest în acelaşi loc unde erau şi la precedenta variantă. Cel mai important, centura de ocolire a Timișoarei, rămâne pe locul cinci în ceea ce priveşte oportunitatea realizării. Varianta ocolitoare a orașului de pe Bega presupune16,8 kilometri de drum și costuri de 48 de milioane de euro, dar… cu un orizont de realizare în anii 2022 – 2023.

Există un singur proiect care e clasat pe primul loc la o categorie. Este vorba de drumul dintre Timişoara şi Moraviţa (graniţa spre Serbia), la drumuri Euro-Trans. Speranţele se cam opresc însă aici… Orizont de realizare este tot 2022 – 2023, cu un cost de 29,5 milioane de euro. Pe liste apare și Aeroportul Internaţional Timişoara, care poate beneficia de 136 milioane de euro pentru modernizare, cu un orizont de realizare pentru anii 2016 – 2018. De asemenea, Centrul Intermodal Timişoara, proiect la care titular e trecut ca şi beneficiar Consiliul Local Timişoara, are ca şi orizont de realizare a lucrărilor 2016 – 2017. Centrul ar urma să aibă 18 hectare, iar costul de realizare ar urma să fie de peste 34 de milioane de euro. Puteți consulta sinteza documentului aici.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Sasa a spus: (September 14th, 2016 at 09:15 )

Din punctul meu de vedere, prioritar ar fi un drum expres Izvin-Moravita. Ar fi calea cea mai scurta catre Serbia si care sa intre direct in autostrada. Cu un astfel de drum express, s-ar scoate cam 90% din traficul greu ce trece in Timisoara, plus ca ar fi si o legatura rapida spre Serbia.

Terci a spus: (September 14th, 2016 at 12:15 )

Asa deci…Puie Monta zicea ca 2018 va fi anul in care va incepe centura iar Ciolos ne zice ca in 2022? Puie Monta!!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

Handbalistii se antreneaza aproape in efectiv complet! Urmeaza amicalele cu Zvezda

SCM Politehnica Timișoara a intrat într-o nouă săptămână de pregătire fizică, dar combinată și cu două jocuri amicale, poate cele mai puternice ale acestei perioade precompetiționale. Au intrat în program cei trei internaționali, care au beneficiat, săptămâna trecută, de câteva zile de pauză după revenirea de la loturile reprezentative.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Handbalistii se antreneaza aproape in efectiv complet! Urmeaza amicalele cu Zvezda
Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Vreti rastele sigure pentru biciclete? Urban Intervention va cere ajutorul

Bicicliștii din Timișoara sunt chemați să spună ce fel de rastele și locuri de parcare destinate bicicletelor își doresc în orașul. Proiectul Urban Intervention, demarat de EcoStuff România, își propune să realizeze atât rastele funcționale, cât și facă un ghid de infrastructură urbană destinată parcării bicicletelor. Primul pas, un chestionar online.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vreti rastele sigure pentru biciclete? Urban Intervention va cere ajutorul

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Bicicliștii din Timișoara sunt chemați să spună ce fel de rastele și locuri de parcare destinate bicicletelor își doresc în orașul. Proiectul Urban Intervention, demarat de EcoStuff România, își propune să realizeze atât rastele funcționale, cât și facă un ghid de infrastructură urbană destinată parcării bicicletelor. Primul pas, un chestionar online.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vreti rastele sigure pentru biciclete? Urban Intervention va cere ajutorul
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top