Clujul „ataca” Timisoara. Capitala Transilvaniei da lectii, in deplasare, capitalei Banatului

Dacă noi nu știm, știu alții! Clujul se promovează intens în Timișoara și nu doar cu festivalurile de muzică. Un târg de produse tradiționale organizat de Consiliul Județean Cluj ajunge în premieră în orașul de pe Bega. Pe acolo ar putea trece și reprezentanții CJ Timiș. Nu de alta, dar poate învață câte ceva.

În parcarea unuia dintre cele două malluri din Timișoara are loc de vineri până duminică, 14-16 iulie, un târg de produse tradiționale venite tocmai din inima Transilvaniei. Caravana „Produs de Cluj” a fost săptămâna trecută la Sibiu, iar acum ajunge în premieră pe malul Begăi. ,,În contextul în care prezența noastră în Timișoara, viitoare capitală europeană a culturii, este o premieră, suntem mai mult decât pregătiți să facem față unui public exigent, atât prin calitatea exponatelor, cât și prin unicitatea spectacolelor și organizarea impecabilă. Ne dorim să arătăm timișorenilor valorile atemporale și inestimabile ale României, aducând toate cele bune de la Cluj”, spune Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Ce veți găsi aici? În jur de 60 de expozanți, mici fermieri, producători de uleiuri presate la rece, slănină, cârnați, caș și brânză de oaie, dulcețuri, sucuri, prăjituri și ciocolată, „preparate ca la mama acasă”. Nu vor lipsi costumele populare, bijuteriile realizate manual, produsele din lavandă sau obiectele decorative sculptate în lemn, realizate de meșterii populari clujeni și invitați speciali din Timiș. Caravana ,,Produs de Cluj” aduce la Timișoara și cei mai buni ceterași. Cei mici vor avea la dispoziție un inedit atelier de sculptură în fructe și legume, un spectacol de magie și un parc de distracții.

Nu e primul „produs de Cluj” promovat la Timișoara: festivalurile Electric Castle și Untold, dar și Jazz in the Park au ocupat/ ocupă panouri publicitare de mari dimensiuni în centrul urbei. Cel cu Electric Castle „tronează” de săptămâni buni chiar vizavi de Catedrala Mitropolitană, pe un bloc. Târgul tradițional are printre organizatori chiar Consiliul Județean Cluj, instituție cât se poate de publică, dispusă să dea bani pentru promovare în țară. Nu același lucru se poate spune despre CJ Timiș, care are și o structură specializată în promovare turistică. Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș (APDT) a primit, din partea CJ, 350.000 de lei, de 35 de ori mai mult decât în 2014, anul în care s-a înființat, având ca scop „promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică atât în ţară, cât și în străinătate”. APDT are 41 de membri. ONG-urile plătesc anual 1.000 de lei, IMM-urile dau câte 2.000 de lei, iar firmele mari, câte 3.000 de lei. Primăriile plătesc 50 de bani / locuitor. Activitatea asociației a început să se „miște” cât de cât în ultimul an, dar rezultate notabile nu prea sunt. Zilele Lacului Surduc au ajuns la a treia ediție, iar un program precum „Mic dejun la Margina” ar putea deveni chiar o marcă de succes. Desigur, dacă ar fi promovat. „Produs de Cluj”, care a pornit la drum în 2010, ar putea fi un exemplu…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

anteconbega a spus: (July 12th, 2017 at 13:56 )

Ottilia, gura ta adevăr grăieşte! “Mic dejun la Margina” cu şaorma şi falafel, cu eunucii ăştia care conduc judeţul Timiş. Unde eşti tu, Grindene, să vezi ce pustiu ai lăsat după tine: fântâni otrăvite, lanuri pârjolite, minţi belite.

 
vest a spus: (July 12th, 2017 at 14:43 )

Clujul se promoveaza puternic de multi ani, inclusiv la tv (ex.: Digi, ProTV). Bravo lor, problema e la noi ca nu stim sa ne alegem reprezentantii. Cu unul ca Lae sau aia de la judet, ne putem pregati de un mare fiasco si in 2021.

 
cetatean a spus: (July 12th, 2017 at 17:25 )

CJ Timiș e condus de un profesor de sport limitat in toate cele. Dobra nu are minte, ce vrem de la el https://www.youtube.com/watch?v=_w9pl526enY

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara

De anul viitor, la Timișoara, cei care își lasă clădirile să se degradeze și nu își îngrijesc terenurile ar trebui să plătească impozite și de cinci ori mai mari. Până la 31 decembrie însă, „lista neagră” ar trebui aprobată, punct cu punct, în plenul CL, după ce a fost stabilită de o comisie specială. Aceasta nu există încă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Derby-ul violet dintre Politehnica şi FC Argeş din etapa a doua a ligii secunde s-a jucat în condiţii speciale. Pe căldură înăbuşitoare, dar şi pe ploaie torenţială. Adăugând faptul că meciul a fost plăcut, bun pentru acest eşalon, cei prezenţi pe stadionul Ştiinţa vor rămâne cu o amintire deosebită.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol pe Stiinta, iar punctele raman in Banat
De anul viitor, la Timișoara, cei care își lasă clădirile să se degradeze și nu își îngrijesc terenurile ar trebui să plătească impozite și de cinci ori mai mari. Până la 31 decembrie însă, „lista neagră” ar trebui aprobată, punct cu punct, în plenul CL, după ce a fost stabilită de o comisie specială. Aceasta nu există încă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Impozitele majorate cu 500% depind de o comisie care nu exista si un vot in CL Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top