Vaporasele de pe Bega, la mana… parlamentului! RATT si primaria s-au impiedicat in legi

Cele șapte vaporașe ale Primăriei Timișoara fac, în continuare, ture pe Bega, dar nu vor putea intra foarte curând în sistemul de transport public în comun. Din cauza unui vid legislativ, spun cei de la PMT, nici RATT, nici municipalitatea nu pot prelua în administrare canalul Bega, decât pe porțiunea cuprinsă între Uzina de Apă și Podul Modoș.

vaporetto

Avem vaporette, dar acestea vor continua să circule în regim de probe tehnice. Ele nu pot fi integrate în sistemul de transport în comun gestionat de RATT, pentru că sunt unele probleme cu autorizațiile, care sunt imposibil de obținut în condițiile actuale ale legii. De fapt, nici Primăria Timișoara, nici regia de transport nu pot prelua în administrare canalul Bega până la frontiera cu Serbia, ci doar pe porțiunea Uzina de Apă – Podul Modoș. „Problema e… sună stupid, așa cum sunt multe cu care ne confruntăm. Nu există legislație care să permită administrarea pe tronsoane. Se pune problema navigării sistematice doar pe o porțiune, de la Uzina de Apă până la Podul Modoș. Legislația, așa cum este ea acum, nu permite să se creeze un administrator portuar numai pe această porțiune, ci trebuie de la Uzina de Apă până la granița cu Serbia. Primăria nu poate fi administrator pe toată această porțiune și nici nu dorim neapărat să fim administrator. Poate să preia CJ Timiș sau oricine, nu ne supărăm. Am pus în mișcare mecanismele parlamentare pentru o inițiativă legislativă”, explică primarul Nicolae Robu.

În aceste condiții, e puțin probabil că vaporașele vor putea circula anul acesta altfel decât în deja cunoscutele probe funcționale, cu și fără călători. „Ca să nu se ducă perioada de garanție fără ca ele să fie în uz, am decis să le folosim în regimul acesta de testare o perioadă. Uneori, anumite efecte pot fi ascunse și pot fi puse în evidență în exploatare. (…) Aproape 30.000 de persoane s-au plimbat cu vaporașele în acest regim de testare”, mai spus Robu, conform căruia perioada de garanție este de doi ani. Șeful RATT susține că știe de trei luni că există această problemă, din momentul în care a venit refuzul din partea Ministerului Transporturilor. „Nimeni nu vrea să-și asume răspunderea aici, toată lumea așteaptă mai degrabă schimbarea legislației. De trei luni știam că se poate rezolva problema, dacă o organizație, cum ar fi Administrația Apelor, Administrația Portuară, preia rolul de administrator. Se știa mai demult că primăria nu poate pe porțiuni, noi ne mulțumeam dacă prelua altcineva. Dacă există administrație navală în România, ne-am dori să își intre în rol, dar văzând că nu există o rezolvare, am demarat procedurile pentru a putea noi să preluăm acest rol. Domnul Goia a început demersurile. Sper să intre săptămâna viitoare la parlament, în atenția comisiilor de specialitate”, a mai spus Nicolae Robu.

„Trebuie înființată Administrația canalului navigabil. Înființarea ei se face prin lege, este o ordonanță de urgență care spune condițiile prin care trebuie înființată această administrație. Aceasta poate fi înființată de mai multe unități administrativ teritoriale, pentru că sunt mai multe segmente ale canalului Bega. Inclusiv Consiliul Județean Timiș este parte activă în chestiunea asta. Trebuie să se dea o hotărâre de guvern. Dacă nu, trebuie inițiată o lege care să reglementeze care este diferența între Administrația portuară, adică Portul Timișoara, și Administrația canalului navigabil, care merge până la frontieră. Prin lege se spune că Administrația canalului navigabil până la frontieră va fi compusă din membri activi ai acestei administrații. De ce este importantă? Nu ni se dă aviz pentru circulație ca operator de transport naval pentru RATT, chiar dacă suntem autorizați pentru circulația pe canal, trebuie avizat de această administrație. Această administrație trebuie să ne avizeze nouă programul de circulație, autorizația de transport, dar ea nu există. Noi am avut o intervenție directă la Direcția de Transport Naval din cadrul Ministerului Transporturilor. Ni s-au spus care sunt pașii pe care trebuie să îi urmăm, lucrăm la documentele respective, după care se face inițiativă legislativă. Trebuie să se înființeze prin lege, să se rezolve problema căii navigabile, să putem circula”, a explicat, la rândul lui, Ioan Goia. Când va putea fi rezolvată această problemă grație parlamentului e o altă discuție. Nu de alta, dar, în curând, deputații și senatorii vor intra în precampanie, apoi urmează campania propriu-zisă și e destul de greu de crezut că vaporașele de la Timișoara vor reprezenta o prioritate pe ultima sută de metri a actualului legislativ…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (September 27th, 2016 at 15:25 )

Diferenta dintre un om normal si un prost e ca primul intai gandeste si analizeaza si abia apoi actioneaza. Prostul face exact invers. Adica cumpara 7 (SAPTE) vaporase si abia apoi se intereseaza daca le si poate folosi.
La fel si cu bus-urile electrice chinezesti. Doame cata prostie … Si noi platim.

USL a spus: (September 27th, 2016 at 16:39 )

Aici nu este prostie este grandomanie, cel care se crede mai presus de lege, boala psihică. Clar este nevoie de un control medical apoi procurori trebuieurgent sa i-l oprească pe acest psihopat.

anteconbega a spus: (September 28th, 2016 at 09:43 )

Oricum, asta denotă o defecţíune mental/portuară

birlic a spus: (September 29th, 2016 at 12:00 )

Robu asta e dus cu pluta. Pe Bega

Coco a spus: (September 29th, 2016 at 15:41 )

Birlic, macar am fi scapat de el. Ghinion, ca de la ecluza venea inapoi…

Sandy a spus: (September 30th, 2016 at 11:21 )

Lui Robu i s-a spus cât se poate de clar în ce condiții aceste așa zise vaporașe (niște cutii din plastic, de fapt, cu o oarecare flotabilitate) pot fi exploatate și că vor avea nevoie de aviz de funcționare și echipaj cu brevet de marinar. Cu toate acestea, fiind înconjurat de pupincuriști „zemoși” pe la Primărie, nu a luat în seamă nicio opinie contrară planurilor sale de megaloman. A cumpărat 7 bucăți, iar acum Timișoara descoperă că nu are ce face cu ele. Nici nu pot fi vândute cuiva. Totul pe banii publici. Numai pentru această afacere bulgărească și Robu ar trebui să dea scoteală pentru pierderile provocate bugetului public. Aceste pagube serioase în visteria orașului vor continua câtă vreme Robu rămâne la Primărie, otrăvind aerul cu megalomania lui absolut stupefiantă, cu incompetența lui și gusturile absolut penibile, pe care ni le impune tuturor. Asta și pentru că nu există nicio împotrivire la Consiliul Local sau Județean. Imbecilii de acolo votează tot ce vrea Robu. Probabil, din interes personal.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

santier-martirilor9

Mizeria de pe santierul din Calea Martirilor ar trebui sa dispara pana la Craciun / FOTO

Se lucrează mizerabil pe Calea Martirilor, iar primăria ar putea amenda firmele, dacă nu închid cum trebuie șantierul pe durata iernii. Nicolae Robu admite însă că există o indulgență față de nesimțirea cu care mulți constructori tratează timișorenii și explică de ce s-a ales o astfel de abordare: „Noi ne concentrăm pe mizele mari, ca să avanseze lucrarea”!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mizeria de pe santierul din Calea Martirilor ar trebui sa dispara pana la Craciun / FOTO
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

votare

Ce voteaza romanii pe 11 decembrie: ingineri, economisti, dar si un balerin si un astrolog!

Foarte probabil, România va avea, după 11 decembrie, un parlament foarte colorat. Raportat la profesiile celor care candidează, cei mai mulți aspiranți la un fotoliu de deputat sau senator sunt ingineri. Sunt însă și meserii mai puțin obișnuite, cum ar fi bijutier, balerin sau astrolog, dar există și casnici, și președinți.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ce voteaza romanii pe 11 decembrie: ingineri, economisti, dar si un balerin si un astrolog!
Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Se lucrează mizerabil pe Calea Martirilor, iar primăria ar putea amenda firmele, dacă nu închid cum trebuie șantierul pe durata iernii. Nicolae Robu admite însă că există o indulgență față de nesimțirea cu care mulți constructori tratează timișorenii și explică de ce s-a ales o astfel de abordare: „Noi ne concentrăm pe mizele mari, ca să avanseze lucrarea”!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mizeria de pe santierul din Calea Martirilor ar trebui sa dispara pana la Craciun / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top