Cum va arata primul pod construit in Timisoara in ultimii 50 de ani / VIDEO

În Timișoara va începe, în 2017, construcția primului pod în ultima jumătate de secol. Este vorba despre podul Jiul, proiectat de o firmă vieneză. Primarul Nicolae Robu a postat, sâmbătă, un filmuleț care arată că podul va avea câte două benzi pe sens, trotuare și piste de biciclete.

În mai 2015, Primăria Timişoara a iniţiat procedura de achiziţie pentru servicii de proiectare pentru construirea unui nou pod peste Bega, în continuarea străzii Jiul, între splaiurile Nicolae Titulescu şi Tudor Vladimirescu. Lucrarea a fost adjudecată de firma VCE Viena Consulting Engineers SRL, filiala din București a unei societăți austriece, pentru 90.000 de lei, fără TVA. Podul Jiul ar urma să aibă patru benzi, câte două pe sens, piste de biciclete și trotuare. E oricum mai puțin decât cinci milioane, cât spunea primarul Robu că ar putea costa. Podul ar urma să lege, peste Bega, strada Jiul, cu Splaiul Tudor Vladimirescu. „În 2017 se va lucra, din nou, la Timișoara, după 50 de ani, la un nou pod”, declara primarul Nicolae Robu, în decembrie 2016. Întreaga sumă ar urma să fie suportată de la bugetul local.

 

IATĂ CUM VA ARĂTA NOUL POD PESTE BEGA, PODUL JIUL, PRIMUL CARE SE VA CONSTRUI ÎN ORAȘUL NOSTRU, ÎNCEPÂND DIN TOAMNĂ, DUPĂ 50 DE ANI!

Remarcăm: 4 benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. Evident, vom avea și iluminat artistic!

Dacă vă place, vizualizați și dați Share și Like.
Dacă nu vă place, postați textul “Dislike! De poduri avem noi nevoie acum, n-avem altceva mai bun de făcut cu banii?!” :))

Posted by Nicolae Robu on Saturday, March 18, 2017

 

Primarul Nicolae Robu a postat, sâmbătă, pe Facebook, un filmuleț-simulare pentru Podul Jiul. „Se conturează ceva frumos, așa cum eu mi-am dorit. Sunt convins că proiectul va fi apreciat de timișoreni. Nu va trece mult până când voi prezenta o simulare și cu podul Ilsa și cu acea pasarelă mai specială care se va face acolo, pentru pietoni și biciclete, care va fi mai spectaculoasă. Podul va fi unul simplu, dar frumos, prin simplitatea lui și foarte bine integrat în peisajul general. În anul 2018 vom avea două poduri noi funcționale peste Bega. Îmi doresc să evolueze lucrurile cât mai rapid pentru ca în 2017 să putem deschide șantierele, dar finalizarea va fi în a doua jumătate a lui 2018”, a spus edilul. Conform acestuia, noul pod va avea patru benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. „Evident, vom avea și iluminat artistic”, a mai scris primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ddt a spus: (March 18th, 2017 at 14:31 )

90 000/4,5= 20 000 €. cu banii astia nu se pote proiecta un pod nou. va fi deci un pod care s-a mai construit altundeva si se vor face modificari la profilul local peste Bega, doar asta merge la banii astia. nu stica sa se mentioneze asta in articolul de mai sus.

 
parere a spus: (March 18th, 2017 at 16:19 )

Podul acesta se inscrie in lunga lista de proiecte inutile propuse/realizate de actualul primar. In momentul de fata atat Spl. Tudor Vladimirescu cat si N. Titulescu (partial) sunt cu sens unic in zona viitorului pod. In conditiile in care acesta va avea 4 benzi (ma intreb de ce nu 8?), nu mi-e clar cum va fi gestionata problema „descarcarilor”, mai ales pe malul sudic al Begai. Largirea splaiului T. Vladimirescu pentru a suporta minim 2 benzi (3 sau 4 benzi este imposibil) se poate face doar in urmatoarele conditii: desfiintarea pistei de biciclete+trotuar+arbori, distrugerea zonei de agrement din lungul Begai (lasata de izbeliste ce-i drept, dar care in PUG apare ca spatiu de recreere etc. si nu ca viitor sens giratoriu+poluare), desfiintarea locurilor de parcare ale rezidentilor (who cares anyway?) eventual darmarea cladirilor istorice din situl urban vechiul cartier iosefin pt a face loc drumurilor si semafoarelor lui Robu!
Nu mai vorbesc ca in momentul acesta sunt restrictii pt traficul de mare tonaj de pe aceste strazi tocmai pt. a proteja cladirile istorice din zona P-ta Maria-Sinaia. De asemenea, in apropiere este Universitatea de Medicina si spitalul CFR, unde avem trecere de pietoni!
In conditiile dirijarii traficului din zona pasajului Jiu pe acest pod, majoritatea soferilor vor face pe T. Vladimirescu stanga. Problema este că la intersectia cu 16 Decembrie se va sta la semafor mult si bine si cozile vor ajunge f. probabil pana la capatul podului.
Concluzia este una simpla..in momentul de fata Spl. T. Vladimirescu nu suporta un trafic cu mult mai mare decat este in prezent si ar fi indicat sa ramana cu sens unic, iar meltenii si cocalarii sa circule cu bicicleta peste Podul de Fier!

 
Ron a spus: (March 20th, 2017 at 12:02 )

Un pod costisitor și absolut inutil în cadrul urban al zonei vizate spre „reabilitare”. Motivele pentru care această construcție cu care Robu deja se laudă ca și cum ar fi gata poimâine se va dovedi un monstru din beton, proiectat în coastele vechiului cartier Iosefin sunt multiple, au fost deja enumerate și podul intră în categoria proiectelor cu care Robu ne-aobișnuit deja de când se află la Primărie. Adică, inutile, scumpe, făcute doar din goana după imagine a aceluiaș personaj isipid și obtuz, N. Robu. Tot așa a aruncat cu banii orașului pe „proiecte” precum vaporașele din termopan, lăsate prin depoul RATT, microbuzele „turistice” care nu pot fi înmatriculate, patinoarul din Parcul Copiilor, nefolosit de absolut nimeni, pasajul de la Universitate, a cărui pantă de coborâre este mai lungă decât pasajul însuși, și multe altele. Totul s-a făcut pentru ca N. Robu să poată tăia panglica și să se poată fotografia în văzul lumii. În plus, acest pod, dacă va fi construit vreodată, va distruge complet zona respectivă.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Pagubele de la patru școli din Timișoara depășesc, pe fiecare caz în parte, sumele oferite de guvern per total pentru repararea unităților de învățământ avariate de furtună. Primarul Nicolae Robu a publicat miercuri estimările făcute de subordonații săi pentru fiecare școală. El explică astfel de ce suma totală este de 10 ori mai mare decât cea care va fi cerută de la guvern.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria si guvernul s-au inteles doar la doua scoli. Pagubele de la Economic depasesc cu mult suma pentru toata Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top