Adio, autostrada spre Belgrad! Sarbii renunta la proiect

S-a tot discutat, s-a aprobat apoi un studiu de fezabilitate de peste 9 milioane de euro, dar, până la urmă, nu se mai face. Este vorba despre autostrada care ar fi trebuit să lege Timișoara de Pancevo și apoi de Belgrad. Partea sârbă nu consideră prioritară în acest moment o astfel de investiție.

Guvernul României a aprobat, la începutul lunii martie, un memorandum pe tema negocierii și semnării unui protocol între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Acesta viza studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă Timișoara – Pancevo. Premierul Sorin Grindeanu spunea că, dacă toate lucrurile merg cum trebuie, construcția ar putea începe anul viitor. „Printr-o hotărâre de guvern, am deblocat proiectul Autostrăzii Timișoara – Pancevo. S-au aprobat indicatorii prin hotărâre, astfel încât studiul de fezabilitate să intre la finanțare pe actualul exercițiu bugetar. Pe viitorul exercițiu bugetar vrem să putem intra la execuție la finanțarea acelui tronson”, declara Grindeanu. Din păcate, acest lucru nu se va întâmpla. „Partenerii sârbi, pentru că trebuie să fie de acord și Serbia, și România, consideră că nu este strategic acel proiect și au renuntat la susținerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunțat”, a spus, acum, premierul, citat de digi24.ro.

Practic, Timișoara ar fi urmat să fie legată de Pancevo printr-o șosea de mare viteză cu o lungime de aproximativ 140 kilometri, cu două benzi pe sens. Între Belgrad și Pancevo există deja o șosea de mare viteză cu patru benzi. În noiembrie 2016, la Timișoara, fostul prim-ministru Dacian Cioloș și premierul sârb Aleksandar Vucic au avut o discuție care a inclus și această autostradă.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

++ a spus: (May 22nd, 2017 at 09:58 )

sirbii n-au bani de autostrazi, sa fim seriosi. ce mai e Tito cu sirba lui sa scoata bani din occident? asta s-a cam terminat definitiv si nici din provincii nu mai pot scoate bani ca sint independente intre timp. sau saturat sa tot fie mulse se Belgrad. si totusi autostrada ar fi benefica in viitor, asa cum e cea cu Ungaria.

 
Alex a spus: (May 22nd, 2017 at 10:07 )

NU mai era necesara dpdv EU fiindca e deja operational coridorul west – Tesaloniki via Serbia (vezi coborirea de la Szeged spre Beograd). Doar un foereign trade de cateva miliarde bune (ceea nu-I si nu va fi cazul nefiind economii complementare) ar mai fi justificat o asemenea investitie. Acum vreo 10 ani puteam trage pe la noi (theoretic) coridorul …

 
radu a spus: (May 23rd, 2017 at 22:40 )

++vorbeşte tâmpenii mai mari decât el.Sârbii au 2 autostrăzi spre occident:Belgrad-Szeged-Budapesta-Viena şi Belgrad-Zagreb-Ljubljana-Trieste.Aşa că nu se-ncurcă ei cu babilonia românească!

 
Halasz Milionaru a spus: (May 24th, 2017 at 07:40 )

Radu….lasa ca nu ci sarbii nu sunt un model. N-au nici ei autostrazi nici bani de ele. Iar Timisoara Viena avem. Deci am putea sa zicem ca nici noi nu ne incurcam cu babilonia sarbeasca

 
anteconbega a spus: (May 24th, 2017 at 09:32 )

De fapt, sârbii au vrut, guvernul lui peşte dela Bucureşti nu a putut! Halasz ember, au sârbii autostrăzi cam cât au românii.
1. Horgoš (Ungaria) – Novi Sad – Belgrad – Niš – Preševo (graniţa cu Macedonia). Are o lungime totală de 584 km, dintre care sunt construiţi 505 km de autostradă. 2. Belgrad – Ljig – Preljina. Are o lungime de 132 km. 3. Batrovci (graniţa cu Croatia) – Belgrad – Pančevo – Vršac – Vatin (graniţa cu România). Are o lungime totală de 213 km, dintre care sunt construiţi 112 km de autostradă (16 km cu Autostrada 1). 4. Kotroman (graniţa cu Bosnia şi Herzegovina) – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate (intersecţie cu Autostrada 1). Are o lungime totala de 225 km. 5. Niš (intersecţie cu Autostrada 1) – Pirot – Dimitrovgrad – Gradina (graniţa cu Bulgaria). Are o lungime totală de 109 km, din care sunt construiţi 19 km de autostradă. 6. Užice (intersecţie cu Autostrada 4) – Gostun (graniţa cu Muntenegru) (autostrada va avea o rută complet diferită: Požega (intersecţie cu Autostrada 4) – Ivanjica – Boljare (graniţa cu Muntenegru). Are o lungime totala de 109 km.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Politia Locala Timisoara, tot mai aproape sa ramana fara sefi. Puterea anunta o lege binevenita

Coaliția de guvernare va modifica legea astfel încât persoanele care ies la pensie să nu mai poată fi angajate la stat. Anunțul a fost făcut de șeful Senatului, Călin Popescu Tăriceanu. În momentul în care legea va intra în vigoare, cei doi șefi ai Poliției Locale Timișoara vor fi nevoiți să demisioneze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Politia Locala Timisoara, tot mai aproape sa ramana fara sefi. Puterea anunta o lege binevenita

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Până să dea 20 de milioane de euro în patru ani către Colterm, pentru întreținerea clădirilor sale, Primăria Timișoara va plăti, în următoarele 12 luni, aproape 300.000 de euro către alte două firme. Acestea, abonate la lucrări din bani publici, au câștigat, anul trecut, o licitație de reabilitare și întreținere, cu un contract valabil pe 24 de luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria da aproape 300.000 de euro in urmatorul an pentru reparatii de urgenta la diverse cladiri
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top