De ce nu va avea Timisoara centura pe patru benzi: valorile de trafic arata ca se poate si pe doua

Centura Sud a Timișoarei va avea câte o bandă pe sens, pentru că nu s-a pus niciodată problema de mai mult. La fel este și Centura Nord, pentru că, din punct de vedere al traficului existent, nu se justifică o șosea mai lată. Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, îl invită pe primarul Nicolae Robu la discuții depre problemele județului.

Dragoș Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat, vineri, că nu a fost vorba niciodată de realizarea unei centuri pe patru benzi, câte două pe sens, la Timișoara. „Nu am auzit niciodată să fi fost o discuție ca această centură să fie la patru benzi. Niciodată nu s-a vorbit de patru benzi la centură, cu atât mai mult cu cât nu necesită trecerea la drum expres, la autostradă. Sunt două benzi, una de-o parte și una de alta, și un acostament de aproape o bandă. Proiectul prevede lărgirea sau trecerea la drum expres, dacă este cazul. Terenul este cumpărat la regimul de drum expres (patru benzi), autostradă, investiția vrem să o realizăm cât mai repede și să o putem da în folosință (…) Decât să facem în regim de autostradă, să ne apucăm în doi-trei ani, avem posibilitatea să dăm drumul cât mai repede acestor proiecte”, a spus Titea.

Centura Timișoara Sud va avea o lungime de 25 de kilometri, iar pe data de 8 iunie este termenul final pentru depunerea ofertelor. Este în derulare licitația pentru studiul de fezabilitate și execuția propriu-zisă.

Conform secretarului de stat, studiul de impact pentru centura de Sud a Timișoarei a fost făcut recent și a luat în calcul valorile actuale ale traficului. Șeful CJ Timiș, Călin Dobra, susține că studiul de trafic arată că pe centura existentă trec 3.700 de mașini pe zi, iar pentru patru benzi ar fi trebuit să treacă 8.000, și dă vina pentru tevatura iscată în jurul acestui subiect pe deputatul USR Cătălin Drulă! „Acum, când se rezolvă acest poiect, criticăm? Centura de Nord Est este același model. Ați observat vreun blocaj de trafic pe acea centură? Are cineva tehnic exemplificat că viitoarea centură de Sud va bloca traficul? Nu s-a pus niciodată în discuție ca centura de Sud să fie la patru benzi. S-a trezit deputatul Drulă că nu e în regulă cu acest proiect, și a fost preluată acea declarație haotică și de Nicolae Robu. Vrem să le facem și să le implementăm (…) Îi transmit acum domnului Robu, cred că este normal să stăm la masă să discutăm și să rezolvăm problemele Timișului, avem toată deschiderea”, a mai spus Dobra.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (May 19th, 2017 at 16:11 )

Dobra nu prea e in stare sa gandeasca. E ca Robu, pe 2 biti. Dupa mintea lui ingusta doar cativa folosesc centura. Nu ia in calcul ca daca centura ar fi inchisa, mii de masini nu vor mai traversa orasul si vor merge pe centura. Acum, de exemplu, daca vii de la Arad si mergi spre Sagului traversezi orasul pentru ca nu are rost sa folosesti bucata de centura pana la Ghiroda. Dar altfel ar sta treaba daca centura ar fi inchisa.

Halasz Milionaru a spus: (May 19th, 2017 at 18:27 )

Blue, ce dume de programator de Conti ai :)))

Sorin Aradean a spus: (May 19th, 2017 at 18:33 )

De acord ca cifrele actuale de trafic nu duc catre un drum expres 2×2 (DX). Dar lucrarile de arta (pasajele supraterane) aflate de-a lungul acestei centuri vor trebui facute la 4 benzi, ptr eventuala extindere ulterioara a drumului la statut de DX.
De altfel, asa cum spune si secr. de stat dl. Titeu, acostamentul e apropiat ca latime de o banda normala de circulatie, asa incit pasajele gindite la 4 benzi nici nu trebuie sa aiba o latime cu mult mai mare decit nucleul drumului cu 2 benzi si 2 acostamente. Mergeti inainte si faceti Centura Sud. Succes !

Daria41 a spus: (May 19th, 2017 at 19:14 )

Bata-va mama lui Dumenzeu…ca 2 ca 4 benzi ,numai faceti-l odata ca lumea innebuneste in oras de atitea camioane ce tranziteaza. Ce fras nu faceti o poteca sau o carare. Internati-va la Jebel/Gataia si lasati oamenii competenti sa conduca orasul asta. De unde naiba sa mai luam un Mercy sau Eugeniu de Savoya sa ne conduca…

Gelu a spus: (May 20th, 2017 at 09:08 )

Care centura existenta?
Dobra esti un profesor de sport cu minte putina, asta o sa ramai toata viata. Tu masori traficul intre drumul spre Arad si autostrada spre Arad si tragi concluzia despre cum ar fi traficul peste 10 ani pe centura completa a Timisoarei. Cand ai minte putina si lipsa de viziune, poti trage concluzii de iti sta mintea in loc.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Ioan Muresan: AJF Timis trebuie sa faca parte din activul obstesc, presedintele sa nu fie remunerat

Cu doar câteva zile înainte de alegerile pentru stabilirea viitorului preşedinte alş Asociaţiei Judeţene de Fotbal Timiş, Ioan Mureşan, unul dintre cei patru candidaţi, a făcut public programul prin care speră să-i convingă pe oamenii de fotbal din judeţ să-l aleagă. Fostul arbitru a candidat şi în urmă cu patru ani pentru funcţia supremă în fotbalul judeţean.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ioan Muresan: AJF Timis trebuie sa faca parte din activul obstesc, presedintele sa nu fie remunerat
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Salvamari pe Bega! Politistii locali fac cursuri ca sa poata patrula cu salupa

Pentru că șalupa e trasă pe dreapta până la primăvară, polițiștii locali de la Biroul de Patrulare Navală își ocupă timpul în mod constructiv. Fac cursuri de salvare de la înec, respectiv prim-ajutor, astfel încât, la vară, să știe ce să facă în situații extreme.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Salvamari pe Bega! Politistii locali fac cursuri ca sa poata patrula cu salupa

Economic vezi arhiva Economic

De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara culturală are datoria de a-l respecta și de a-l „folosi” pe Ioan Holender. Asta spune primarul Nicolae Robu, care regretă decizia fostului director al Operei de Stat din Viena de a renunța funcția de președinte onorific al Asociaţia Timişoara Capitală Europeană a Culturii. Edilul nu a putut spune însă de ce Holender n-a prea fost „folosit” până acum de instituțiile locale de cultură.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu regreta decizia lui Holender si nu stie de ce Timisoara culturala l-a ignorat pana acum pe acesta
Cu doar câteva zile înainte de alegerile pentru stabilirea viitorului preşedinte alş Asociaţiei Judeţene de Fotbal Timiş, Ioan Mureşan, unul dintre cei patru candidaţi, a făcut public programul prin care speră să-i convingă pe oamenii de fotbal din judeţ să-l aleagă. Fostul arbitru a candidat şi în urmă cu patru ani pentru funcţia supremă în fotbalul judeţean.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ioan Muresan: AJF Timis trebuie sa faca parte din activul obstesc, presedintele sa nu fie remunerat
Construcțiile modulare cumpărate de primărie pentru Școala Generală 30 din cartierul Soarelui au ajuns la Timișoara. Sunt primele „containere” în care vor fi amenajate săli de clasă, pentru a mai rezolva din problema lipsei de spațiu. În bugetul pe 2018 sunt prevăzuți bani pentru o achiziție similară și în acest an.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Containerele-sali de clasa au ajuns la Generala 30
„Atacantul argentinian Esteban Ciaccheri (născut pe 20 mai 1991, testat de echipa noastră) și fundașul Iulian Carabela (născut la 11 aprilie 1996, ultima dată la Juventus București) au semnat cu Poli Timișoara angajamente până-n vară, cu opțiune pentru încă un sezon”, este ultimul anunţ făcut de prim-divizionara de fotbal din capitala Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ultimele intariri la Poli, echipa fara punct in 2018
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top