Pietoni, nu depasiti in mare viteza masinile aflate in trafic!

Cei mai mulți dintre oameni așa suntem făcuți de natură să știm să evităm pericolele. Dacă le spui semenilor să nu umble prin pădure, că pădurarii caută un urs periculos, setos de sânge, păi atunci numai un inconștient se mai avântă pe-acolo. Dacă atragi atenția că ciupercile viu colorate ar putea fi otrăvitoare, majoritatea dintre noi am fi foarte atenți, iar preventiv am renunța la cel mai frumos burete de copac de frica decesului prematur. Mai spre lumea modernă, dacă ministerul de Externe te anunță că e risc de blocaje rutiere în Serbia, pe motiv de grevă a transportatorilor, iarăși un om sănătos la cap se gândește de două ori dacă mai merge pe-acolo. Și exemplele ar putea continua până ne-am plictisi. Până la unul. Când un primar de mare localitate cere populației să lase mașinile acasă o vreme sau chiar să-și facă un obicei din asta, tocmai pentru că există pericolul blocării în trafic diminețile cu orele, degeaba, reacțiile sunt anemice. Iar dacă primarul cu avertismentul e chiar Nicolae Robu, atunci de-al dracului ies toți cu mașina, să moară de ciudă „mangafaua”.

Cine e de vină pentru dezastrul din trafic? Normal, primarul. De ce? Că s-a apucat de deschis șantiere. Dacă n-ar fi deschis șantiere, iarăși nu era bine. „Ați văzut ce face Falcă la Arad, cum se dezvoltă Clujul, cu Boc? La noi nimic, cu Robu ăsta!” Cam așa s-ar discuta dacă nu dezvolți, iar dacă dezvolți, e jale cu traficul. E adevărat că și asta e o știință, să organizezi un șantier, să oferi alternative, și nu e totul atât de simplu pe cât pare. Un dezastru în trafic poate fi legat și de nepriceperea unor ingineri în a proiecta rutele în timpul execuției ori cu setarea semafoarelor, dar aici intrăm într-o altă sagă tehnico-administrativă. Înghesuială mare dimineața, după începerea școlii, a fost la pasajul Jiul și în alte zone ale orașului și înainte de începerea lucrărilor. Acum e jale.

Străzile adiacente zonelor fierbinți sunt ticsite de șoferi dibaci în căutare de scurtături miraculoase, indiferent că se merge pe sens sau contrasens. Mustește de nerv și nerăbdare, iar eleganța și generozitatea în trafic sunt tot mai rare. Puțini se gândesc că tuturor, șoferi, pasageri, riverani, ne-ar fi mai bine dacă tot mai mulți vom lua decizia să ne ducem copiii la școală cu tramvaiul, să mergem la serviciu cu bicicleta sau, unde distanțele nu sunt mari, chiar pe jos. În schimb, ce vedem? Vedem în majoritatea mașinilor câte o persoană supărată rău de tot, fără să-și imagineze vreo clipă că ar ajunge mai repede dacă ar alege altă variantă. Știți ce e mișto? Că vezi în niște gipane de neam prost personaje pe care, cu puțin noroc, le întâlnești apoi în vreo sală de forță. Stau cu fundul în mașină pentru orice banal de drum ar avea de făcut, dar seara își plimbă suta de kilograme pe bandă la o sală de fitness. Minunat. Poți spune despre un astfel de individ că nu face mișcare?

Dacă e să găsim vinovății administrației publice locale acolo le găsim, în organizarea unui transport local eficient și în infrastructura pentru bicicliști. Ar fi păcat ca, finalmente, peste vreo o sută de ani, omul să conștientizeze nevoia de-a lăsa mașina acasă, dar să se omoare pe scările tramvaielor și troleibuzelor. Lipsa parcărilor nu a schimbat planurile multor timișoreni dependenți de volan. Dar haideți să ne gândim că aceste două-trei benzi pe sens la Pasajul Jiul sau Popa Șapcă nu vor fi suficiente mult timp după finalizarea lucrărilor, la anul. Cum nu era aglomerație acum trei decenii, iar acum e omor, uzura morală rapidă a acestor noi lucrări ne va aduce din nou în situația de acum. Sunt în lucru proiecte megalomanice pe artere ce vor deflui prin Pasajul Jiul (și nu numai). Un nou mall și un cartier rezidențial bengos vor ieși probabil printr-un sens giratoriu în gura pasajului. Va fi mai bine? Pentru economia orașului va fi foarte bine. Pentru circulație nu va fi. Până nu ne vom gândi de două ori, înainte de a merge la Kaufland sau mall, dacă e mai bine să luăm mașina, bicicleta sau s-o luăm pe jos, nu se va schimba nimic, ba chiar va fi tot mai rău. O zi plăcută în trafic s-aveți.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

gigi a spus: (October 2nd, 2016 at 15:04 )

Toata vara m-am deplasat la job cu bicicleta, din Torontalului pana in Calea Sagului, a fost foarte ok pana nu s-au racit diminetile. Reluând naveta cu E1 am constat ca desteptii de la Ratt au scos o cursa dintre orele 8-9. Ca sa nu mai vorbim de nr mare de 33 care circula pe ruta scurta Calea Sagului-Catedrala. E bataie de joc, stai si te uiti ca prostul cum trec 3-4 curse de 33 pana vine un E1.
Decat fututele alea de vaporeto mai bine investea in transportul in comun.

Costel a spus: (October 3rd, 2016 at 09:45 )

Gigi, pai si alea erau pentru transportul in comun. Doar ca multimea de capete patrate din Primarie n-au avut destule c..ie sa-i spuna INTAI STATATORULUI ca ii mai trebuie o multime de avize ca sa poata sa le foloseasca in loc de autobuze..

gigi a spus: (October 4th, 2016 at 21:49 )

Azi la ora 18 am stat in sagului 50 de min asteptand E1, am plecat in cele din urma cu 33 facand baletul de rigoare pana pe Torontalului.
Soferi, va urasc ca pe dracu, dar aveti toata dreptatea sa plecati de acasa cu masina personala. Decat sa va umileasca jegu asta de robu mai bine blocati si amplificati tigania produsa de oligofrenu asta.
cu prima ocazie cand il prind in centru il scuip pe tiganu asta imputit!

drumu'i lung a spus: (October 13th, 2016 at 16:19 )

gigi nu fi cioban

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Minibuzele Mercedes vor dubla linii mai putin circulate

Minibuzele Mercedes vor circula, cel mai probabil și în prima fază, pe traseele a patru autobuze, trei Expresuri și ale unui tramvai. Rutele nu au fost anunțate oficial, deși au fost aprobate de Comisia de Circulație a PMT. Probabil că va face acest lucru primarul Nicolae Robu, în transmisia live de la partid, programată vineri la prânz.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Minibuzele Mercedes vor dubla linii mai putin circulate. Se va intampla probabil de luni
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Ambrozia, lege cu repetitie, dar degeaba: un deputat de Timis vrea ce a vrut alt deputat de Timis

Înghesuială pe lupta antiambrozie! În legislatura trecută, a fost depus la parlament un proiect cu măsuri pentru stârpirea plantei şi sancțiuni severe, semnat inclusiv de un deputat de Timiș. Acesta n-a devenit încă lege, dar un alt deputat de Timiș vrea acum un proiect similar.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ambrozia, lege cu repetitie, dar degeaba: un deputat de Timis vrea ce a vrut alt deputat de Timis

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Timisorenii arunca in medie 80 de tone de gunoi / zi la curatenia de primavara

Curăţenia generală de primăvară este în plină desfășurare în partea de nord a Timișoarei. Nu sunt colectate, nici de această dată, deșeuri din construcții, iar timișorenii sunt rugați să respecte programarea. În prima săptămână, mașinile de gunoi au strâns, în fiecare zi, între 80 și 100 de tone de deșeuri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timisorenii arunca in medie 80 de tone de gunoi / zi la curatenia de primavara

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ne apropiem de Paște, așa că Piața Victoriei devine, din nou, gazda târgului tradițional organizat de primărie cu această ocazie. Duminică, 26 martie, de la ora 17, va fi deschis oficial, cu un concert de fanfară, evenimentul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se deschide Targul de Paste!
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top