Usor cu radarul! Robu sustine ca aplicarea amenzilor tine de vointa Politiei

Mai stăm un pic cu amenzile care vor ajunge acasă la vitezomani și teribiliști! Există o dispută între poliție și primărie pe această temă, dar edilul șef Nicolae Robu spune că nu vrea să intre în polemici. Un lucru e cert: nu se știe de când și dacă vor fi sancționați cei surprinși de radare și camerele video care monitorizează traficul în Timișoara.

De marți, 14 martie, conform primarului Nicolae Robu, polițiștii de la Rutieră ar fi trebuit să-i sancționeze pe șoferii vitezomani și pe cei care trec pe roșu, dacă aceștia sunt surprinși de camerele video și de sistemele radar care fac parte din sistemul de management al traficului. Totuși, amenzile nu vor fi trimise încă acasă la cei prinși. Asta, pentru că la poliție nu ar fi ajuns încă toate actele de omologare, respectiv verificare metrologică pentru radare și camerele video. Robu nu vrea să spună dacă lucrurile stau într-adevăr așa. „Nu port polemici cu cei de la Poliție și nu dau replici la ce spun ei. Nu este problema mea cum vor ajunge amenzile la șoferi, spun doar că sistemul pune la dispoziție tot ce trebuie pentru a se aplica amenzi. Dacă Poliția vrea să dea amenzi le aplică. Dacă nu vrea, nu le aplică. Noi permitem accesul Poliției la toate informațiile (…) Zi de zi, se vede pe înregistrări, sunt o mulțime de indivizi care trec pe roșu”, afirmă edilul.

Conform primarului Timișoarei, toate sunt bune și frumoase în ceea ce privește sistemul de trafic management. „„De astăzi (n.r. marți) intră în funcțiune plenar, inclusiv cu componentele sale a creșterii securității în trafic. Înseamnă că începând de astăzi, radarele pe care le avem în sistem și camerele video vor da informații care vor fi și analizate. Până acum, informațiile au fost stocate și, din când în când, s-a mai făcut câte un acces la ce s-a stocat, când ne erau semnalate diverse evenimente, cum au fost acele cazuri de rotiri cu mașinile în intersecții și alte câteva situații. Începând de astăzi, sistemul este în funcțiune inclusiv cu această capabilitate a sa de a se da amenzi. Astăzi probabil se vor da doar avertismente (…) Firma austriacă Swarco, realizatoarea sistemului, spune că este cel mai modern sistem din Europa”, a mai spus Robu. Edilul respinge și afirmațiile potrivit cărora amenzile nu ar putea fi trimise șoferilor acasă. „Există legislație pentru așa ceva (…)Nu-mi închipui că dacă unul trece pe roșu și este filmat cu aparatură omologată, el nu poate fi amendat”, a conchis Robu.

Proiectul „Trafic management și supraveghere video” include semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video. Sistemul, executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Sunt șapte radare de viteză: pe Calea Aradului, pe strada Sever Bocu, pe Calea Dorobanților, pe Calea Șagului, la ieșirile din Timișoara, dar și în Piața Leonardo da Vinci, pe ambele sensuri la intrarea/ieșirea din pasajul Michelangelo. Sisteme de detecție a trecerii pe roșu sunt în intersecții precum Calea Șagului – Liviu Rebreanu, str. Brătianu – Revoluției – Hector, Piața Brătianu (Punctele Cardinale), str. Republicii – Jiul, str. Circumvalațiunii – Gh. Lazăr, str. Simion Bărnuțiu – Dorobanților – Gh. Adam, str. Mihai Viteazul – str. Vasile Pârvan, str. Cetății – Gh. Lazăr, Calea Aradului – str. Miresei, Calea Circumvalațiunii – str. Brediceanu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

birlic a spus: (March 15th, 2017 at 09:56 )

as vrea ca Primaria cu Politia de la circulatie sa ne informeze: cu cat a crescut fluidizarea circulatiei ;cu cat a scazut accidentele de circulatie ;care este parerea timisorenilor ;cu cat a crescut consumul de energie stradal..si altele ,de cand Timisoara a devenit excesiv de semaforizata si de “radiata ” cu aceste radare la initiativa Primarului si Cons. Local.pe banii contribuabililor.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Fotbalist, om de marketing, șofer partener Uber. Sunt doar câteva dintre titulaturile care ar putea apărea pe cartea de vizită a lui Seba, un tânăr de 30 de ani născut și crescut în Timișoara, un oraș care a respirat și respiră fotbal prin toți porii. La fel ca Seba, a cărui viața este centrată în jurul clubului pe care îl iubește: Poli Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul #OamenidinUber: Seba
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top