Timisoara cu nadragii in vine: cureaua de sud ne e tot mai ingusta

Timișoara nu este buricul pământului să pretindă toată ziua un spital regional, zicea un medic PNL cu ceva timp în urmă. A trecut vremea și peste Timiș s-a lăsat norocul numit „Sorin Grindeanu prim-ministru”, dar tot am aflat de la opoziția USR, de la primarul Robu că Timișoara nu va avea nici două perechi de… ca să se considere specială. Da, nu va avea două perechi de benzi pe mult promisa și anunțata centură de sud, care va ocoli Timișoara pe o coardă Calea Lugojului – Bega la Utvin. Că se pricepe mai bine, deputatul Drulă (USR) ne-a explicat că breteaua cu pricina va fi mereu sufocată de trafic pe o singură bandă, că o comparație cu centura de nord nu rezistă, de vreme ce nordul este dublat și de autostrada A1 Giarmata-Remetea Mare și că vinovat pentru această reducere de la două benzi la una este guvernul PSD.

Noi, ca timișoreni, ce avem de făcut într-o asemenea situație? Prima variantă ar fi să facem tămbălău precum Nicolae Robu, astfel ca șansele de revenire la centura dublă să fie tot mai mici, după principiul „noi, pesediștii de la guvernare, nu facem ce vrea Robu”. A doua variantă ar fi să adoptăm poziția ghiocelului și să afirmăm cu neuronul solicitat la maximum „Lasă, bine că se face! Ce, ai vrea să nu se facă nimic?”, după cum mulți timișoreni au reacționat – speriați că li se ia și „darul” făcut cu lehamite de PSD – și în cazul sălii polivalente de la Giroc. „Bine că guvernul PSD ne face, ălealalte nu au făcut nimic”, ar zice unii timișoreni cu jumătate de adevăr în gură, dar fără să pună preț pe cum se va dezvolta orașul ăsta. A ajuns Timișoara un oraș la mila unui guvern sau altuia, ca orice i-ar trece prin cap unui premier vremelnic să înghițim, fără să avem puterea și demnitatea de a pune piciorul în prag?

Nu știu încă date despre trafic. Poate că specialiștii PSD au făcut studiul și au decis asta, deși m-aș mira. Oradea are o centură de toată frumuseațea pe patru benzi, iar Timișoarei i-ar fi suficientă una pe jumătate? Oameni buni, pentru Timișoara parcă toți lucrează cu curul. Chiar am ajuns miștoul tuturor cu investiții din astea după care plângem, iar dacă după ani de smiorcăială ni se aprobă, vom fi de acord cu orice, mai și pupăm mâna binefăcătorului. Haideți să comparăm utilitatea unei centuri Sud, care să lege Aradului-Calea Lugojului de Șagului, și o centură de Nord-Vest, care ar fi legat Calea Aradului, Calea Torontalului (drum european de Ungaria), Calea Jimboliei (drum european de Serbia) cu aceeași Cale a Șagului. Dar asta nu mai putem schimba, nici măcar n-am avut curajul să gândim așa ceva, tot pe ideea că e bine că se face, să nu mai supărăm zeii de la București.

Ce obiective avem pe traseul de Sud? Satisfacem legătura Aradului-Șagului, e adevărat, dar asta se putea face și pe nord. Dar pe unde mai trece centura sud? Ce artere „transcontinentale” mai traversează centura de sud dacă nu drumul Buziașului și drumul Girocului? E bine și așa. Să facem atunci centura Girocului după sala polivalentă a Girocului, mâine, stadion al Girocului, spital regional al Girocului, sediul Primăriei Timișoara tot la Giroc, tot ce se poate să ducem la Giroc, că acolo e viitorul pol de dezvoltare al orașului. Asta au descoperit pesediștii Grindeanu, Dobra și Toma.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Dan a spus: (May 5th, 2017 at 15:44 )

In 24 ore Pe ruta Timisoara- Resita circula 3650 autovehicole iar pe ruta TM- moravitza aprox 800 auto. Pt a se justifica realizarea unei infrastructuri pe 4 benzi de circulatie , cfm standardelor europene , trebuie sa circule 10000 auto/ 24 ore. Pina in 2024 nu este prognozat un astfel de trafic . Deci , este bine sa de finalizeze lucrarile care satisfac traficul actual si cel pe termin scurt si mediu iar ulterior , daca este cazul , sa se extinda infrastructura .

 
Dan pesedizdu' a spus: (May 5th, 2017 at 17:37 )

Dane, ai o gindire de pesedizt retrograd. Ca sa extinzi o sosea existenta te costa mult mai mult decit sa o faci din start la 4 benzi. Dar asa-i daca gindesti pina la virful nasului si habar nu ai ce e aia perspectiva si eficienta.

 
blue a spus: (May 11th, 2017 at 09:43 )

Dan, cam subtire logica ta. Parca ai fi de la PSD. Pe centura sud nu vor cuircula doar cei ce merg la Resita sau Moravita. De exemplu, toti cei din sudul orasului vor veni la Aeroport pe centura, cei din zona de est ce lucreaza sau au treaba in sudul orasului vor merge pe centura, etc. etc. .. Si uite asa se strang mult peste 10000 auto/24 h.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

După un 11-0 în baraj, Dumbrăvița a promovat în Liga a III-a

Mai uşor decât era de aşteptat. Cea mai bună echipă din Divizia D Timiş s-a calificat în Liga a III-a după ce a câştigat clar barajul de promovare contra mehedinţenilor de la Viitor Şimian. Băieţii lui Sorin Bălu au făcut un pas mare spre promovare încă din meciul tur, când au învins, lângă Pădurea Verde cu 5-0. Calificarea a venit practic odată cu disputarea jocului retur, câştigat de dumbrăviţeni chiar mai clar, 6-0!
Citeşte tot articolul Citeste articolul După un 11-0 în baraj, Dumbrăvița a promovat în Liga a III-a
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Taximetrist din Lugoj, ucis de doi minori

Un taximetrist în vârstă de 77 de ani din orașul Lugoj a fost ucis cu o mare cruzime de doi minori. Trupul fără suflare a fost găsit după aproape două săptămâni, într-o pădure de lângă Lugoj. Cei doi minori i-au furat mașina după ce l-au omorât și au plecat cu ea spre Timișoara. Au abandonat autovehiculul după ce au rămas fără benzină.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taximetrist din Lugoj, ucis de doi minori

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Mai uşor decât era de aşteptat. Cea mai bună echipă din Divizia D Timiş s-a calificat în Liga a III-a după ce a câştigat clar barajul de promovare contra mehedinţenilor de la Viitor Şimian. Băieţii lui Sorin Bălu au făcut un pas mare spre promovare încă din meciul tur, când au învins, lângă Pădurea Verde cu 5-0. Calificarea a venit practic odată cu disputarea jocului retur, câştigat de dumbrăviţeni chiar mai clar, 6-0!
Citeşte tot articolul Citeste articolul După un 11-0 în baraj, Dumbrăvița a promovat în Liga a III-a
Bastionul din Timișoara a fost sâmbătă un adevărat câmp de bătălie, cu uniforme, arme, scene din trecut reconstituite de artiști ai domeniului și toate ingredientele necesare unui astfel de eveniment care îți arată... istoria. „Primul război mondial – o reconstituire istorică în An Centenar” se numește evenimentul organizat de Muzeul Național al Banatului cu sprijinul Consiliului Județean Timiș, iar manifestările continuă și duminică, 24 iunie. Aveți ce vedea! Vă prezentăm programul zilei de duminică.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Duel și reconstituiri ale bătăliilor Primului Război Mondial, în salve de tun, la Bastionul din Timișoara
Un taximetrist în vârstă de 77 de ani din orașul Lugoj a fost ucis cu o mare cruzime de doi minori. Trupul fără suflare a fost găsit după aproape două săptămâni, într-o pădure de lângă Lugoj. Cei doi minori i-au furat mașina după ce l-au omorât și au plecat cu ea spre Timișoara. Au abandonat autovehiculul după ce au rămas fără benzină.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taximetrist din Lugoj, ucis de doi minori
Iubitorii de avioane și spectacole de acrobație aeriană au avut parte de o sâmbătă complet pe placul lor. A cincea ediție a mitingului Timișoara Airshow, organizată de Aeroportul Internațional „Traian Vuia” a beneficiat de o seara însorită și caldă, numai bună de stat… cu ochii pe cer. Mii de oameni s-au bucurat de spectacolul pregătit de piloți,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara Air Show
Prim-divizionara Agroland Timişoara a ajuns la un acord cu extrema Katarina Jovanović pentru sezonul 2018-2019. Născută la Belgrad (Serbia) la 9 iunie 1991, Jovanović devine a treia stranieră din istoria clubului UVT Agroland Timișoara, după muntenegreanca Andrea Lakovic și australianca Sophie Godfrey, și a evoluat în ultimul sezon în Franța.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prima stranieră din actualul lot, a treia din istoria clubului! Nume important pentru Agroland
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com