Vaporasele vor putea circula cu maximum 12 km/h pe Bega. O sa avem si regulament de navigatie

Mai e de așteptat până ca vaporașele să poată circula pe Bega, dar, în sfârșit, primăria a reușit să întocmească un regulament de navigație și semnalizare pe canal. El trebuie aprobat atât de CL Timișoara, cât și de Ministerul Transporturilor.

Proiectul care va ajunge pe ordinea de zi a viitorului plen al CL va reglementa circulația ambarcațiunilor pe raza Portului Timișoara, de la Uzina de Apă la Podul Modoș. Navigația va fi supravegheată și dirijată de Oficiul de Căpitănie Timișoara, din cadrul Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin a Autorității Navale Române, aflată sub subordonarea Ministerului Transporturilor. Pe Bega vor putea circula ambarcațiuni de agrement și nave fluviale cu o lungime maximă de 65 de metri și o lăține de cel mult 8,2 metri. Va fi permisă și navigația vaselor cu propulsie, dar pescajul acestora nu trebuie să depășească 1,2 metri, pentru a nu provoca valuri. În caz de vânt sau furtună puternică este interzisă trecerea ambarcațiunilor pe sub poduri, navigația fiind interzisă în caz de ceață densă, care provoacă lipsă totală de vizibilitate.

Viteza maximă admisă pe canal va fi de 12 km/h, pentru navele de pasageri, respectiv 10 km/h pentru remorchere și împingătoare. Pe sub poduri, viteza maximă admisă este de 5 km/h. Șalupele și ambarcațiunile cu motor vor putea circula cu viteze mai mari, dar numai dacă nu produc valuri care care să producă degradări malurilor și digurilor și numai pe un anumit sector, înspre aval. Sectoarele cu restricții de viteză vor fi marcate pe malul stâng cu un semnal corespunzător care va fi luminat pe timpul nopții cu o lumină albă. Regulamentul are și prevederi legate de protecția mediului, fiind interzise aruncarea sau deversarea în calea navigabilă a uleiurilor uzate, a apei menajere, a mărfurilor, a gunoaielor menajere si altor reziduuri. În caz de deversare accidentală, căpitanul sau cârmaciul navei trebuie să anunțe imediat căpitania. Conform regulamentului, va fi interzis și pescuitul, pe porțiunea dintre Uzina de Apă și Podul Modoș.

Primăria Timișoara are 7 vaporașe, pe care a plătit aproximativ două milioane de euro. Momentan, ele nu pot face decât plimbări de agrement, deoarece, pentru a putea fi integrate în sistemul de transport în comun, trebuie să fie înființată și Administrația Căii Navigabile. „Având în vedere că nu este înființată administrația de cale navigabilă, se impune transmiterea unei solicitări de înființare a unei regii autonome în subordinea Ministerului Transporturilor ca administrație de cale navigabilă a Canalului Bega, pe sectorul Timișoara – frontiera cu Serbia, având în vedere că planul de semnalizare, care este parte integrantă din regulamentul de navigație, este supus avizării și aprobării ulterioare de către autoritate”, se arată într-un proiect de hotărâre care va ajunge pe mesele consilierilor locali.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Digilistul a spus: (April 17th, 2017 at 12:15 )

Probabil spre disperarea “specialistilor timisoreni in navigatie” pe BEGA vor putea naviga vapoare SI DE 65 METRI LUNGIME !!!

INO a spus: (April 17th, 2017 at 13:11 )

BOY’S!SĂ FIE CLAR ȘI ÎN ADEVĂR CĂCI VAPORAȘELE VOR CIRCULA PE BEGA!AICI ESTE BANAT NU OLT!VA FI CEVA FRUMOS ȘI APRECIAT DE TOATĂ LUMEA!!ȘI DE CE NU DUPĂ O CURĂȚIRE PERFECTĂ A CANALULUI BEGA VAPORAȘELE SĂ AJUNGĂ CÂT MAI DEPARTE CHIAR DINCOLO DE SÎNMIHAIUL ROMÂN !BRAVO BĂNĂȚENILOR ĂSTA ESTE UN LUCRU FRUMOS ȘI ÎMBOGĂȚEȘTE ASPECTUL ORAȘULUI ȘI IMAGINI SALE TURISTICE DE NECONTESTAT!YES!

INO THE PERFECT SPIRIT OF TRUTH AND LIFE!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

Nicolae Robu isi aroga meritul performantei lui Poli. A monitorizat si a salvat!

oli Timișoara a reușit o rară perfomanță, salvându-se de la retrogradare, deși a început campionatul cu o penalizare de 14 puncte. Meritul pentru această reușită nu-i revine nici antrenorului Ionuț Popa, nici jucătorilor, nici președintelui Sorin Drăgoi și nici măcar lui Radu Birlică, omul de pe marketing, dar care se ocupă de transferuri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu isi aroga meritul performantei lui Poli. A monitorizat si a salvat!
MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Singurii care au votat alături de majoritatea PSD-ALDE la moțiunea de cenzură au fost deputații minorităților naționale. Conform liderului de grup Varujan Pambuccian, fiecare dintre aceștia a decis să voteze conform „propriei conștiințe”. Din grup fac parte și doi deputați de Timiș, dar și un timișean ales într-un alt județ
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doi deputati de Timis, altii decat Suciu si Cucsa, ar fi putut vota pentru caderea Guvernului Grindeanu
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top