50.000 de soferi au trecut pe rosu in 2 saptamani la Timisoara. Robu cere ajutor de la Ministerul de Interne

Mulți dintre șoferii care circulă prin Timișoara sunt total inconștienți și pun în pericol nu doar viețile lor, ci și ale unor nevinovați. Primarul Nicolae Robu susține că are și dovada: în doar două săptămâni, sistemul de management al traficului a înregistrat peste 50.000 de treceri pe roșu! El cere ajutorul ministrului de Interne.

E plin de inconștienți pe șoselele din Timișoara. Primarul Nicolae Robu spune că sistemul de management al traficului demonstrează asta în fiecare zi. El a dat și un exemplu. „Sistemul ne arată că în perioada 9 martie – 21 martie, deci în mai puțin de 2 săptămâni, pe cele 37 de sisteme de detecție a trecerii pe culoarea roșie a semafoarelor, au fost înregistrate, incredibil, 50.187 de treceri pe roșu! În mai puțin de 2 săptămâni. Vă dați seama? Vă dați seama ce riscuri sunt în trafic în orașul nostru? Acești indivizi iresponsabili nu au nicio treabă, pentru că nimeni nu-i amendează. Noi am dorit să transmitem Poliției înregistrările cu aceste treceri pe roșu. Și poliția să facă ce vrea. Am făcut o adresă către Ministerul de Interne, prin care am comunicat inclusiv această cifră. Mă aștept ca doamna ministru să dea dispoziție să se amendeze. La noi viața e ținută în chingi ce niște prevederi făcute de niște oameni care stau în birouri și care nu înțeleg viața reală”, a declarat, marți, edilul.

Proiectul „Trafic management și supraveghere video” înseamnă semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, camere de supraveghere în 134 de intersecții, 230 de camere video în trafic, 7 radare de viteză, 13 radare de informare, 13 panouri cu afișare numerică, 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, 17 panouri de afișare a mesajelor variabile, dar și un centru de comandă pentru trafic și supraveghere video. Întreg sistemul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană. E atât de performant, susține Robu, încât a fost dat exemplu în… Coreea de Sud! „Sistemul nostru e ultimul si realizat cu cele mai bune elemente. Un client potențial al Swarco (firma care a realizat sistemul – n.r.) din Coreea de Sud, țară unde tehnologiile moderne sunt la ele acasă, a fost adus să i se arate sistemul din Timișoara. Noi în loc să folosim tot ce poate acest sistem ignorăm”, a concluzionat primarul Timișoarei.

Conform lui Robu, până acum, Poliția Rutieră nu a dat nici măcar o singură amenda pe baza datelor obținute de sistemele de supraveghere din trafic. „Nu s-au dat amenzi deloc până acum. Noi le transmitem CD-urile cu toate înregistrările și sper ca poliția să aplice amenzi. Considerăm că se pot aplica amenzi, iar reținerea aceasta este nejustificată”, a mai spus primarul. El i-a trimis și o scrisoare ministrului de Interne, Carmen Dan, în care precizează că lipsa de reacție a Poliției ar putea duce la… pierderea de fonduri europene. Pe de altă parte, Robu vorbește și despre lipsa de personal, ceea ce înseamnă că solicitările venite de la IPJ nu pot fi rezolvate foarte repede. „În cazul în care instituția noastră nu atinge indicatorii propuși și aprobați prin proiect este în pericol de a pierde finanțarea. Până la data prezentei, organele de poliție au solicitat numeroase date din trafic (imagini video) pentru a clarifica anumite incidente rutiere, furturi, etc (…) Deși s-a solicitat, până la data întocmirii prezentei, Inspectoratul de Poliție Timiș nu a pus la dispoziție personal, Primăria Municipiului Timișoara fiind în imposibilitatea punerii la dispoziție a acestor date, datorită numărului mare de solicitări din partea IPJ și datorită faptului că instituția noastră nu are personal suficient. Drept pentru care vă solicităm să desemnați de urgență persoane pentru Centrul de Comandă și Control. Primăria Timișoara își rezervă dreptul de a nu fi trasă la răspundere în caz de producerea de incidente rutiere”, se arată în adresa trimisă MAI.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

ianis a spus: (May 9th, 2017 at 19:18 )

Oare de ce a aparu acest articol?Ca sa nu-l mai injure soferii pentru Popa Sapca,Girocului,Jiul,lipsa parcarilor?Doreste Primarul sa arate pisica soferilor?…Ori, incearca sa justifice Primarul investitia inutil facuta?Treaba este cam perversa,tipica pentru robu.

Polistu violet a spus: (May 10th, 2017 at 05:55 )

Acest cretin a blocat tot orasul cu semafoarele lui si tot el vrea amenzi. Sper sa nu-l mai prinda un mandat, ar fi un dezastru pt oras.

Muntean a spus: (May 10th, 2017 at 07:00 )

Pentru cel ce semnează ,,polițistul violet “ești un mare B..!

birlic a spus: (May 10th, 2017 at 08:29 )

de ce nu spui si la care Socac unde tu ai pus semafoare si la poteci sa intamplat acest lucru ,e vorba de intersectii mari cu trafic intens ,nu cred ca majoritatea soferilor sunt constienti de consecinte ,nu ca le frica de amenzile tale ,vrei cumva sa comanzi tu si politia nationala ,nu-ti ajunge cea comunitara .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO
Nicolae Robu îi cere lui Dănuț Groza să facă dovada că, înainte de finele lunii martie, în Sânnicolau Mare erau mai mult de 24 de membri PNL. Șeful PNL Timiș susține că nu există nici cotizații plătite și că lucrurile trebuie lămurite rapid. Robu spune și că, dacă nu se opunea el, Groza ar fi fost dat demult afară din partid.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Razboiul in PNL Timis, un nou episod. Robu: N-o sa anulam alegeri pentru ca asa vrea Danut Groza
Sunt prea multe treceri de pietoni în Timișoara, iar acestea încurcă traficul rutier. În consecință, primăria va continua să desființeze „zebre”. Următoarea pe listă se află pe strada Gheorghe Lazăr, iar cea din Mărăști rămâne desființată, pentru că sunt zeci de mii de mașini și doar sute de pietoni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul In Timisoara vor disparea mai multe „zebre”. Robu: Incurca circulatia, pietonii pot face 100 de pasi in plus
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top