Amsterdam, o poveste colorata din nordul Europei / FOTO

Olandezii spun că nu mai există pe pământ un oraș ca Amsterdamul. Noi spunem că, pentru un pasionat de călătorii, capitala Olandei este unul dintre orașele cele mai frumoase pe care le poate vizita. Agenția de turism Ultramarin vă propune să descoperiți unul dintre cele mai fascinante locuri ale Europei, într-o excursie de opt zile, începând cu 25 mai.

Amsterdam este un oraș al contrastelor și al superlativelor, având mai multe canale decât Veneția și mai multe poduri decât Parisul. Este unul dintre cele mai frumoase orașe din Europa, cu peste 50 de muzee care expun orice, de la cei mai renumiți artiști ai lumii până la istoria cannabisului – toate acestea pentru a astâmpăra setea chiar și celui mai ardent iubitor de cultură. Printre acestea se află și Rijksmuseum, muzeu faimos în toată lumea, ce cuprinde o colecţie uriașă de tablouri din „Secolul de Aur” olandez. Atracția principală este faimosul tablou „Rondul de noapte”, al lui Rembrandt. Cele 7.000 de clădiri din secolele al XVI-lea, al XVII-lea și al XVIII-lea sunt un deliciu pentru pasionații de arhitectură, nu de puține ori Amsterdam fiind denumit „orașul de turtă dulce”, tocmai datorită unicității acestor clădiri. Cultura contemporană a orașului este vibrantă, iar oamenii sunt lipsiți de prejudecăți, relaxați si mereu cu zâmbetul pe buze. Unul dintre cele mai frumoase momente pentru orice turist care ajunge în Amsterdam este o plimbare prin Bloemenmarkt, singura piață de flori plutitoare din lume.

Amsterdamul a fost fondat în locul unde debitul râului Amstel întâlnea apele marine sărate ale golfului Zuiderzee. Cu puțin pământ pentru construcții, e greu de înțeles de ce un grup mic de coloniști a ales tocmai acest loc nepromițător. S-a dovedit însă a fi o decizie excelentă, deoarece locuitorii orașului Amsterdam au reușit foarte curând să controleze apele râului, dar și comerțul care se făcea pe el. Până în secolul al XVII-lea, Amsterdamul devenise oarecum cel mai bogat oraș din lume, în centrul unui întins imperiu colonial olandez. Făcea comerț cu mirodenii, rom și trestie de zahăr. Amsterdamul acestei perioade – „epoca de aur” – formează inima orașului de azi.

Capitala olandeză are peste 1.200 de poduri care străbat mai bine de 100 de canale cu o lungime totală de peste 100 km și sunt mai mult de jumătate de milion de biciclete pe străzile orașului. Nu este un oraș de întindere mare și, fără îndoială. poate fi străbătut cu piciorul. Centrul Amsterdamului poate părea, la început, un labirint de străduțe și canale fără nici un plan de ansamblu. Dar gândiți-vă la el ca la o pânză de păianjen uriașă și, odată ce veți înțelege structura orașului, va fi ușor să vă descurcați. Miezul orașului, din jurul pieței numite Dam, are formă de potcoavă și cuprinde o serie de străzi largi (principala este Damrak-Rokin) și alei înguste. Are și unele dintre cele mai vechi căi navigabile, cândva atât de importante pentru transportarea de bunuri din întreaga lume comercială olandeză. Zona aceasta este mărgintă de o centură de canale (grachten), cele principale având un volum foarte mare. Străduțele (straatjes) sunt răspândite în forme de raze din centru, străbătând canalele cu ajutorul a peste 1.000 de poduri care reprezintă o parte deosebită a orașului.

Și pentru că suntem în Olanda, Ultramarin vă propune o vizită la Giethoorn, „micul Eden olandez”, dar și prin frumoasele orășele Haarlem, Utrecht sau Hoorn. Detaliile acestei splendide excursii le puteți afla aici sau la numărul de telefon 0256-499.706.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO
Nicolae Robu îi cere lui Dănuț Groza să facă dovada că, înainte de finele lunii martie, în Sânnicolau Mare erau mai mult de 24 de membri PNL. Șeful PNL Timiș susține că nu există nici cotizații plătite și că lucrurile trebuie lămurite rapid. Robu spune și că, dacă nu se opunea el, Groza ar fi fost dat demult afară din partid.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Razboiul in PNL Timis, un nou episod. Robu: N-o sa anulam alegeri pentru ca asa vrea Danut Groza
Sunt prea multe treceri de pietoni în Timișoara, iar acestea încurcă traficul rutier. În consecință, primăria va continua să desființeze „zebre”. Următoarea pe listă se află pe strada Gheorghe Lazăr, iar cea din Mărăști rămâne desființată, pentru că sunt zeci de mii de mașini și doar sute de pietoni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul In Timisoara vor disparea mai multe „zebre”. Robu: Incurca circulatia, pietonii pot face 100 de pasi in plus
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top