Ultima varianta de master plan: Timisoara nu va avea centura mai repede de 2022

În perioada următoare, pe lista hotărârilor de guvern care vor fi aprobate va intra şi Master Planul General de Transporturi al României, documentul care trage liniile după care se vor ghida investiţiile în acest sector în următorii ani. Timişoara nu e „pe plus”: centura de ocolire rămâne pe locul cinci între priorităţi, cu un orizont de realizare în anii 2022 – 2023.

centuar

Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea documentului strategic Master Planulul General de Transport al României. Actul va fi aprobat de guvern în cel mai scurt timp. Necesitatea elaborării MPGT, instrument de lucru care analizează situaţia existentă şi stabilește nevoile de dezvoltare şi de prioritizare pe baze economice solide, dar și proiectele de infrastructură de transport la nivel naţional se impune ca o condiţionalitate ex-ante a finanţărilor din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare. Adoptarea sa este esenţială pentru accesarea fondurilor structurale şi asigurarea continuităţii finanţării din partea Uniunii Europene.

Citește și: Grup de protest pe Facebook, pentru a cere constructia centurii de ocolire a Timisoarei

Ultima variantă a documentului, care va fi „biblia” investiţiilor în infrastructură în următorii ani, lasă proiectele din zona de vest în acelaşi loc unde erau şi la precedenta variantă. Cel mai important, centura de ocolire a Timișoarei, rămâne pe locul cinci în ceea ce priveşte oportunitatea realizării. Varianta ocolitoare a orașului de pe Bega presupune16,8 kilometri de drum și costuri de 48 de milioane de euro, dar… cu un orizont de realizare în anii 2022 – 2023.

Există un singur proiect care e clasat pe primul loc la o categorie. Este vorba de drumul dintre Timişoara şi Moraviţa (graniţa spre Serbia), la drumuri Euro-Trans. Speranţele se cam opresc însă aici… Orizont de realizare este tot 2022 – 2023, cu un cost de 29,5 milioane de euro. Pe liste apare și Aeroportul Internaţional Timişoara, care poate beneficia de 136 milioane de euro pentru modernizare, cu un orizont de realizare pentru anii 2016 – 2018. De asemenea, Centrul Intermodal Timişoara, proiect la care titular e trecut ca şi beneficiar Consiliul Local Timişoara, are ca şi orizont de realizare a lucrărilor 2016 – 2017. Centrul ar urma să aibă 18 hectare, iar costul de realizare ar urma să fie de peste 34 de milioane de euro. Puteți consulta sinteza documentului aici.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Sasa a spus: (September 14th, 2016 at 09:15 )

Din punctul meu de vedere, prioritar ar fi un drum expres Izvin-Moravita. Ar fi calea cea mai scurta catre Serbia si care sa intre direct in autostrada. Cu un astfel de drum express, s-ar scoate cam 90% din traficul greu ce trece in Timisoara, plus ca ar fi si o legatura rapida spre Serbia.

Terci a spus: (September 14th, 2016 at 12:15 )

Asa deci…Puie Monta zicea ca 2018 va fi anul in care va incepe centura iar Ciolos ne zice ca in 2022? Puie Monta!!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare

Economic vezi arhiva Economic

Openville Timisoara va fi principalul centru de business din vestul Romaniei

Cel mai mare dezvoltator de proiecte mixte din România, grupul Iulius reprezintă un investitor activ şi pe piaţa office. După inaugurarea primului imobil din ansamblul Openville Timişoara, compania a ajuns să dețină peste 106.000 mp de spaţii office, în nouă clădiri clasa A, realizate sub brandul United Business Center (UBC).
Citeşte tot articolul Citeste articolul Openville Timisoara va fi principalul centru de business din vestul Romaniei

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Instalat în decembrie 2016 în fruntea Guvernului României, Sorin Grindeanu vine, vineri, pentru a două oară la Timișoara. Dacă prima dată a dat declarații de la CJ Timiș, instituție pe care a condus-o timp de aproape jumătate de an, de această dată, Grindeanu va participa la ședința Comitetului Executiv Județean al PSD Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Sorin Grindeanu vine la Timisoara!
La nouă luni de când primarul Nicolae Robu a fost amendat cu 10.000 de lei de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pentru că persoanele cu dizabilități locomotorii nu au asigurate condiții în mijloacele de transport în comun, RATT ia primele măsuri. Exact nouă luni este și termenul acordat de CNCD, pentru remedierea situației.
Citeşte tot articolul Citeste articolul RATT are TelVerde pentru persoanele cu dizabilitati. La noua luni de la amenda pentru discriminare
CJ Timiș nu pare să vrea să renunțe la Aviația Utilitară, societate care nu mai are bani și nici director. Pe 15 martie va avea loc AGA, când, teoretic, ar putea fi luată o decizie asupra viitorului aerodromului de la Cioca. Încă nu este clar ce șanse de salvare de la dispariție are societatea, dar Călin Dobra vorbește despre reorientarea spre turism și agrement.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Soarta aerodromului Cioca ar putea fi decisa la jumatatea lunii martie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top