Adio, autostrada spre Belgrad! Sarbii renunta la proiect

S-a tot discutat, s-a aprobat apoi un studiu de fezabilitate de peste 9 milioane de euro, dar, până la urmă, nu se mai face. Este vorba despre autostrada care ar fi trebuit să lege Timișoara de Pancevo și apoi de Belgrad. Partea sârbă nu consideră prioritară în acest moment o astfel de investiție.

Guvernul României a aprobat, la începutul lunii martie, un memorandum pe tema negocierii și semnării unui protocol între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Acesta viza studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă Timișoara – Pancevo. Premierul Sorin Grindeanu spunea că, dacă toate lucrurile merg cum trebuie, construcția ar putea începe anul viitor. „Printr-o hotărâre de guvern, am deblocat proiectul Autostrăzii Timișoara – Pancevo. S-au aprobat indicatorii prin hotărâre, astfel încât studiul de fezabilitate să intre la finanțare pe actualul exercițiu bugetar. Pe viitorul exercițiu bugetar vrem să putem intra la execuție la finanțarea acelui tronson”, declara Grindeanu. Din păcate, acest lucru nu se va întâmpla. „Partenerii sârbi, pentru că trebuie să fie de acord și Serbia, și România, consideră că nu este strategic acel proiect și au renuntat la susținerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunțat”, a spus, acum, premierul, citat de digi24.ro.

Practic, Timișoara ar fi urmat să fie legată de Pancevo printr-o șosea de mare viteză cu o lungime de aproximativ 140 kilometri, cu două benzi pe sens. Între Belgrad și Pancevo există deja o șosea de mare viteză cu patru benzi. În noiembrie 2016, la Timișoara, fostul prim-ministru Dacian Cioloș și premierul sârb Aleksandar Vucic au avut o discuție care a inclus și această autostradă.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

++ a spus: (May 22nd, 2017 at 09:58 )

sirbii n-au bani de autostrazi, sa fim seriosi. ce mai e Tito cu sirba lui sa scoata bani din occident? asta s-a cam terminat definitiv si nici din provincii nu mai pot scoate bani ca sint independente intre timp. sau saturat sa tot fie mulse se Belgrad. si totusi autostrada ar fi benefica in viitor, asa cum e cea cu Ungaria.

Alex a spus: (May 22nd, 2017 at 10:07 )

NU mai era necesara dpdv EU fiindca e deja operational coridorul west – Tesaloniki via Serbia (vezi coborirea de la Szeged spre Beograd). Doar un foereign trade de cateva miliarde bune (ceea nu-I si nu va fi cazul nefiind economii complementare) ar mai fi justificat o asemenea investitie. Acum vreo 10 ani puteam trage pe la noi (theoretic) coridorul …

radu a spus: (May 23rd, 2017 at 22:40 )

++vorbeşte tâmpenii mai mari decât el.Sârbii au 2 autostrăzi spre occident:Belgrad-Szeged-Budapesta-Viena şi Belgrad-Zagreb-Ljubljana-Trieste.Aşa că nu se-ncurcă ei cu babilonia românească!

Halasz Milionaru a spus: (May 24th, 2017 at 07:40 )

Radu….lasa ca nu ci sarbii nu sunt un model. N-au nici ei autostrazi nici bani de ele. Iar Timisoara Viena avem. Deci am putea sa zicem ca nici noi nu ne incurcam cu babilonia sarbeasca

anteconbega a spus: (May 24th, 2017 at 09:32 )

De fapt, sârbii au vrut, guvernul lui peşte dela Bucureşti nu a putut! Halasz ember, au sârbii autostrăzi cam cât au românii.
1. Horgoš (Ungaria) – Novi Sad – Belgrad – Niš – Preševo (graniţa cu Macedonia). Are o lungime totală de 584 km, dintre care sunt construiţi 505 km de autostradă. 2. Belgrad – Ljig – Preljina. Are o lungime de 132 km. 3. Batrovci (graniţa cu Croatia) – Belgrad – Pančevo – Vršac – Vatin (graniţa cu România). Are o lungime totală de 213 km, dintre care sunt construiţi 112 km de autostradă (16 km cu Autostrada 1). 4. Kotroman (graniţa cu Bosnia şi Herzegovina) – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate (intersecţie cu Autostrada 1). Are o lungime totala de 225 km. 5. Niš (intersecţie cu Autostrada 1) – Pirot – Dimitrovgrad – Gradina (graniţa cu Bulgaria). Are o lungime totală de 109 km, din care sunt construiţi 19 km de autostradă. 6. Užice (intersecţie cu Autostrada 4) – Gostun (graniţa cu Muntenegru) (autostrada va avea o rută complet diferită: Požega (intersecţie cu Autostrada 4) – Ivanjica – Boljare (graniţa cu Muntenegru). Are o lungime totala de 109 km.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Primul consilier local USR din afara Bucurestiului este la Lugoj

Jurnalistul Liviu Brîndușoni a devenit consilier local USR, după constituirea filialei locale a acestui partid. Acest lucru este o premieră, Brândușoni fiind primul ales local USR din afara Capitalei. El a candidat la Lugoj ca independent, astfel că trecerea la USR nu se află sub incidența legii care interzice traseismul la aleșii locali.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primul consilier local USR din afara Bucurestiului este la Lugoj
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Poli a inceput seria amicalelor cu doua victorii

Început bun în testele de pregătire ale iernii. Prim-divizionara Poli Timişoara a învins sâmbătă ACS Ghiroda din liga a III-a cu 1-0, prin golul talentatului Lucian Oprea. Duminică, Poli a trecut mult mai clar, cu 4-0 la Sebiș, de echipa locală Naţional, în al doilea test din această iarnă. Au punctat Bîrnoi, Drăghici, Zaluschi și Popovici.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Poli a inceput seria amicalelor cu doua victorii
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Declaratia 600, amanata pentru luna martie

Celebrul formular 600 introdus de Finanţe din acest an va fi cel mai probabil modificat. Peste 200.000 de persoane erau vizate de noul document, unul extrem de neclar, care obliga oamenii să anunţe ANAF asupra veniturilor pe anul precedent pentru stabilirea anticipată de plăţi la contribuţiile sociale şi de sănătate pentru anul 2018.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Declaratia 600, amanata pentru luna martie

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Scandalul continuă la Spitalul Județean Timișoara. În centru se află medicul Mihai Ionac, șeful Clinicii de Chirurgie Vasculară, acuzat de asistente și infirmiere că le vorbește urât. Ionac spune că totul este o înscenare din partea conducerii spitalului, cu care se judecă de altfel pentru că i-a fost redus salariul cu 10%.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Scandal pe muchie de bisturiu la Spitalul Judetean Timisoara. Inca un episod din razboiul Ionac vs. Craina
Ședință extraordinară de numai câteva minute la CJ Timiș. S-au împărțit, în doi timpi și trei mișcări, cele 55,6 milioane de lei, provenind din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale. A existat o singură obiecțiune, a unui consilier UNPR care n-a fost de acord cu banii primiți de o primărie liberală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timis a impartit 55 de milioane de lei catre primarii. Consilier UNPR: Sa lasam politicul si sa facem administratie!
Celebrul formular 600 introdus de Finanţe din acest an va fi cel mai probabil modificat. Peste 200.000 de persoane erau vizate de noul document, unul extrem de neclar, care obliga oamenii să anunţe ANAF asupra veniturilor pe anul precedent pentru stabilirea anticipată de plăţi la contribuţiile sociale şi de sănătate pentru anul 2018.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Declaratia 600, amanata pentru luna martie
Piețe SA așteaptă de trei luni rezultatul unei expertize care să stabilească exact ce trebuie făcut pe șantierul deschis în Badea Cârțan. Lucrările au fost oprite după ce s-au prăbușit două grinzi, vestea proastă fiind că ele ar putea fi relicitate, asta după ce va fi modificat în prealabil proiectul. Între timp, comercianții îngheață în Piața Traian.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Blocaj total in Piata Badea Cartan. Ar putea fi organizata o noua licitatie de lucrari / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top