Studiul pe baza caruia se face Centura Sud, cusut cu ata alba. Traficul tot scade, vi se pare ca stati mult in ambuteiaje!

Traficul auto din România a tot scăzut în ultimii nouă ani și doar din 2016 a început timid să crească. Este doar una dintre concluziile studiului de trafic pe care CNAIR își bazează decizia de a face Centura Sud a Timișoarei cu numai o bandă pe sens. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că studiul pare făcut ca să „iasă” ce trebuie.

CNAIR a decis să amâne cu două săptămâni, până pe 22 iunie, termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei. Reprezentanții guvernului spun că astfel, în loc să fie o achiziție publică de proiectare și una de execuție, va fi una singură pentru amândouă, iar până la finele anului ar trebui să existe un constructor pentru această lucrare. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susține CNAIR, traficul nu este atât de intens încât să justifice, din punct de vedere economic, câte două benzi. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă crede însă că studiul de trafic pe care se bazează CNAIR a fost „aranjat” pe ici, pe colo, astfel încât să iasă ce trebuie. „Dacă n-ați aflat, traficul tot scade în România din 2008 încoace și de-abia de anul trecut a început timid să crească. Sau cel puțin asta spune CNAIR. Doar vi se pare că a crescut traficul și că stați mult în ambuteiaje (…) avem următoarele cifre obiective măsurate în studiu în 2016: flux orar mediu pe DN6 la Remetea Mare la ora 17: 1.100 vehicule, flux orar mediu pe DN59 la Șag la ora 17: 1.000 vehicule. Media fluxurilor orare este pe tot anul, deci în lunile de vârf, de vară, este mai mare fluxul. De la 1.000 de vehicule fizice/oră (sau 1.400 de vehicule etalon) se impun patru benzi de circulație (două pe sens)”, susține deputatul.

Modelul CNAIR prognozează pe Centura Timișoara Sud, în 2020 când va fi gata, un debit orar de doar 700 vehicule-etalon (adică vreo 500 de vehicule-fizice). Această prognoză este făcută în condițiile în care creșterea de trafic în anul 2016 pe toată România a fost de 4,7%.
Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș

„Rămân la părerea că pe noua cale pe care a apucat-o CNAIR la comandă politică, Centura Timișoara Sud se va construi în mai mult timp și va fi o investiție cu beneficii mai mici (un drum sufocat în orele de vârf)”, mai spune Drulă. Cele două studii de trafic, cel din 2011 și cel de anul trecut, pe baza căruia s-a decis o centură cu două benzi, pot fi consultate aici și aici. Conform studiului din 2016, traficul mediu zilnic anual pe rețeaua de drumuri naționale a crescut în 2015 față de 2010 cu doar 1%. De asemenea, a scăzut, tot cu un procent, numărul autoturismelor, dar s-a înregistrat, în schimb, o creștere de circa 15% la vehicule articulate (tip TIR).

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (June 14th, 2017 at 21:00 )

Si mie mi se pare ca studiul de trafic se straduieste sa scada valorile obtinute, incit sa nu rezulte nevoia unei centuri de 2 benzi/sens. Cu ce ma linisteste faptul ca traficul e redus in cele 2 zile de weekend, daca pe parcursul celor 5 zile lucratoare, valorile indica clar nevoia a 2 benzi/sens ?

Dar ce ma nemultumeste cel mai mult, nu e neaparat faptul ca Centura Timisoara Sud nu se va face in acest moment la 2 benzi/sens, ci faptul ca toate pasajele supraterane vor avea latimea platformei de carosabil de doar 7,80 m adica o configuratie de 1 banda/sens, extinderea acestor pasaje la 2 benzi /sens necesitind lucrari de mare anvergura, asadar promisiunea linistitoare a ministrului Cuc, potrivit careia totul e prevazut ptr o posibila extindere viitoare la 2 benzi/sens, e de fapt o afirmatie fara acoperire. Degeaba ai prevazut un culoar de expropriere menit unei centuri la 2 benzi/sens, daca toate structurile (podurile) sint la 1 banda/sens.

Acestea sint pasajele supraterane ale Centurii TM Sud, din documentatia Search & Tecnic:
Pasaj @ km 0+608 (peste DJ591, drumul de Utvin)
Pasaj @ km 3+509 (peste conducta gaz si drum tehnologic)
Pasaj @ km 5+366 (peste DN59, drumul de Sag)
Pasaj @ km 7+156 (peste CF124, tren Voiteni)
Pasaj @ km 8+567 (peste Centura TM Sud, drumul de Chisoda-Manastirea Sag)
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)
Pasaj @ km 15+072 (peste CF 125, tren Buzias)
Pasaj @ km 18+117 (peste DJ592, drumul de Mosnita)
Pasaj @ km 18+926 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 20+875 (peste canal irigatii)
Pasaj @ km 24+725 (peste Bega)

Exista un singur pasaj peste Centura, la care distanta dintre cei 2 piloni care flancheaza Centura, permit o viitoare largire a acesteia la 2 benzi/sens:
Pasaj @ km 11+576 (peste Centura TM Sud, drumul dintre Giroc-Padurea Giroc)

Multumesc colegilor din Asociatia Pro Infrastructura ptr documentatia pe care mi-au pus-o la dispozitie.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Ati avut un strabunic parlamentar in 1919? E momentul sa-i spuneti oficial povestea, AEP va cere ajutorul

Avem un parlament plini de penali și personaje al căror loc e oriunde, dar nu unde se decide soarta a milioane de oameni. Dar a fost mereu așa? Sunt aproape 100 de ani de la înființarea primului parlament al României Mari și povestea lui merită să fie cunoscută. Toți românii sunt invitați să ajute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ati avut un strabunic parlamentar in 1919? E momentul sa-i spuneti oficial povestea, AEP va cere ajutorul

Economic vezi arhiva Economic

#sepoate: cum ar arata trenurile din Romania daca ar exista si vointa politica / FOTO

Cum ar fi să circulăm pe calea ferată în condiţii decente? Sindicatele şi CFR Călători au lansat programul „#sepoate”, prin care au renovat integral un vagon de transport călători. Miercuri, acesta a ajuns la Timișoara, cu tot cu semnele „civilizației” celor care au mers cu el.
Citeşte tot articolul Citeste articolul #sepoate: cum ar arata trenurile din Romania daca ar exista si vointa politica / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top