Peste 3 milioane de euro pentru doua poduri… octogenare. Santierele incep in 2018

Primăria Timișoara va primi, prin PNDL II, peste 4,6 milioane de euro. Cea mai mare parte a acestor bani va merge către reabilitarea a două poduri, iar restul va fi alocat pentru școli și lucrări la o stradă. E foarte puțin probabil însă că va începe vreun șantier în acest an.

Primăria Timișoara a depus pe Programul Național de Dezvoltare Locală 10 proiecte. Au fost acceptate la finanțare șase dintre ele, iar Nicolae Robu se declară mulțumit. „S-au anunțat finanțările de proiecte pe PNDL II, un program important pentru unitățile administrativ-teritoriale. Uitându-ne pe hartă, vedem că sunt diferențe foarte mari între județe. Noi nu suntem absurzi, înțelegem că a trebuie să existe o preocupare pentru reducerea discrepanței între județe, înțelegem că județele rămase în urmă trebuiau să primească sume mai mari. Problema este, însă, cât de mare este disproporția. Timișul este pe locul 19 în clasamentul pe țară și asta ne nemulțumește. S-au aprobat 6 proiecte ale Timișoarei și mă declar mulțumit. Am avut 10 și sunt mulțumit că 6 s-au aprobat. Trebuie să fim corecți, nu să criticăm orbește”, a declarat edilul. În total, suma alocată Timișoarei este de 21,1 milioane de lei.

Ce proiecte vor primi finanțare

  • Reabilitare acoperiș la Școala gimnazială nr. 25 – 1,4 milioane lei
  • Mansardare școală P+1E pentru amenajare 4 săli, rezultând P+1E+M la liceul Vlad Țepeș – 1,1 milioane lei
  • Extindere școală S+P+2E la Școala Gimnazială nr. 16 – 3,7 milioane lei Amenajare strada profesor Mircea Neamțu – 1,2 milioane lei
  • Reabilitare Podul Eroilor – 5,5 milioane lei
  • Reabilitare Podul Ștefan cel Mare / podul de pe Bd. Dragalina – 8,2 milioane lei

Totuși, e foarte puțin probabil că va începe efectiv vreun șantier în acest an. De vină sunt procedurile de licitație, care durează foarte mult. „Noi am vrut foarte mult să reabilităm patru poduri. În cazul a două dintre ele, Eroilor și Dragalina / Ștefan cel Mare am și reușit să avem proiectele. Nu exclud să ajungem să lucrăm chiar în 2017, dar sunt semne de întrebare în privința duratei procedurilor de licitație. Cred că vom lucra efectiv în 2018. Ne-am bucura dacă am putea să începem anul ăsta, dar, realist vorbind, în 2018 vom lucra la un nivel de consistență care să conteze”, a explicat Robu.

Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, scrie în hotărârea de consiliu local în care a fost aprobat studiul de fezabilitate.

Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, este precizat în hotărârea de CL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate. Ambele SF-uri au trecut prin plenul CL în 2015.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Costel a spus: (July 24th, 2017 at 10:33 )

Se pare ca avem niste consilieri ce nu stiu in ce oras traiesc! “Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie”!!! Unde au vazut ei troleibuze si autobuze pe acest pod?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucreaza bine acum, dar lotul 4 Lugoj – Deva nu va fi gata mai devreme de 2019 / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top