Cum va arata primul pod construit in Timisoara in ultimii 50 de ani / VIDEO

În Timișoara va începe, în 2017, construcția primului pod în ultima jumătate de secol. Este vorba despre podul Jiul, proiectat de o firmă vieneză. Primarul Nicolae Robu a postat, sâmbătă, un filmuleț care arată că podul va avea câte două benzi pe sens, trotuare și piste de biciclete.

În mai 2015, Primăria Timişoara a iniţiat procedura de achiziţie pentru servicii de proiectare pentru construirea unui nou pod peste Bega, în continuarea străzii Jiul, între splaiurile Nicolae Titulescu şi Tudor Vladimirescu. Lucrarea a fost adjudecată de firma VCE Viena Consulting Engineers SRL, filiala din București a unei societăți austriece, pentru 90.000 de lei, fără TVA. Podul Jiul ar urma să aibă patru benzi, câte două pe sens, piste de biciclete și trotuare. E oricum mai puțin decât cinci milioane, cât spunea primarul Robu că ar putea costa. Podul ar urma să lege, peste Bega, strada Jiul, cu Splaiul Tudor Vladimirescu. „În 2017 se va lucra, din nou, la Timișoara, după 50 de ani, la un nou pod”, declara primarul Nicolae Robu, în decembrie 2016. Întreaga sumă ar urma să fie suportată de la bugetul local.

 

IATĂ CUM VA ARĂTA NOUL POD PESTE BEGA, PODUL JIUL, PRIMUL CARE SE VA CONSTRUI ÎN ORAȘUL NOSTRU, ÎNCEPÂND DIN TOAMNĂ, DUPĂ 50 DE ANI!

Remarcăm: 4 benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. Evident, vom avea și iluminat artistic!

Dacă vă place, vizualizați și dați Share și Like.
Dacă nu vă place, postați textul “Dislike! De poduri avem noi nevoie acum, n-avem altceva mai bun de făcut cu banii?!” :))

Posted by Nicolae Robu on Saturday, March 18, 2017

 

Primarul Nicolae Robu a postat, sâmbătă, pe Facebook, un filmuleț-simulare pentru Podul Jiul. „Se conturează ceva frumos, așa cum eu mi-am dorit. Sunt convins că proiectul va fi apreciat de timișoreni. Nu va trece mult până când voi prezenta o simulare și cu podul Ilsa și cu acea pasarelă mai specială care se va face acolo, pentru pietoni și biciclete, care va fi mai spectaculoasă. Podul va fi unul simplu, dar frumos, prin simplitatea lui și foarte bine integrat în peisajul general. În anul 2018 vom avea două poduri noi funcționale peste Bega. Îmi doresc să evolueze lucrurile cât mai rapid pentru ca în 2017 să putem deschide șantierele, dar finalizarea va fi în a doua jumătate a lui 2018”, a spus edilul. Conform acestuia, noul pod va avea patru benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. „Evident, vom avea și iluminat artistic”, a mai scris primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ddt a spus: (March 18th, 2017 at 14:31 )

90 000/4,5= 20 000 €. cu banii astia nu se pote proiecta un pod nou. va fi deci un pod care s-a mai construit altundeva si se vor face modificari la profilul local peste Bega, doar asta merge la banii astia. nu stica sa se mentioneze asta in articolul de mai sus.

parere a spus: (March 18th, 2017 at 16:19 )

Podul acesta se inscrie in lunga lista de proiecte inutile propuse/realizate de actualul primar. In momentul de fata atat Spl. Tudor Vladimirescu cat si N. Titulescu (partial) sunt cu sens unic in zona viitorului pod. In conditiile in care acesta va avea 4 benzi (ma intreb de ce nu 8?), nu mi-e clar cum va fi gestionata problema „descarcarilor”, mai ales pe malul sudic al Begai. Largirea splaiului T. Vladimirescu pentru a suporta minim 2 benzi (3 sau 4 benzi este imposibil) se poate face doar in urmatoarele conditii: desfiintarea pistei de biciclete+trotuar+arbori, distrugerea zonei de agrement din lungul Begai (lasata de izbeliste ce-i drept, dar care in PUG apare ca spatiu de recreere etc. si nu ca viitor sens giratoriu+poluare), desfiintarea locurilor de parcare ale rezidentilor (who cares anyway?) eventual darmarea cladirilor istorice din situl urban vechiul cartier iosefin pt a face loc drumurilor si semafoarelor lui Robu!
Nu mai vorbesc ca in momentul acesta sunt restrictii pt traficul de mare tonaj de pe aceste strazi tocmai pt. a proteja cladirile istorice din zona P-ta Maria-Sinaia. De asemenea, in apropiere este Universitatea de Medicina si spitalul CFR, unde avem trecere de pietoni!
In conditiile dirijarii traficului din zona pasajului Jiu pe acest pod, majoritatea soferilor vor face pe T. Vladimirescu stanga. Problema este că la intersectia cu 16 Decembrie se va sta la semafor mult si bine si cozile vor ajunge f. probabil pana la capatul podului.
Concluzia este una simpla..in momentul de fata Spl. T. Vladimirescu nu suporta un trafic cu mult mai mare decat este in prezent si ar fi indicat sa ramana cu sens unic, iar meltenii si cocalarii sa circule cu bicicleta peste Podul de Fier!

Ron a spus: (March 20th, 2017 at 12:02 )

Un pod costisitor și absolut inutil în cadrul urban al zonei vizate spre „reabilitare”. Motivele pentru care această construcție cu care Robu deja se laudă ca și cum ar fi gata poimâine se va dovedi un monstru din beton, proiectat în coastele vechiului cartier Iosefin sunt multiple, au fost deja enumerate și podul intră în categoria proiectelor cu care Robu ne-aobișnuit deja de când se află la Primărie. Adică, inutile, scumpe, făcute doar din goana după imagine a aceluiaș personaj isipid și obtuz, N. Robu. Tot așa a aruncat cu banii orașului pe „proiecte” precum vaporașele din termopan, lăsate prin depoul RATT, microbuzele „turistice” care nu pot fi înmatriculate, patinoarul din Parcul Copiilor, nefolosit de absolut nimeni, pasajul de la Universitate, a cărui pantă de coborâre este mai lungă decât pasajul însuși, și multe altele. Totul s-a făcut pentru ca N. Robu să poată tăia panglica și să se poată fotografia în văzul lumii. În plus, acest pod, dacă va fi construit vreodată, va distruge complet zona respectivă.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top