Conflictul taximetristi – UBER sau cum unii n-au chef de munca, iar altii nu prea sunt lasati

Ora: aproximativ miezul nopții între joi și vineri. Stația de taximetre de la „Gogoașa înfuriată” din Complexul Studențesc. În stație sunt patru taximetre de la diverse firme, însă niciun șofer. La o masă, în picioare, cu șaormele în gură sau cu băuturi în față, cei patru taximetriști stau la povești. Se distrează bine, dacă te iei după onopatopeele scoase din cele patru gâtlejuri. Între două îmbucături cu „de toate”. Te scuzi că-i deranjezi dintr-o așa veselă chermeză și îi întrebi dacă este liberă o mașină. Cei patru se uită la tine de parcă le-ai cerut să demonstrezi Teoria relativității. Ba doi încep să râdă. „Uite și la fraierul ăsta, nu vede c-avem treabă?”, or fi zicând în gândul lor.

„Dar cam în câte minute s-ar putea să fie liberă o mașină?”, încerci marea cu degetul. Nici măcar nu mai răspund de data asta. Așa că aștept, preț de o țigară, poate vine o mașină. Nu vine. N-am încotro, dau telefon la o firmă de taximetre. Exact, dintr-o stație de taximetre plină cu mașini. O voce adormită, puțin plictisită, răspunde într-un final. În mod cert am trezit-o pe posesoarea vocii dintr-un dulce somn în timpul serviciului. Când află locația, mă întreabă iritată dacă nu sunt mașini în stație. Sunt, dar oamenii n-au chef să muncească. De la masa celor patru gălăgia acoperă pe cea a studenților care stau la coadă la „Șaorma 100%”. Aștept, iar timp de două-trei minute să primesc o veste bună la telefon. Nimic. În fine, apare un taximetru. „Evrika!”, e liber. Și, în spiritul adevărului, trebuie spus că mașina e curată, șoferul nu te bate la cap cu tot felul de întrebări și nici nu încearcă varianta mai lungă înspre casă.

Nu insistam cu această scurtă povestire dacă era singulară. S-a întâmplat însă în stația cu pricina de multe ori ca taximetriștii să te refuze. De fapt, excepțiile sunt atunci când au chef să muncească. Iar întâmplarea mi-a adus aminte și de „războiul” actual dintre taximetriști și UBER. Un război dus și pe Internet, dar și prin tot mai multe proteste ale taximetriștilor din țară. E drept, nu și în Timișoara. Un conflict care îmi amintește că în Timișoara sunt perioade din zi, 7-9 sau 16 -17, când nu găsești nicio mașnă la comandă. Că-i vinovată primăria care în cârdășie cu firmele de profil nu mai eliberează licențe nu mă interesează. Ideea e că în Timișoara e destul de greu să prinzi un taximetru liber. Și nu mai insist despre acele mașini îmbâcsite de tutun, că și unui fumător îi vine să vomite. Sau de acei șoferi care vara țin nepărat să-ți arate pedichiura din șlapi în care transpirația s-a transformat în jeg. Sau de taximetriști care te iau la interogatoriu, când ți-e lumea mai dragă, întrebându-te câte-n lume și-n stele. Să continui despre „melomanii” care nu pot asculta muzică, decât la maximum? Pe de altă parte, trebuie spus că există și mulți taximetriști extrem de politicoși, unii chiar cu studii universitare și cu mașini impecabile. Din păcate însă ne amintim mai mult de ceilalți.

Trec peste aceste lucruri și mă întorc la întrebarea: Dacă tot n-au chef taximetriștii să muncească, de ce nu-i lasă pe alții? Adică pe cei de la UBER. Mi-e greu să vorbesc despre aceștia din urmă, odată ce n-am circulat cu ei. Și nu vreau să le fac reclamă, dacă nu știu cum e. (Am înțeles de la unii amici că e OK, dar mă opresc aici.) Problema e că, ori de lene, ori din cauza unor șmenuri, ori din alte motive, Timișoara stă extrem de prost la capitolul taximetrie. Motiv pentru care ar trebui lăsați pe piață și cei care vor să muncească!

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Edi a spus: (April 28th, 2017 at 22:59 )

Articol realizat fără nici o documentare in prealabil NU Primaria a stabilit nr maxim de taximetrie la 1000 de locuitori….mai documentati va inainte de a scrie

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Specialiştii din domeniul apelor din zona Banatului şi au verificat, în zona de graniţă, instalaţiile hidrotehnice din Serbia. Având în vedere că numeroase ape au cursul de curgere pe teritoriul ambelor ţări, nefuncţionarea acestor instalaţii poate afecta atât teritoriul României, cât şi cel al Serbiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Sunt cinci zile de la furtuna care a măturat orașul și bezna încă e la ea acasă în Timișoara. Primarul Nicolae Robu a publicat o listă cu străzi pe care nu funcționează iluminatul stradal, dar de pe ea lipsesc artere importante, precum Calea Aradului, Calea Lipovei sau Calea Șagului. PMT a plătit, în ultimii ani, milioane de euro către Enel pentru un serviciu care are o mulțime de hibe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timisoara e inca bezna pe strazi. Robu a trimis Enel solicitare de urgenta
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top