Unda verde de pe Dorobantilor la Punctele Cardinale! De ce nu se poate asta peste tot

Avem undă verde de pe Calea Dorobanților până la Punctele Cardinale! Condiția este ca viteza de rulare să fie de 50 km/h! Primarul Nicolae Robu explică, din nouă, de ce nu va putea fi undă verde tot timpul, dar anunță care vor fi traseele prioritare.

semafoare4

Veste teoretic bună pentru șoferii: vom avea în permanență undă verde pe unul dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Aceasta este funcțională deja și va rămâne așa. „De la capătul dinspre Dorobanți, dinspre Lugoj al străzii Simion Bărnuțiu și până la Punctele Cardinale, continuând de pe Bărnuțiu pe Take Ionescu, avem undă verde și o avem în permanență. La orice oră, pe acest grup de artere va fi undă verde”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu. Acesta susține că, în viitor, sistemul va funcționa după anumite reguli, dictate de fluxurile de trafic. „Acum facem undă verde mai mult pentru a arăta ce înseamnă unda verde, pentru ca cetățenii să iasă de sub efectul intoxicării la care au fost supuși de către unii alții și să dobândească încredere în acest sistem. În timp n-o să avem undă verde non-stop pe un sens de deplasare, ci se va funcționa în felul următor: la orele de vârf de dimineață va fi undă verde pe sensul de la intrarea în oraș înspre centru (…) După-amiaza când se iese de la serviciu, între orele 17 și 19, dar intervalul orar se va ajusta după nevoi, se va asigura undă verde pe sensul invers, pe sensul care devine cel mai intens circulat în intervalul respectiv. Între aceste intervale de vârf se va asigura o funcționare echilibrată pe cele două sensuri, fără a fi undă verde de la un capăt la altul al unui asemenea traseu. Nu poate fi simultan undă verde pe ambele sensuri (…) matematic nu se poate face să fie undă verde pe ambele sensuri”, mai spune edilul. Acesta a prezentat și un filmuleț de pe Dorobanților, în care mașina – în care susține că nu se afla și la ora înregistrării – prinde pe culoarea verde toate cele 11 semafoare. Ca să aveți parte de o experiență similară, susține Robu, indiferent de numărul de mașini aflate în trafic, trebuie să rulați constant cu o viteză de 50 km/h.

semafoare3

Șoferii trebuie să înțeleagă, susține Robu, că se caută cele mai bune soluții pentru decongestionarea traficului, iar sistemul de management al traficului va funcționa „în regim adaptiv”. „Acesta are ca misiune să producă descărcări în trafic cât mai eficient. Primind informaţii despre numărul de maşini de la senzorii aflaţi în cele 134 de intersecţii, sistemul informatic decide unde să lase mai mult verde pentru a se produce descărcarea. Acest mod de lucru nu asigură unda verde, dar asigură descărcările. La început se setează care sunt priorităţile, pentru că întotdeauna în astfel de situaţii ai conflicte, nu poţi să rezolvi deodată peste tot. Atunci se dau nişte priorităţi şi sistemul asigură descărcarea cu prioritate a acelor artere care se consideră că sunt cele mai importante”, a mai explicat primarul Timișoara. Acesta spune că de luni, 21 noiembrie, va fi undă verde și pe Bd. Liviu Rebreanu, din Calea Șagului, până la AEM. Proiectul de management al traficului din Timișoara, realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei. Acesta prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:08 )

Semafoarele astea sunt cea mai mare prostie din Timisoara ultimilor ani. O cretinatate …

Pe celebra unda verde de pe Take Ionescu, la mers normal, eu prind de vreo 2-4 ori rosu. Inainte prindeam de 2 ori (Modern si Cartan) si mai opream de vreo 2 ori la pietoni. Deci pentru soferi avantaj zero daca parcurgi strada de la un capat la altul. In schimb, daca vrei sa intri de pe Baader sau sa iesi spre medicina stai si astepti ca boul, ceea ce inainte nu faceai. Deci dezavantaj soferi.
De pietoni nu mai zic, dezavantaj mare pentru ei.
De trolee nu stiu ce sa zic, dar avand in vedere ca ele merg cu 30 km/h, e posibil sa stea la multe semafoare. Deci dezavantaj Ratt.
Din cele 3 componente ale traficului, toate sunt dezavantajate de semafoarele „inteligente”. Felicitari Robu pentru „inteligenta” si perseverenta in „inteligenta”. Vorba aia, sa ne fereasca Dumnezeu de prostul harnic.

poli21 a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 16:44 )

Faptul ca tu stai si astepti ca un BOU este cea mai buna dovada ca nu ar trebui sa circuli prin Timisoara.

blue a spus: (noiembrie 18th, 2016 at 21:10 )

Salut @poli21. Trasmite salutari si mamei tale. Am vazut-o cand eram in trafic. Era pe centura.

Andrei a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 07:33 )

Blue, parerea mea este ca gresesti. Acest sistem computerizat este clar mai bun decat acea ”indemanare” a omului la care tu faci referire. Multi vor sa dispara aceste semafoare pentru a ”ne intelege intre noi” in trafic. Caci, in lipsa semafoarelor, asa se va proceda.
Si, mai mult, in cazul unui eveniment rutier ai si doavada ca nu ai gresit. Daca esti in aceasta postura.
Deci, hai sa ne trezim cu 15 min mai devreme dimineata, sa nu fie nevoie sa ne ”ambalam” la semafoare, sa nu-i mai cantam de bine primarului, pe care de altfel nu-l suport.
A, inca ceva, Robu a continuat doar acest proiect de semaforizare inteligenta, el exista in plan si inceput inca de pe vremea lui Ciuhandu. Oare nu ar fi bine sa-i ”uram” si lui de bine?! :)))

blue a spus: (noiembrie 19th, 2016 at 10:01 )

Atata vreme cat semafoarele blocheaza si mai rau traficul, inseamna ca sunt o prostie. Nu stiu tu cum esti, dar eu prefer sa-mi petrec timpul liber cu familia sau cu prietenii, nu blocat in trafic.
Se vede clar ca pe unde semafoarele inteligente au fost puse pe intermitent, cozile au disparut. Si nu stiu de ce li se spune „inteligente”, ca nu sunt decat niste semafoare normale cu temporizare.
Semafoare trebuie puse doar in intersectii mari, unde traficul o impune. La noi s-au pus la treceri de pietoni sau intersectii unde o data la 5 minute vine un pieton sau o masina din lateral. Dar rosu se face din minut in minut. Oricum ai privi lucrurile, e dezavantajos pentru toti.
Si inca ceva: in lipsa semafoarelor circulatia nu se desfasura la mica intelegere, ci dupa semnalizarea existenta si regulile codului rutier. Asa e peste tot in lume.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO

Dorința actualei administrații a Timișoarei, de a avea tramvaie noi, dar vopsite în galben și nu în violet a devenit realitate. Deocamdată doar la uzina Bozankaya din Turcia, acolo unde a început construcția următorului lot de 17 tramvaie noi, care vor circula pe șinele orașului. E confirmat, tramvaiele care vor ajunge în noul lot la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Nicolae Robu și-a prezentat viziunea cu care vrea să redevină primar la Timișoara

Sâmbătă a fost rândul fostului primar, Nicolae Robu, acum reprezentantul a două partide, PNL și PSD, să își prezinte viziunea cu care vrea să obțină un al treilea mandat de primar al Timișoarei. Cu multe proiecte pe care le dorea în precedentele mandate, cu unele ”reparații” prin care să se revină la modul de guvernare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu și-a prezentat viziunea cu care vrea să redevină primar la Timișoara
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara

Prim-divizionara de rugby SCM USV Timișoara și-a confirmat statutul de favorită în etapa a doua a campionatului și s-a impus conform așteptărilor cu 45-10, pe terenul echipei U Elbi Cluj. Nu a fost însă un meci extrem de spectaculos, fragmentări, multe greșeli de ambele părți, indisciplina, făcându-și simțite prezența din plin. Chiar dacă a deschis...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO

UMB a început să își aducă utilajele de forare a tunelurilor de pe șantierul celor zece kilometri lipsă din autostrada A1, dintre Margina și Holdea. Aceasta chiar dacă încă nu a fost emisă autorizația de construire, din diferite motive birocratice. O serie de imagini realizate de unul dintre user-ii forumului peundemerg.ro arată că grupul românesc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Prim-divizionara de rugby SCM USV Timișoara și-a confirmat statutul de favorită în etapa a doua a campionatului și s-a impus conform așteptărilor cu 45-10, pe terenul echipei U Elbi Cluj. Nu a fost însă un meci extrem de spectaculos, fragmentări, multe greșeli de ambele părți, indisciplina, făcându-și simțite prezența din plin. Chiar dacă a deschis...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara
Dorința actualei administrații a Timișoarei, de a avea tramvaie noi, dar vopsite în galben și nu în violet a devenit realitate. Deocamdată doar la uzina Bozankaya din Turcia, acolo unde a început construcția următorului lot de 17 tramvaie noi, care vor circula pe șinele orașului. E confirmat, tramvaiele care vor ajunge în noul lot la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO
UMB a început să își aducă utilajele de forare a tunelurilor de pe șantierul celor zece kilometri lipsă din autostrada A1, dintre Margina și Holdea. Aceasta chiar dacă încă nu a fost emisă autorizația de construire, din diferite motive birocratice. O serie de imagini realizate de unul dintre user-ii forumului peundemerg.ro arată că grupul românesc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO
Joi, 25 aprilie, săptămânala şedinţă a Guvernului României va avea loc la Timişoara. Cu această ocazie se va da Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru noul stadion Dan Păltinișanu. Cu aceeaşi ocazie se va da o HG privind deschiderea punctului de frontieră cu Ungaria de la Beba Veche. De la Doha la Timişoara....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul României se mută saptămâna viitoare la Timişoara. Pe lângă HG pentru stadion, se va da undă verde deschiderii punctului de frontieră de la Beba Veche
Zece fanfare, cinci scene, sute de alămuri! Emoții, nostalgie, atmosfera Banatului de altădată și o muzică irezistibilă, ce face inimile să tresalte, la Festivalul Fanfarelor. Cea de-a 36-a ediție a festivalului se va desfășura în Duminica Floriilor, 28 aprilie 2024, de la ora 16:00, în cinci locații din Timișoara. Zece redutabile formații muzicale vor anima...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un festival unic şi de tradiţie ajunge la a 36-a ediţie! Haideţi să ascultaţi fanfarele
Vineri, Primăria Timișoara a anunțat că va penaliza societatea care se ocupă de extinderea Școlii Generale nr. 30. Suma este una semnificativă, de 2,7 milioane de lei, De asemenea, a mai anunțat că a reziliat contractul cu respectiva firmă, iar primarul Dominic Fritz spune că respectiva firmă ar fi refuzat să termine lucrările în timpul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara intră în conflict cu firma care extinde Generală 30. Se lansează acuzații de intervenții … electorale
Lanțul acuzațiilor și contraacuzațiilor pe tema stadionului continuă, după ce Alin Nica l-a acuzat, dimineața, pe Alfred Simonis că ar bloca deliberat procedura pentru proiectul noului stadion al Timișoarei. Cel acuzat reacționează și transmite că Nica nu se pricepe, că, de fapt, el ar fi trebuit să ceară hotărâre de guvern pentru demolare. ”Am luat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis îi dă replica lui Nica, pe tema stadionului: E rău intenționat și nu se pricepe
Top